ראש העיר מבקשת להותיר את הממונים העכשוויים במועה"ד

בלוך במכתב לשר לשירותי דת: "לא אוכל לקבל ממונים בהיעדר שיח מקדים". אם עד מחר לא תתקבל הודעה חדשה כלשהיא, מכתבו האחרון של השר קובע כי למועצה הדתית בבית שמש תמונה אשה כממונה ולידה ימשיך יואב כהן

השר מתן כהנא
השר מתן כהנא

בתקווה שזה לא מאוחר, הגיבה ראש העיר עליזה בלוך למכתבו של השר מתן כהנא לעניין מינוי ממונה למועצה הדתית. היום הוציאה לו מכתב בו היא מודיעה לו שאינה מקבלת את הצעתו למינוי ממונה על המועצה הדתית. "אבקש להקפיא בעת הזאת את הממונים המוצעים ולהשאיר את הממונים הקיימים ." בלוך אפילו מנמקת, "לא אוכל לקבל מינוי ממונים בהיעדר שיח מקדים". האם יכול להיות שמתן כהנא הנחית על בלוך את הממונה אתי מאיר והיא ידעה על כך רק מהתקשורת? לא בטוח.

בכל מקרה זה הנימוק שלה לבקשת הקפאתה. בלוך מסבירה שהמינוי הזה הוא התעלמות מצרכי העיר ותושביה. "זו סוגיה רגישה במיוחד, (כנראה מינוי אשה לתפקיד) ובמצב נפיץ אין סיבה לקבל החלטה נמהרת שאחר כך יהיה קשה לתקנה".

בלוך מציעה לשר כהנא או לנציגיו להתכנס יחדיו לקבל החלטה מתואמת עבור העיר בית שמש ובחירת ממונים המשקפים את המציאות המוכרת כל כך בעיר".

מינוי ממונה חדשה במקום אלדד גדסי עורר תרעומת קשה בקרב סיעת ש"ס שאיימה חד משמעית, במקרה כזה אין לה מה לחשוב עוד על שת"פ איתם. הסיעה במועצת העיר נתנה לבלוך זמן לטפל, והיא משכה זאת עד הרגע האחרון, יממה לפני פקיעת המינוי לאלדד גדסי. הממונה השני יואב כהן, נותר בתפקידו ביחד עם המינוי החדש שהציע- אתי מאיר.

יו"ר התנועה אריה דרעי שסירב בימים האחרונים לענות לעליזה בלוך בטלפון, התבטא בכנס בפני צאן מרעיתו באלעד גם ביחס לבית שמש. "ראש עיר שרוצה להמשיך בתפקידו מוטב לו לחשוב על קבלת החלטות במשותף ולדאוג לציבור החרדי .

המכתב יצא היום אל לשכת השר כהנא. מחר יפוג תוקף המינוי לאלדד גדסי וליואב כהן, ואם עד מחר לא יוציא השר הודעה אחרת – הרי שההודעה האחרונה שלו היא הקובעת. כלומר המינוי של אתי מאיר ויואב כהן יכנס לתקפו ולבטלו תידרש בלוך להסכים בלית ברירה או לצאת למאבק משפטי וציבורי נגד השר לשירותי דת, מה שעלול לקלקל את מערכת היחסים בין עליזה בלוך עם ממשלת בנט וימינה.

סיעת ש"ס הביעה סיפוק מההתפתחות האחרונה בה ראש העיר החליטה להילחם עבור גם מה שנראה כקיום מיני של ההבטחה שנתנה לסיעה בטרם החתימה על הסכם הקואליציוני

נושאים: המועהד, בית שמש, ממונים, השר מתן כהנא
השר מתן כהנא
השר מתן כהנא
השר מתן כהנא
השר מתן כהנא
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: