שותלים, זוכרים וצופים למרחק...

עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, היום ניטעו שתילים רכים צעירים שיצמחו בעפרה של ארץ ישראל לשמח בנים ובני בנים. מפעל זיכרון מלא הוד.

נתיב העוז
נתיב העוז

עצמת הטכס אשר התקיים היום בפארק הגבורה לסימון נתיב עוז הייתה בפשטותו. בני משפחה וקרובים, תושבי השכונה, נציגי ציבור, ובראשם ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, סגן שר החקלאות הרב משה אבוטבול והמועמד לראשות העיר, וכן המועמד השלישי לראשות העיר שמואל גרינברג והרבה ילדים שבאו להתרשם ולהתרגש מתוספת לפארק משחקים מטופח ונאה.

נתיב עוז גבורתם של הגיבורים הקדושים בני בית שמש אשר הקריבו נפשם למעננו, ראויים לכבוד ולזיכרון עולמים. בשכונה חיה, תוססת, בקרבת מוסדות חינוך, ישיבת הסדר, בית לחייל העתידי ומוסדות תפילה נטע היום גם עם 12 עצים, נותני פרי. יבואו לכאן תלמידי ישיבת ההסדר הסמוכה מנחל עין גדי, או הבית לב לחייל, או מתפללי בתי הכנסת הסמוכים להתבשם מפירות האילן לברך ולהתקדש.

בצד האורחים המקודשים, נכחו סגני ראש העיר משה שיטרית, עו"ד רינה הולנדר והמשנה לראש העיר יצחק אלמליח, שני חברי מועצת העיר אלישיב גוטמן וישראל מנדלסון, וגם שני מועמדים החדשים נתי גבאי ראש הציונות הדתית ומוטי לייטנר ראש דרך. בלטו בהיעדרם הנציגים החרדים, להזכירכם מתמודדים לשרת ציבור.

הטכס כלל קטע עיקרי, נטיעת עצי פרי ע"י קרוב משפחה, בליווי בעלי תפקיד בעיר, כמו גופי ביטחון והצלה,

מרכז הנטיעות היה בפאתי הפארק הקיים, פארק מטופח לשבעות רצון השכנים והדיירים ברחוב. עתה נוספו להם עצי פרי ארץ ישראלים כמו זית תאנה רימון וכו'.

בכל זאת הפארק יישא את שם הגיבורים, שלט עם ארבע כנפיים, שניים פנימיות ושניים חיצוניות. שמות החללים, דרגתם ומועד נפילתם. כולם גיבורים למלחמה חרבות ברזל.

נציגת המשפחות נשאה דברי תודה ואזכור, תודה לראש העיר על היוזמה ועל הליווי, אזכור בן משפחתה הי"ד.

הטכס שהיה מרכז שיח היום הסתיים בשירת התקווה. קצר, מכובד ומכבד. בעיקר מרגש. ראש העיר ד"ר בלוך שחיבקה את המשפחות ושוחחה עמם לא נשאה דברים בטכס.

מועמד לראשות העיר סגן השר ח"כ משה אבוטבול: השתתפתי בצוותא עם משפחות הנופלים והחללים, שנכנסו למעגל השכול ואיבדו את יקירהם, במלחמת 'חרבות ברזל' באירוע להנצחתם והעלאת זכרם בעירנו, הצוואה והמורשת שבמותם ציוו לנו את החיים, ישארו בלב כולנו.".

המועמד לראשות העיר שמואל גרינברג מסר: ״העיר בית שמש הקריבה במלחמת חרבות ברזל את טובי בניה ובנותיה. אנחנו כאן בפארק הגענו לשתול עצים, שתילת העץ המסמלת חיבור לאדמה, שייכות ואמירה חזקה של שורשיות ועמיד איתנה. בית שמש חייבת להגיד תודה למשפחות היקרות - תודה על שהקריבו את היקר לכם מכל למען הקיום שלנו בארץ ישראל ובעיר בית שמש״.

יו״ר רשימת ׳דרך׳ מוטי לייטנר: ״קדושי בית שמש הי״ד יישארו תמיד סמל להקרבה ומסירות נפש״לייטנר: "השתתפנו יחד עם בני משפחות הנרצחים והחללים באירוע מרגש ובלב קרוע מצער. האבל הכבד של ההורים והילדים שאיבדו את היקר מכל, עוטף ומלווה אותנו, ואת העיר שחרטה את זכרם בנפשה לנצח. הנטיעות לזכר קדושי עירנו הי״ד, המנציחות את שמם ומורשתם של נופלינו הגיבורים, יישארו תמיד חקוקים בליבנו, ובלב תושבי בית שמש. כאות, מופת וסמל למסירות נפש למען עם ישראל״

הנחה מנהל אגף ההסברה ד"ר רועי לחמנוביץ.

נושאים: משפחת השכול, בית שמש, נטיעות, עליזה בלוך, בחירות 2024
נתיב העוז
נתיב העוז
נתיב העוז
נתיב העוז
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: