תושבי רמה ג' יוצאים לתבוע זכותם לביטחון

הביטחון האישי של תושבי רמה ג בתחתית, פריצות וגניבות הפכו למכת שכונה כמעט שבשגרה, תובעים מהרשות המקומית ומהמשטרה לפעול בנחישות יתר למגר את התופעה.

סיור עם סמתח בית שמש צילום שמואל עמית
סיור עם סמתח בית שמש צילום שמואל עמית

אכלוס שכונה הוא דבר בעייתי בעיר בית שמש, לא רק מבחינת תשתיות, בעיקר, כך מתברר היום, מבחינת ביטחון. וכאשר מדברים על ביטחון, מיד זה הופך גם לעניין בטיחותי. למשל, איך יישמרו ילדים ברחוב בו מצויים עובדים וטרקטורים ומשאיות חולפות, וכבישים לא מושלמים, מדרכות עדיין בשלבי בניה, ותאורה שפוסקת מידי פעם, או מדויק יותר דולקת בהזדמנויות. רמת בית שמש ג בימים האחרונים, בסערה אמיתית. התושבים התאפקו, סבלו, הפעם הם נחושים לצאת למאבק על זכותם לביטחון ולבטיחות. בצדק, מי שנתן בידיהם רשות אכלוס מחויב על י חוק לדאוג לכל צרכיהם.

התארגנות אנושית של תושבים מחויבת המציאות הכריזה על מאבק חסר פשרות עכשיו זה רק בשיח, בשרכי נועם, בהידברות. לא יצלח, יש דרכים אחרות להתמודד עם הבעיות.

מה הבעיות? קיבלנו את טענות התושבים כסיכום מישיבה בה נכחו נציגי משטרה, נציגי הקהילה, ונציגי הרשות המקומית. אם תרצו, כל הגורמים שיכולים לגבש החלטות וביצוען. מי באחריות לדאוג לסידורי ביטחון, מי ישמש כעין עוקבת אחר הנעשה ומי כזרוע מבצעת ודואגת לתושביה.

תחילה תיאור מצב, רמת בית שמש ג שוכנת מול ואדי חשוף, ממנו מגיעים גנבים/פורצים/שדדים המבצעים את זממם לעתים בלי הפרעה ולעתים אפילו תחת עיניהם של צופים מרחוק שלא יכולים להושיע. הגנבים נוטלים את הרכוש ועושים דרכם אל ההרים בשבילים בחדוות לב עד למבצע הבא.

ככה ימים התופעה חוזרת וכואבת בכל פעם מחדש. מוצאת אוכלוסיה חסרת אונים תמהה על המצב ועל חוסר המענה מצד מי שאמור לתת תחושת ביטחון לתושבים.

בפגישה הועלו רעיונות, חלקם עדינים מדי, רכים, כאלה שיכולים לסייע משהו אבל לא בטוח שיבטלו את התופעה של גנבים ביום ובלילה מבתי תושבים.

כמו ההמלצה על הצבת מצלמות שיכסו את הוואדי. המטרה שמצלמות אלו יהיו מחוברות למוקד העירוני או המשטרתי ובעת תזוזה חשודה תוקפץ מידית התראה כך שיוכלו לעצור פורצים בזמן אמת.

ומעניין שהצוות במפגש חשב גם על הזעקת משטרה בשבת. התושבים אולי לא מודעים, אבל הבעיה קיימת הרי גם בהתיישבות הדתית ביהודה ושומרון. ואין הבדל בהלכה מכאן לשם, או משם לכאן במקרה זה. מדובר באותה בעיה בטיחותית שיכולה להפוך לבעיה ביטחונית ומכאן שמותרת הזעקת המשטרה או כל גורם ביטחון בשבת. בישובים היהודים על קו התפר מועסקים קבטים העובדים בשבת. אין סיבה שלשכונות כאלה לא יועמדו קבטים שכונתיים שיתנו מענה לביטחון הנדרש על ידי תושבי השכונה.

בעניין זה, כך נכתב לנו: "אנו בוחנים בימים אלו את הנושא מול רבנים של כל המגזרים על מנת לקבל היתר בשל "פיקוח נפש" והסכנה הרבה כאשר לא מזמינים מיד משטרה." בתה של תושבת השכונה רחל בר חן

מרכזת כעת את הטיפול בתחום זה. אנשים שרוצים לעזור בתחום זה מוזמנים לפנות אלי, אשמח מאוד לעזרה נוספת בכך. ותודה גדולה לכל מי שכבר מתעסק בזה.

תושבי רמת בית שמש ג' החליטו במקביל לא להסתפק בכוח משטרתי, שברור שיהא מוגבל בשל הצורך הביטחוני והמאמצים השגרתיים בפעילות הביטחון השוטפת הרובץ על האיזור. ולכן מציעים להקים יחידת מתנדבים- המטרה שתושבי השכונה יתנדבו ויצטרפו לסיורים בשכונה לשם הגברת הביטחון. תושב השכונה וחבר הוועד אהרון ירכז את הנושא. כמובן שכל מתנדב יוסיף למעגל הביטחון. נזכיר כי בימים אחרים הייתה כאן בבית שמש משמר אזרחי, אולם כמו בכל הרץ, המשימה הזו בוטלה והכל עבר לידי המשטרה.

באיזורנו קיימת המשטרה הירוקה שמתפקידה להגביר ביטחון בישובים סמוכי קו התפר, כמו נחושה, שם היתה מכת גניבות גדולה פי כמה ממה שיש ברמה ג, ואחרי שנים של מאבק נחוש, כולל בניית גדר הפרדה, המציאות היא שאנו מדווחים פחות על גניבות באיזור הזה.

המשטרה תנחה את המתנדבים באופן הפעולות הנדרשות.

מי ששיגר הודעה לתושבים מזכיר עוד רעיונות להגן על רכושם, כמו התקנת סורגים שגם אם לא יכולים למנוע לגמרי את הפריצות והגניבות יולים לפחות להקשות או לעכב עד בוא האזרח ההגון או השומר המזדמן. ברמה ג מבקשים מאוד לא להוריד את הנושא מסדר היום עד שיתקבל המענה הראוי מן הרשויות שאחריות לביטחון התושבים.

בסים המפגש יצאו נציגי הוועד והצטרפו לאנשי המקצוע לבחון את הרחובות המצויים בקו החזית של השכונה, בנוסף אנשי המקצוע יבצעו סיור נוסף לוודא שהם סרקו את כל השטח הבעייתי.

נושאים: רמה ג, בית שמש, משטרה, נחושה
סיור עם סמתח בית שמש צילום שמואל עמית
סיור עם סמתח בית שמש צילום שמואל עמית
סיור עם סמתח בית שמש צילום שמואל עמית
סיור עם סמתח בית שמש צילום שמואל עמית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: