סיעת ש"ס והליכוד חתמו על החלטה לתמיכה במועמד משותף. האם יעמדו בכך?

שתי המפלגות עיגנו בהסכם שת"פ ביניהם את המשך הליך הבחירה לראש העיר: "במצב של אי העפלה של המועמד לראשות העיר משה אבוטבול אליו, סיעת ש"ס מתחייבת לפעול בתיאום ובהסכמת סיעת הליכוד לתמיכה במועמד משותף". כל זה יקרה רק אחרי היוודע התוצאות הסופיות.

משה אבוטבול עם שר הדתות
משה אבוטבול עם שר הדתות

סיבוב שנים בין המועמדים, כנראה, ונסייג זאת, כל עוד התוצאות אינן סופיות, בין שני מועמדים. מי המועמדים? קרוב לודאי שאלו יהיו עליזה בלוך ושמואל גרינברג. אלא אם אבוטבול יפתיע בגדול, והשותפות שלו עם הליכוד תביא לו איזה פרי גן עדן בצורת מאות קולות עודף שיגרמו לו לדלג ע"פ בלוך. נדמה כי החלום הזה רחוק מלהתקיים

אז מה צפוי לנו בסיבוב השני? כדי לברר הלכנו מעט אחורה להסכמים החתומים בין הצמדים. דגל התורה וכוח הם צמד בל יינתק. הצמד הזה חתום, הגיע להישג משמעותי שישאף להגדילו ולהעצימו עד כדי זכייה בראשות.

עליזה בלוך צריכה להתחיל מחדש, היא חייבת להמציא עצמה, באופן כזה שתוכל לנצח את גרינברג. מה יש חלה לעשות? הרבה אפשרויות. ראשית היא תתבסס על הכוח הפוטנציאלי שלה, שלא מומש במלואו במערכה הראשונה. מספר הקולות שקיבלה היא וחבריה מהציונות הדתית והבית היהודי עולה לפחות לכדי פעמיים מהשיעור בו זכתה שם. כדי לנצח חייבת, חייבת בהדגשה, חייבת להיערך בכוחות גדולים להוציא את כל הפוטנציאל הגלום במחנה שלה. ויש שם קרוב ל-18-19 אלף מצביעים. אגב לא יבדקו בקלפיות מי הצביע בפעם הראשונה ומי בא להתרענן מעט בהזדמנות השניה. כולם יכולים לבחור.

כדי לנצח היא צריכה לסגור שותפויות. הפוטנציאל גדול, סיעת דרך. סיעה חרדית, סימפטית, חדשה, רעננה, אינה תלויה במוסדות ארציים, ואינה תלויה בהדרכת רבנים. הם באם לעשות ולשנות. יש בינה לבינם כר לשיתוף פעולה בעיקר בחומים חשובים להם: איכות החיים, ממחים, מוסדות חינוך, תפילה וקהילה. בלוך תשמח לראותם חלק מהצמודים אליה. הגישושים כבר התחילו...

השאלה הגדולה יותר היא מה יעשה הגוש המאוכזב, ש"ס, ליכוד וג.

נחזור להסכם החתום בין הליכוד לבין ש"ס. הסכם הכניעה המביש כהגדרת החרדים. מה צופן בתוכו ההסכם במקרה של סיבוב שני? הנה, סעיף 36 בהסכם. שתי שורות שאומרות הרבה. " במקרה של סיבוב שני ובמצב של אי העפלה של המועמד לראשות העיר משה אבוטבול אליו, סיעת ש"ס מתחייבת לפעול בתיאום ובהסכמת סיעת הליכוד לתמיכה במועמד משותף". למה התכוון המשורר? האם ש"ס תציע את המועמד והליכוד יאשר? האם הליכוד יציע את המועמד וש"ס תאשר? מי יכריע במקרה של מחלוקת? אריה דרעי ייקרא להכריע, מי יבוא מטעם הליכוד? הצלע השלישית אגודת ישראל לא מחוייבת.

לה יש קשרי עויינות עם דגל מסיבות אחרות. האם גור- אגודת ישראל תרוץ לחזק את בלוך ראשונה?

בין אגודת ישראל לבין סיעת ש"ס אין סעיף דומה להסכם החתום בין הליכוד לבין ש"ס, כך שהיום הם משוחררים לפעול כהבנתם או לפי צרכיהם.

נושאים: הליכוד, מועמד לראשות, בחירות 2024, סיבוב שני
משה אבוטבול עם שר הדתות
משה אבוטבול עם שר הדתות
משה אבוטבול עם שר הדתות
משה אבוטבול עם שר הדתות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: