נשיא ארגון ידידים נפטר לבית עולמו

איש החסד והאמונה, שההתנדבות והתרומה היו מנת חלקו בכל שעה ובכל רגע נפטר בטרם עת, בית שמש כואבת ונפרדת מאיש מלא תרומה לקהילה. זכתה העיר שבצלה חסה הקים ופעל למען עם ישראל.

סמל לתרומה והתנדבות
סמל לתרומה והתנדבות

ידידים - סיוע בדרכים הוא ארגון מתנדבים ישראלי ארצי המספק עזרה ראשונה שאינה רפואית 24 שעות ביממה, למעט שבתות וחגים. הארגון הוקם בשנת 2006 על ידי מאיר וינר ז״ל, ומנוהל על ידי ישראל אלמסי, ומונה נכון לינואר 2024, כ-65,000 מתנדבים ומתנדבות מכל גוני הקשת הישראלית. וינר שהקים את ארגון החסד בכבישים היה גם מתנדב ב'איחוד הצלה', וינר עזב את ניהול 'ידידים' לאחר מאבקים פנימיים. הוא עבר לגור ברמה ד' בעיר בשנה האחרונה.

בסוף השבוע נפטר לבית עולמו מאיר וינר והותיר אחריו שורה של מבכים ומצטערים, איש איש כמידת הקשר אשר לו עם נשיא ארגון 'ידידים'.

"בצער רב וביגון קודר הננו מודיעים על פטירתו ללא עת של אבינו, בננו, אחינו וסבנו איש רב פעלים שמסר נפשו לגמול חסד בכל האופנים האפשריים בגוף ובנפש ובממון, הגה וייסד את רעיון ארגון 'ידידים' לעזרה בכל עת ומכספו מימון הוצאותיו משך שנים, האיר פנים לנדכאים ודלים והחיה נפשם, דאגתו בלבו וצהלתו בפניו". הנה מילים קצרות לתאר מפעל חיים שהחל באדם אחד והדביק מאות ואולי אלפי מתנדבים לפעול במתן חסד.

רבים סיפרו את סיפורם האישי להכרת הארגון, מי בחילוץ מתוך דירה נעולה ומי בפנצ'ר על הכביש ומי בשעת צרה כאשר נקלע לתוך סכנה ממשית. ידידים היו שם. סיפורי התורה שהגיעו ומגיעים בכל הימים יכולים למלא דפי עיתונות שלמים, וזו זכות של מפעל שלם, בל שייכת בעיקר להוגה הרעיון הענק.

מה הפלא כאשר נפטר לבית עולמו בעוד ימים רבים שיכול היה להעניק מטוב ליבו שכל ארגוני החסד נעמדו בכאב להצהיר על דמותו המופלאה, ,אחד המיוחדים שבחבורה" כתבו בארגון זק"א, עוד ארגון חסד.

איחוד והצלה המומים ומזועזעים בפטירתו הטראגית בחטף נושא שליחות הקודש ומלאכת הצלת חיים, המתנדב היקר שכל חייו עסק בגמילות חסדים ובהצלת חיים. מאיר וינר לא רק שהעמיד דור שלם של מתנדבים הוא בעצמו היה מתנדב בסניף הצלה ברמב"ש.

סגן השר וח"כ הרב משה אבוטבול שהעניק בעבר תעודות הוקרה על הפעילות והיוזמה הברוכה העלה סטטוס כואב בצאת השבת: עם זכיתי בס"ד לראות ולסייע בהקצת הארגון הנפלא בתחילת השרך ואף נעזרתי בו מספר פעמים. אני שולח תנחומים למשפחה היקרה בשעתם הקשה. בטוחני שנמצא דרך לזכור את פועלו הרב להרבות ידידות ונועם בתוך עם ישראל.".

גם סגן ראש העיר ומ"מ משה שיטרית פרסם הודעת צער: "איש חסד ונתינה, שהוביל ארגון שמייצר כל כך הרבה חסדים טובים בעם ישראל. בשנים האחרונות זכיתי לשתף פעולה עם ״ידידים״ , שמבחינתי מגדירים כל יום מחדש את המושג נתינה. במיוחד בתקופה הקשה בה אנו נמצאים, אני מקווה שהרב מאיר וינר ז״ל יהיה מליץ יושר על כל עם ישראל."

חדשות בית שמש ידע לספר גם וינר שהקים את ארגון החסד בכבישים המונה כהיום עשרות אלפי מתנדבים היה גם מתנדב ב'איחוד הצלה', וינר עזב את ניהול 'ידידים' לאחר מאבקים פנימיים. הוא עבר לגור ברמה ד' בעיר בשנה האחרונה.

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך ספדה למאיר וינר: "כאב לי לשמוע עם צאת השבת על פטירתו של תושב העיר הרב מאיר וינר ז״ל. מאיר הקים את ארגון ׳ידידים׳ שהיום הוא אחד מגופי הסיוע האזרחיים הגדולים בארץ. זאת זכות גדולה לבית שמש שאלו הם תושבינו - אנשי חסד מרגשים שפועלים למען עם ישראל במסירות. פטירתו הפתאומית של הרב מאיר ז״ל היא אבדה גדולה ואנחנו נמצא את הדרך כיצד להנציח בעיר את פועלו המבורך.

במעמד ציבור גדול, מבית שמש ומירושלים וגם כאלה שחייבים לו רגשי תודה עמוקים על עזרתו בשעת צורך או צרה התקיימה הלוויתו בה הר מנוחות בירושלים, הגיעו להיפרד בהר המנוחות במוצ"ש פר 'ואלה שמות'.

יהיה זכרו ברוך

נושאים: בית שמש, מאיר וינר, ארגון ידידים, איחוד והצלה, משה אבוטבול, משה שיטרית, עליזה בלוך
סמל לתרומה והתנדבות
סמל לתרומה והתנדבות
סמל לתרומה והתנדבות
סמל לתרומה והתנדבות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: