קול קורא שערורייתי במועצה הדתית

מי אישר או הסמיך במועצה הדתית לפרסם קול קורא לעמותות וקהילות חרדיות (איך לא) לקבל חלקות קבורה מרוכזות עבור קיריהן. הפרדוכס טמון בעובדה: החרדים קברו בשנה האחרונה שני נפטרים בלבד...

בית העלמין
בית העלמין

אם לא די בכל מה שעובר על המועצה הדתית בבית שמש הנה נוספת פרשיה חדשה, פרשת קול קורא לחלוקת חלקות קבורה לעמותות. המשבר הקשה המאיים לפרק את המועצה הדתית לא מוריד לרגע את ההתנהלות השערורייתית. חשב מלווה, צמצום שירותי דת, פיטורי עובדים, סכסוכים עד כדי התערבות ההסתדרות להגן על העובדים, תקציב בגירעון, ועכשיו חלקות קבורה.

משהו חדש מתרחש שם במועצה הדתית, משהו חדש אבל לא בהכרח חיוני או חיובי. לא ברור גם מי כיוון לכך. המועצה הדתית בית שמש פרסמה קול קורא, לעמותות וקהילות המבקשות לקבל חלקות קבורה מרוכזות עבור יקיריהן.

בפתיח הקול קורא מפרסם החתום בתחתית המודעה, ראש המועצה הדתית, כי ע"פ החלטותיה של המועצה הדתית הוא מפרסם את הקול קורא.. מי החליט? מתי החליטו? ביקשנו לברר את הפרטים, אם התקיים דיון, יש פרוטוקול. כמו בכל מוסד בעיר שלנו, חוסר השקיפות מתעתע ומזעזע כאחד. לא נמצא פרוטוקול כזה, לא באתר המועצה הדתית וגם לא אצל חברי מועצה שנשאלו.

בימים האלה עוברים ימים קשים על עבדי המועצה הדתית עד כדי שיברון לב. אולי יש סיבה, עדיין זה אינו אומר שלא צריך לתת הסברים לציבור. בירור קטן שלנו מעלה כי לא התקיים כל דיון, ולחברי המועצה הדתית נודע הדבר רק כאשר קול קורא פורסם בעיתונות.

והיכן פורסם? ניחוש אחד קטן, בעיתונות החרדית. משמע כל הקורא מכוון לשם, לציבור החרדי. מה עם הציבור החילוני, המסורתי, שדווקא הוא צורך גדול יותר לחלקות קבורה בבית העלמין בבית שמש?

למה הציבור החרדי זקוק לקול קורא כזה, אם בכל השנה האחרונה היו לו רק שני נפטרים בסה"כ? זה הנתון שקיבלנו כאשר מנהל החלקה החרדית התפוטר מתפקידו. והדבר מדבר בעצמו, כנראה יש רצון לשפר או לצ'פר מאן דהוא לקראת הבחירות הקרבות ובאות. הכול כמון לכאורה.

מה אומר הקול קורא? "ההקצאה תבוצע לקהילות או עמותות אשר יוכלו להציג רשימת רוכשי חלקות בחיים מראש של לפחות 60 יחי' קבורה ולא יותר מ- 180, כאשר לפחות מחציתם ישמשו את תושבי העיר בית שמש". משמע הזוכה יכול לקבור כאן בבית שמש מתי חו"ל, או מתים מערים אחרות, למשל בני ברק. דהיינו יכולה עמותה כזו לרכוש 60 יח' או יותר ולמכור מחציתם לתושבי חוץ. וזה בשעה שחלקות הקבורה בבית שמש ממש בצמצום. כאן בעירנו עדיין טומנים בתוך האדמה ולא במעבה הקיר כנהוג בירושלים ולכן הציפייה היא שתהיה דרישה לקבורה בבית שמש.

מהלך מוזר כזה טרם ידעה בית שמש, בשעה שכאן בית העלמין מתמלא, והמועצה הדתית מתקשה לפתח את הקוד הנכון למציאת קרקע חלופית, חלקה אגב תפוסה בידי מוסדות חינוך חרדיים ללא כל תמורה, מנפיקה המועצה הדתית קול קורא לחלוקת חלקות. תארו לכם שיענו לקול קורא הזה כמה הצעות, כמה מהם יקבלו? כמה חלקות קבורה יימסרו להם? העמותות הרי יחלו בשיווק החלקות בחיים או לנפטרים שלא נדע. ומי בדיוק יפקח על הכספים הזורמים לעמותות? מחיר החלקה גם אם הוא קבוע בחוק לתושב חוץ. עדיין יכול ויימכר במחיר גבוה יותר. ולמה בכלל להעמיד חלקות קבורה לשיווק חיצוני בשעה שבבית העלמין אין חלקום קבורה די לצורך? ומה יהיה אם נניח תקום עמותה חילונית לקיים אותה הלכה, האם המועצה הדתית תכבד זכותה ודעתה? הרב שאלות שהתשובה עליהן לא ברורה ממש...

ושימו לב לסעיף המוזר הבא. העמותה מוכרת חלקה בחיים, תמורתה נכנסת לקופת העמותה. מתי יועברו הכספים לקופת המועצה? תוך שנה מיום המכירה. אם משעבדים חלקה ביום מסויים למישהו מסויים, ששילם על החלקה הזו , למה שכסף לא ייכנס מיידי לקופת המועצה באותו היום? מוזר? בהחלט.

מזל שהמועצה הדתית חותמת בסעיף שיכול לפטור אותה מכל התחייבות. "המועצה הדתית אינה מתחייבת לקבל את כלל ההצעות או את חלקן, ואינה מתחייבת ללוציא לפועל קול קורא נוסף בעתיד הקרוב"

ביקשנו התייחסות מי שאמור להיות זה שמקבל את הבקשות, מר רועי גלנטי. תשובה לא קיבלנו. אם נקבל נביא כאן את התייחסותו.

לתשומת לב הקוראים בעלי האייפונים: ניתן להוריד אפליקציית חדשות קרן אור בית שמש מחנות האפליקציות. כך תישארו מעודכנים על הנעשה בעיר.

נושאים: המועצה הדתית, בית שמש
בית העלמין
בית העלמין
בית העלמין
בית העלמין
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
קול קורא שערורייתי במועצה הדתית
גולש אנונימינכתבה ביום ראשון, 19 באוגוסט 2018, 09:30

מציע לעוד אנשים להוריד את האפליקציה. ממש לדעת מה קורה בעיר שלנו.