קריאת מגילה, אוטובוס החסד, מלחמה בנפצים ומשתה לכולם

היערכות שיא בארגון "עזרת אחים" לקראת ימי הפורים במגוון תחומי חסד וסיוע. נערכים עם שורת מיזמים חריגים בהיקפם למען נזקקים וכלל תושבי בית שמש בין פעילויות החסד: קריאת המגילה לאלה שמרותקים בבית וקמפיין זהירות מהנפצים המסוכנים

עזרת אחים
עזרת אחים

בארגון "עזרת אחים" העושה לילות כימים למען תושבי העיר בית שמש נערכים בצורה חסרת תקדים לקראת חג הפורים הקרב ובא, במסגרת ההיערכות יחולקו כארבעת אלפים מנות אוכל לארוחות החג לחולים, יולדות, גלמודים וגם כאלה שאין ידם משגת.

מידי שנה בשנה יוצאים עשרות מתנדבי ארגון "עזרת אחים" בראשות הרב אברהם קאפ לקראת ימי הפורים במבצע לוגיסטי מרשים במיוחד כדי לשמח בימים הללו את אלה שאין להם כיצד לשמוח.

השנה, ביתר שאת, לנוכח תקופת המלחמה בה מצוי עם ישראל, וההשלכות הרחבות שלה על רבים מתושבי הדרום, משפחות החיילים, והמשפחות השכולות, נערכים בארגון לקראת הכנתן של ארבעת אלפים מנות אוכל חמות שיוגשו לאלפי האנשים שאין להם כיצד לחגוג את סעודת הפורים. בארגון מציינים כי מדובר במבצע בהיקף חסר תקדים שמעניק שמחה וכוח למפונים מבתיהם, לחולים, יולדות וגלמודים שאילולי העזרה של הארגון הם היו שרויים בעצב מוחלט במהלך ימי השמחה המרוממים.

אם לא די בחלוקת אלפי מנות האוכל בימי הפורים, בארגון "עזרת אחים" פועלים לשנע עשרות מתנדבים שיעברו ויקראו את המגילה לעשרות ומאות אנשים ונשים שאין ביכולתם לצאת מהבית לשמוע את קריאת המגילה בבית הכנסת.

בארגון "עזרת אחים" יוצאים מדי שנה בקמפיין מיוחד להעלאת המודעות בנושא המסוכן במסגרתו הם יעניקו פרסים לכל אותם הילדים תושבי העיר בית שמש אשר יתחייבו בכתב שלא לגעת בנפצים המסוכנים עד לאחר חג הפורים.

במסגרת המיזם חולקו פלייירים מיוחדים בהם הילדים יחתמו את שמם ואת שם ההורה עם מספר הטלפון והתחייבות שלא לגעת בנפצים וזאת במטרה לשמור על העיר בית שמש כעיר שקטה ורגועה מפני סכנת הנפצים שהתפשטה בשנים האחרונות. כל הילדים שיחתמו על הטופס ייכנסו להגרלה מיוחדת על אופניים, בחסות "בייק ליין" בשיתוף מינהל חינוך וקהילה בעיריית בית שמש בניצוחו של הרב יוסי גמליאל.

כמו כן, הרב קאפ מסייר בימים אלו בבתי הספר בעיר על כל שכונותיה, ומעביר הרצאה תחת הכותרת 'לא מנפצים את הפורים', כשהוא מסביר לילדים את הסכנה הטמונה בשימוש בנפצים ובצעצועים מסוכנים. ניתן לפנות ל'עזרת אחים', ולהזמין את הרב קאפ להרצאה בעניין.

בתוך כך, בארגון נערכים להמשיך את מיזם “אוטובוס החסד" שהושק בשנה שעברה, במסגרתו יעבור אוטובוס ברחבי העיר בימים שלפני פורים ויאסוף מצרכי מזון מתושבי העיר למען משלוחי המנות אשר יעניקו בארגון לאלפי אנשים נזקקים, חולים וגלמודים.

יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ מסכם את פעילויות החסד ואומר כי "כמידי שנה אנו נערכים בכוחות מתוגברים לקראת ימי הפורים העמוסים במעשי חסד לרוב. החל מחלוקת אוכל חם לארוחת החג, דרך אלפי משלוח מנות לנזקקים ונצרכים ועד קריאת המגילה לאלה שאין ביכולתם לצאת מהבית. השנה גם יצאנו בקמפיין מיוחד נגד הנפצים, דבר אשר מהווה בשורה של ממש בעיר".

עוד אומר הרב אברהם קאפ: "למרות העומס הרב זהו סיפוק שאין כדוגמתו. מידי שנה אני נרגש עד עמקי נשמתי כשאני מביט בפניהם השמחות של אותם חולים וגלמודים אשר מתרגשים ושמחים עם בואם של המתנדבים הרבים שלנו. זהו קידוש השם חסר תקדים, וכולי תפילה שנצליח גם השנה במשימה שלקחנו על עצמינו, כשהפעם אנחנו עושים זאת בזמן שעם ישראל עדיין נמצא במלחמה קשה בדרום ובצפון, ובתקווה שבקרוב ישובו השקט והשלום לשכון בגולות ארצנו".

נושאים: עזרת אחים, בית שמש, פעילות חסד.
עזרת אחים
עזרת אחים
עזרת אחים
עזרת אחים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: