הגירעון לאמצע שנת 2022 עומד על סך 103,6 מיליון ₪

העירייה בגירעון תקציבי של כמעט 15% מתקציבה השוטף. דוח הרבעון הבא זה שיתפרסם בסוף דצמבר יקבע אם לעיר בית שמש יוצמד חשב מלווה

בית העירייה משלמים שכירות
בית העירייה משלמים שכירות

הרשויות המקומיות מחויבות לנהל את פעילותן הכספית במסגרת תקציב שנתי ועל פיו לתכנן את פעילותן הכלכלית. תקציב הרשויות צריך להיות מאוזן, והוא נחלק לתקציב רגיל, המיועד למימון פעולות שוטפות של הרשויות המקומיות, ותקציב בלתי רגיל, שהוא תקציב חד -פעמי המיועד בין היתר לפרויקטים הנושאים אופי של עבודות פיתוח. הצלחת פעולותיהן של הרשויו ת המקומיות תלויה, בין היתר, בתכנונו של המשק הכספי שלהן וביעילותו . תקציב הרשויות הוא כלי מרכזי לביצוע מעקב ובקרה בעניין העמידה שלהן ביעדים שנתיים ותקציביים. דוח מבקר המדינה לעניין תקציבי הרשויות המקומיות.

גזבר העירייה אריה ברדוגו הניח את מאזן הרבעון השני שלו לשנת הכספים הנוכחית, במאזן מדווח הגזבר על מצבה הכספי של העירייה, ההוצאות מול הכנסות. מצבה הכספי של העירייה ממשיך להיות בכי רע, אפילו רע מאוד. וגם לאחר העברות לצמצום הגירעון והלוואות שקיבלו בשנים האחרונות, עדיין העירייה בגירעון גבוה מאוד יחסית לתקציבה העומד על 708 מיליון ₪.

את השנה החדשה, שנת 2022 החלה בית שמש עם גירעון של 86,866,000 ₪. אחר פעילות של חצי שנה צמח הגירעון והגיע לכדי 103,660,000 ₪!!. סכום זה כמובן אינו כולל את המלוות שהעירייה פורעת מידי חודש בחודשו. שהם כמעט 15% מסך התקציב של העיר בית שמש. כאמור, בסעיף 142ב א1 לפקודת העיריות נקבע כי אחד התנאים למינוי חשב מלווה הוא שלרשות גירעון מצטבר הגבוה מ-15%.

האם בית שמש מתקרבת לכך? דוח הרבעון הבא יכול להביא למצב שלבית שמש לא יהיה מנוס ממינוי חשב מלווה.

הערה חשובה מאזן כספי גרוע עלול למנוע מבנקים להעניק הלוואות לבית שמש אלא באישור מיוחד או בערבות של משרד הפנים.

נושאים: עיריית בית שמש, גירעון כספי
בית העירייה משלמים שכירות
בית העירייה משלמים שכירות
בית העירייה משלמים שכירות
בית העירייה משלמים שכירות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: