זו מלחמה של כולנו, לא רק של עליזה בלוך

300 חולים בארבעה ימים, 547 חולים בששה ימים, 692 בשבוע, הם סטטיסטיקות קשות שנועדו להסביר ולהבהיר עד כמה המציאות בעיר שלנו קשה.

אשדוד עם מסכה צילום: עיריית אשדוד.
אשדוד עם מסכה צילום: עיריית אשדוד.

אין עוררין שמדובר בשעה קשה, אלפי חולים בקורונה בבית שמש, המספר הזה ימשיך לעלות ולטפס מעלה. עזבו לרגע מי האוכלוסייה החולה, חרדים, תלמידי ישיבות, עובדים במפעלים, או קשישים, מדובר בחולים, תושבי העיר. חיים איתנו בשכנות, בקרבת בתינו, מתפללים איתנו באותו בית כנסת או צופים ביחד במשחק כדורגל.

בשעה קשה לעיר ולתושביה ניתן היה להניח שכל מי ש'תולעת ציבורית' מכרסמת בו יתייצב לסייע או לפחות יושיט יד לעזרה אנחנו, כולל עבדכם כאן, מבקרים את התנהלותה של עליזה בלוך, ראש העיר.

אני רואה את עליזה בלוך מתמודדת עם הצרה שנפלה על העולם בכל כוחותיה, ואבהיר כבר בראשית הדברים: זו אינה מלחמה של עליזה בלוך בלבד!!! זו מלחמה בה על כל אחד מאיתנו לעשות הכל כדי לנצח בה. הספר במספרה. הטבח במסעדה, הפועל במפעל, או המורה בבית הספר. התלמיד בבית, וההורים בכל משפחה ומשפחה. זו מלחמה של כולנו.

בימים האלה בלוך מנסה, משתדלת, עושה או לא עושה עדיין אין לראות בה האחראית לתחלואה הגדולה המופצת כאן בבית שמש.

ויש תחלואה בקצב מפחיד. 300 חולים בארבעה ימים, 547 חולים בששה ימים, 692 בשבוע, הם סטטיסטיקות. קשות שנועדו להסביר ולהבהיר עד כמה המציאות בעיר שלנו קשה.

יותר הם מעידים על אי הבנה של המציאות. יותר מעידים על זלזול בהוראות שנועדו לצמצם את התחלואה. יותר מעידים על רפיון בהבנת המציאות המסוכנת שיכולה להסתיים חלילה בעוד מתים בקרבתנו.

אין בעולם אדם שרוצה במתים, לא הרבנים, לא מנהיגי הציבור, לא המנקה הרחובות וגם לא עליזה בלוך. היא משתדלת בדרכה לעשות מה שהיא יכולה. אני רואה איך עיר אחרת מתמודדת עם התחלואה, גם שם יש חרדים, גם שם ש שכונות מוכות יותר ומוכות פחות. ובכל זאת הרשות כרשות עושה לטובת כולם. אשדוד כמשל. התמונה מעידה כמה העיר הזו רוצה לצאת מהתחלואה. כן עיריית בית שמש עטה מסיכה.

ואנחנו האם אנחנו מסייעים בידה? לא צריך לחכות שהיא תפנה אלינו להקפיד על הכללים. אין שני מהנדסים לאותו בנין. יש אחד, פרופ' גמזו, כל מה שהוא אומר צריך לעשות. יסלחו לי ליצמן, דרעי, נתניהו, בנט וכל השאר, רק גמזו. הטלתם עליו להוביל את המלחמה תנו לו להחליט.

אגב, אני תוהה היכן כל אלה שהיו או ישנם לעמוד לימינה או לידה כדי לסייע לה להוביל את העיר בעת חירום. עליזה בלוך, ראשת העיר, זה נכון. האחריות על חיי בני העיר נופלת על כתפיה בלבד?

עת צרה ליעקב, אינה עת צרה של עליזה בלוך הפרטית. עת צרה היא צרה לכולנו, וכל מי שיכול חייב להתייצב להושיט לה עזרה וסיוע.

בלוך מתמודדת עם אתגר קשה מאוד. עזבו לרגע סגר לא סגר, מה עם התלמידים, מה עם הילדים, שהם ילדים שלכם, שלנו לפני שהם תלמידים.

היכן הם כל נבחרי הציבור שנבחרו? היכן הם נבחרי הציבור שכיהנו כאן בשנים האחרונות בתפקידים שונים ?

אז כנראה ברגע כתיבת השורות יוטל סגר על בית שמש או על חלקה. צריך לכבד, להשלים. ולעשות הכל כדי שהסגר יבוטל במהרה. איך? נוריד את התחלואה למינימום. זה בידינו, ביחד ננצח.

נושאים: קורונה, בית שמש, עליזה בלוך, איתמר בר טוב
אשדוד עם מסכה צילום: עיריית אשדוד.
אשדוד עם מסכה צילום: עיריית אשדוד.
אשדוד עם מסכה צילום: עיריית אשדוד.
אשדוד עם מסכה צילום: עיריית אשדוד.
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: