עירייה של קרובים

568 מתוך 1,078 עובדי העירייה הם קרובי משפחה. העירייה דיווחה על תיקון הליקויים, אולם בביקורת נמצא כי רוב הליקויים לא תוקנו ודיווחי העירייה התבררו כלא מהימנים.

עיריית בית שמש
עיריית בית שמש

מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, פרסם היום דוח על הביקורת בשלטון המקומי לשנת 2017. דוח ביקורת זה עוסק במגוון נושאים בשלטון המקומי - מערכתיים וממוקדים כאחד - שהם בעלי חשיבות רבה לשמירה על שלטון החוק, המינהל התקין ורווחת התושבים.

זו פעם שנייה שמבקר המדינה מתייחס למצב העסקת קרובי משפחה בעיריית בית שמש. האם העירייה למדה משהו מהפעם הראשונה שהייתה בראשית הקדנציה הראשונה של משה אבוטבול? לפחות על פי הממצאים של מבקר המדינה שום דבר לא נלמד ואפילו הבעיה עליה הצביעה בקדנציה הראשונה חוזרת ובגדול.

העסקת קרובי משפחה בעיריית בית שמש היא מכה שלא כתובה בשום ספר. אחים, אחיות, גיסים, גיסות, בני דודים, מועסקים בעירייה והכול תוך התעלומות מהוראות החוק. לא במקרה אחד ולא בשניים, הדו"ח שמתפרסם היום מציג נתונים יותר מאשר מדאיגים.

מהדו"ח עולים ממצאים חמורים. מתברר כי רוב עובדי עיריית בית שמש הם קרובי משפחה. המבקר מצא כי 568 מתוך 1,078 עובדי העירייה הם קרובי משפחה. "העירייה לא מיפתה איזה מהעובדים הם קרובי משפחה, ולא בדקה את הקרבה ביניהם", קובע מבקר המדינה השופט בדימוס יוסקה שפירא.

ניהול כוח אדם בעיריית בית שמש: מדובר בביקורת מעקב על הביקורת שנעשתה בנושא בשנת 2011. הממצאים העלו שורה ארוכה של ליקויים, חלקם חמורים וחלקם אף מתחום טוהר המידות. חומרת הדבר נעוצה בכך שחלק ניכר מהליקויים עלה כבר בביקורת הקודמת.

הדוח גם מעלה תופעה מדאיגה וחמורה: העירייה דיווחה על תיקון הליקויים, אולם בביקורת נמצא כי רוב הליקויים לא תוקנו ודיווחי העירייה התבררו כלא מהימנים.

התופעה בולטת מאוד אצל סגן ראש העיר מאיר בלעיש, אשר כבר פעם אחת נדרש ע"י המדינה לסלק ידיו מהתעסקות בכוח אדם, ולפי הדו"ח חזר וישב בוועדת כוח אדם .

עוד נשוב ונפרט מתוכן הדוח. תוך סקירה והשוואה לדו"ח הראשון שהיה חמור לא פחות.

נושאים: מבקר המדינה, עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: