משרד הפנים לא אישר הלוואה לעירייה

ההלוואה שנועדה לצמצום הגירעון, מופיעה בספר התקציב לשנת 2020 שאושר חסר 13.5 מיליון ₪- סכום הבקשה להלוואה. תקציב העירייה יעמוד על 598 מיליון במקום 612 מיליון שח.

מליאת התקציב עם מירה מינס
מליאת התקציב עם מירה מינס

תקציב 2020 אושר בידי משרד הפנים, בהנהלת העירייה (היום כולל סיעת ש"ס שבמועד אישור התקציב היו באופוזיציה) בטוחים כי הצעת התקציב כפי שעוצב בידי מנכלית העירייה דאז הגב' מירה מינס יודעים שהמסגרת התקציבית עומדת על סכום של 612 מיליון ₪.

בפרוטוקול הדיון אף התפארו הנוכחים שהתקציב עבר דיון בוועדת הכספים של העירייה.

האם באמת התקציב שאושר בידי חברי מועצת העיר הוא הת'קציב לפי עובדים היום בעירייה?

גזבר העירייה אריה ברדוגו הודיע כי מיד לאחר אישור התקציב יועבר זה לאישור משרד הפנים. עד לאישור הפורמלי תעבוד העירייה בהתאם לתקציב 2019 בחלקיות של 1/12.

אז מה אישר משרד הפנים?

תחילה, קיבלנו הודעות מגורמים שונים כי התקציב אושר, כך מגזבר העירייה, כך מדובר העירייה. כך גם ממשרד הפנים.

נעיר תקציב העירייה הוגש כאשר סעיף ההכנסות פחות או יותר תואם את סעיף ההוצאות. אחד הסעיפים שלא באו ללידי ביקורת מצד נבחרי מועצת העיר, כך לפי הפורטוקול הוא סעיף המצביע על כוונה לקבל הלוואה לכיסוי גריעון. בסכום של 13.5 מיליון ₪. כלומר אי קבלת ההלוואה יוצר תקציב גרעוני בסכום של 13.5 מיליון שח.

מה משרד הפנים אישר?

ובכן מתברר עתה כי משרד הפנים לא אישר את ההלוואה ולפיכך סך ההכנסות צומק ב-13.5 מיליון ₪ והעמיד את התקציב על 598 מיליון ₪. מצב זה מחייב את העירייה לפעול רק לפי הסכום הזה של 598 מיליון ₪.

הסבירו לנו במשרד הפנים: "התקציב לא קוצץ, יש בתקציב הוצאה מותנית כנגד הכנסה מותנית. אם לא תתקבל ההכנסה המותנית (הלוואה) אז הרשות לא תוכל להוציא את ההוצאה שכנגד. "

נושאים: עיריית בית שמש, עליזה בלוך, תקציב 2020, משרד הפנים
מליאת התקציב עם מירה מינס
מליאת התקציב עם מירה מינס
מליאת התקציב עם מירה מינס
מליאת התקציב עם מירה מינס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
משרד הפנים לא אישר הלוואה לעירייה
תושב ותיקנכתבה ביום שישי, 16 באוקטובר 2020, 04:10

במדינת הגמדים,גזבר כושל ויס-מן נחשב לגוליבר.ראשת העיר מואכלת בלוקשים,וחוסר כישורי הניהול שלה והבנה במספרים יביאו אותה לועדה קרואה במהירות.גילוי נאות הנחה זאת לא תייטיב עמנו אבל לפחות פתח יציאה משלטונה של עליזה מארץ הפלאות.