פורסם דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות והמועצות המקומיות של CofaceBdi

בית שמש לא מדורגת כלל, ואילו מטה יהודה כובשת את המקום 96 מתוך 102 מועצות מקומיות ואזוריות.

אייל קרני מנכל משותף, צילום עודד קרני
אייל קרני מנכל משותף, צילום עודד קרני

דירוג היציבות פיננסית של העיריות והמועצות המקומיות והאזוריות בישראל מתבצע זו השנה 14 ברציפות. כלכלני CofaceBdi בונים את המדד על פי שקלול המדדים האינדיבידואלים של הרשויות לרבות מדדים פיננסיים, מדד יעילות, היכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות העבר מהתושבים ועסקים ועוד.., בדיקת מאגר "אורות אדומים®" של חברת CofaceBdi לאיתור רשויות עם דיווחים על הגבלות חשבון, שקים חוזרים, פיגור חמור בתשלומים ועוד..., התייחסות לציון הסוציו אקונומי של העיריות והמועצות בישראל ועוד... המדד מבוסס על הדוחות המבוקרים של הרשויות המקומיות לסיכום שנת 2018.

עיריית רמת השרון כבשה את המקום הראשון בדירוג היציבות הפיננסית של העיריות לאחר שעלתה מהמקום השני בדרוג אשתקד (הדירוג נערך בקרב הערים הגדולות מעל 40,000 תושבים) כך עולה מדרוג הרשויות שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi במסגרת דירוגBdiCode לשנת 2020. הדרוג ייחשף על ידי אייל ינאי מנכ"ל החברה בוועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2020 שתפתח היום ( 19.2 ) בתל אביב, במעמד 120 ראשי עריות מרחבי העולם.

במקום השני מדורגת העיר חולון, שדורגה אשתקד במקום השלישי, במקום השלישי מדורגת ראש העין שנכנסה לראשונה לחמישייה הראשונה לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום השביעי. במקום הרביעי מדורגת הרצליה שירדה מהמקום הראשון ובמקום החמישי מדורגת נס ציונה שירדה מהמקום הרביעי אשתקד.

בחמישייה השנייה מדורגות בהתאמה לוד, שירדה מהמקום החמישי, ראשון לציון, רמת גן, מודיעין מכבים רעות, ופתח תקווה.

בעשירייה השנייה מדורגות בהתאמה כפר סבא, תל אביב-יפו, אשדוד, גבעתיים, כרמיאל, אשקלון, יבנה, הוד השרון, קריית מוצקין ורעננה.

ומה עם בית שמש? ובכן בית שמש אפילו לא דורגה ברשימה הארוכה של 40 ישובים. מצויים שם באותה רשימה עכו, נצרת עילית היום נוף הגליל, מעלה אדומים, נהריה ואפילו קרית גת. בית שמש לא מדורגת.

CofaceBdi מפרסמת במקביל גם את דרוג היציבות הפיננסית של המועצות המקומיות והאזוריות בישראל. מהדירוג עולה כי המועצה המקומית היציבה ביותר בישראל היא המועצה המקומית כפר שמריהו. שדורגה ראשונה גם לפני שנה. במקום השני מדורגת עומר שעלתה מהמקום השלישי אשתקד. במקום השלישי מדורגת המועצה המקומית גן רווה , שירדה מהמקום השני אשתקד. במקום הרביעי מדורגת שוהם שעלתה מהמקום התשיעי אשתקד ובמקום החמישי מדורגת סביון שעלתה מהמקום ה- 12 אשתקד.

ומה עם המועצה האיזורית מטה יהודה? הדירוג הזה מדרג גם את המועצות האזוריות. ובכן היא אינה ברשימת הטופ 10. אז מטה יהודה מדורגת, וזה כבר סימן טוב. היא מדורגת במקום ה-96 מתוך 102 מועצות מקומיות ואזוריות שדורגו.

נושאים: דירוג הרשויות, בית שמש, מטה יהודה
אייל קרני מנכל משותף, צילום עודד קרני
אייל קרני מנכל משותף, צילום עודד קרני
אייל קרני מנכל משותף, צילום עודד קרני
אייל קרני מנכל משותף, צילום עודד קרני
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: