בעירייה ציפייה לנוכחות דלה בטכס המרכזי לליל השואה שעובר מאולם גדול לאולם יותר מצומצם

בלוך יצאה בקריאה דרמטית לציבור למלא את החלל בשורות הריקות באולם בטכס המרכזי לציון ליל השואה. הזמנות אישיות לא יצאו. אנחנו נעקוב גם אחרי נוכחותם של בכירי העירייה שרובם ככולם אינם תושבי בית שמש

אולם ברנקו בליל השואה תשע"ח
אולם ברנקו בליל השואה תשע"ח

הטכס המרכזי לליל השואה יתקיים השנה באולם אשכול פיס, אולם קטן לפחות בשליש מכמות מושבים של האולם בתיכון ברנקו וייס. לקח משנה קודמת, כאשר לאירוע המרכזי, הציבור לא הגיע למלא את השורות. עיריית בית שמש עשתה ככל יכולתה לארגן את הטכס, הטכס מלא התרגשות ועוצמה, בהנחיית יהודה גובני.

האם העירייה גם עשתה מאמצים למלא את החללים באולם האירוע? כאמור עיקר הבעיה תמיד היא בנוכחות ולא בתוכן המעמד.

ראש העיר הוציאה ביום שני האחרון מכתב שנשלח לכל מערכות התקשורת בעיר. במכתב פונה עליזה בלוך ומבקשת מהציבור להיות נוכח באירועים המוגדרים אצלה- אירועי עשרת ימי התשובה הישראלית, ביטוי שאול מזמן אחר. במכתב מבקשת בלוך: "כחלק מהערבות ההדדית ומהיכולת ליצור בבית שמש סיפור גדול ומיוחד, ההשתתפות של כל אחד ואחת מאתנו באירועי עשרת ימי התשובה הישראלים הבאים עלינו, מכניסים אותנו להיות חלק מהסיפור הישראלי הגדול, חלק מהסיפור היהודי הגדול. סיפור על דורות שערגו לארץ ולמדינה, שכמהו לעצמאות, שהתפללו שתיחזה עיניהם לציון, ושבנו. התפילות הללו התקיימו. שבנו לציון.

אני קוראת לכולכם להגיע לטקסי יום השואה כפתיחה לעשרת ימי התשובה הישראליים, ולאחריהם להגיע לטקסי יום הזיכרון ולחגוג עימנו את טקסי יום העצמאות. אין לי ספק שככל שיגיעו יותר תושבים כך תגבר עוצמת המפגש עבור כל אחד ואחת מאיתנו". בלוך מצפה שהתקשורת תעשה את העבודה ותשפיע על הציבור.

השנה, הוזמנו לטכס גם תנועות נוער. האם ההזמנה הייתה בפניה אישית לקומונרים או לראשי התנועות? אם כל חניכי התנועות יגיעו, המקום יהיה קטן להכיל את כל הילדים. יצא שכרו בהפסדו, קרי ההחלטה לשנות במיקום הכנס הייתה מוטעית. באם יבואו רק חלק אזי ההחלטה הופכת לנכונה. לא ברור מי יגיע או מי לא יגיע.

ומה באשר לנבחרי מועצת העיר? בדיקה שלנו מעלה כי העירייה לא הנפיקה הזמנות אישיות לחברי מועצת העיר או נכבדי העיר. מה שכן עשתה היא פרסמה בקבוצת הואטסאפ של נבחרי העירייה בקשה קצרה להגיע.

בקואליציה של עליזה בלוך יש לפחות תשעה חרדים, חרד עשירי נמצא בבית היהודי. בדרך כלל בעידן אבוטבול, מעטים היו נבחרי הציבור החרדי שהגיעו. האם הפעם כולם יגיעו? חלק מהחברים אישרו לנו כבר את בואם, כמו הרב מנדלסון, שמואל גרינברג, שלמה ברילנט ושמעון גולדברג.

בעבר, גם העובדים הבכירים של העירייה לא ששים להגיע לטכס. מה יהיה השנה? האם ד"ר עליזה בלוך תצליח לכפות נוכחות בכירי העירייה למרות שאינם תושבי בית שמש.

אז הערב למי שעוד לא רשם ביומנו יתקיים הטכס המרכזי של ליל השואה באולם אשכול פיס בשעה 20:00

בתמונה אולם ברנקו באירוע ליל השואה תשע"ח.

נושאים: עיריית בית שמש, אגף האירועים, ליל הזיכרון לשואה
אולם ברנקו בליל השואה תשע"ח
אולם ברנקו בליל השואה תשע"ח
אולם ברנקו בליל השואה תשע"ח
אולם ברנקו בליל השואה תשע"ח
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: