הגנים שבים ללימודים, המעונות רק מחר

הקורונה עוד בארץ, וצריך להיזהר מאוד מאוד. הילדים בגנים הם המבחן להמשך הדרך, לכן בואו נשמור על בריאותם גם כדי להתקדם הלאה. בריאות טובה ושנת לימודים שלמה ופוריה

עדיין עם סימני ראש השנה על הקיר
עדיין עם סימני ראש השנה על הקיר

מערכת החינוך מתחילה לחזור, גני הילדים החלו לפעול היום כרגיל החל מהשעה 7:45 בבוקר. כלומר, הגנים יהיו פתוחים לקבל את פני התלמידים, השאלה היא האם כל הילדים יגיעו?

בכל מקרה אגף החינוך של עיריית בית שמש הוציא הודעות אתמול בערב על כי הגנים יפתחו בשעה 7:45 עד השעה 14:00. צהרונים במסגרת יום חינוך ארוך (יוח"א) ותכנית ניצנים יחלו לפעול החל מיום שני

בצמוד להודעה זו יצאה הודעה על מתחם בדיקות קורונה שיפתח היום באולם הספורט המרכזי ברמה א' ברח' נחל שורק 16. מוקד הבדיקות יהיה פתוח עד יום רביעי הקרוב בין השעות 14-20. אין צורך בהפנייה.

האם הגננות והסייעות הלכו להיבדק לפני שובם לעבודה כהמלצת משרד הבריאות? לא ברור ואו נתונים על כך. מי שרצה יכול היה לעשות זאת לא בבית שמש, כי בעיר לא היו מוקדי בדיקות בסוף השבוע. היו מוקדים פתוחים כמו בשכונת שועפט בירושלים.

להורי התלמידים מצפה אגרת בגני הילדים, אגרת ארוכה בצורת שאלות ותשובות והיא מלאה פרטים חשובים לכל ההורים בכל המסגרות לגיל הרך. כך למשל, מתבשרים ההורים כי מעונות (לידה-3) המופעלים ע"י המרכזים הקהילתיים יפתחו רק ביום שני.

בין שאר ההוראות הדגשות על הצורך למדוד חום לילד בכל בוקר, למלא הצהרת הבריאות בכל יום ולמסור לצוות הגן בכל בוקר בגן או לחלופין למלא הצהרת בריאות מקוונת. האיגרת מתייחסת למצב בו פתאום במהלך יום הלימודים ירגיש ילד לא טוב. "חל איסור מוחלט להביא ילד שמרגיש לא טוב או ילד שנדרש להיכנס לבידוד. ילד שיפתח תסמינים במהלך היום, יבודד משאר הקבוצה והוריו יוזמנו לאסוף אותו מידית ככל האפשר.

ומה באשר לצוות העובדות? על פי ההנחיות של משרד הבריאות, עטיית המסיכה על ידי הגננת והסייעת תהיה לכל אורך יום הפעילות בגן נראה עתה כיצד הגננות יעמדו בכך ובעיקר לא לתת חיבוקים לילדים מקסימים וכולם מקסימים. זה לא הולך להיות פשוט.

ומה באשר לשכבות הגיל הבאות, א-יב. ובכן באיגרת מודיעים את החלטת משרד הבריאות: "משרד הבריאות וממשלת ישראל החליטו על חזרה הדרגתית של הלימודים, ובשלב הראשון היא כוללת את גני הילדים בלבד. אשר לחזרת כיתות א-יב, המשרד יפרסם הודעה מסודרת בהתאם להחלטות שתתקבלנה על ידי משרד הבריאות וממשלת ישראל. בשלב זה הלמידה בשכבות גיל אלו תמשיך להתבצע במתכונת של למידה מרחוק."

לסיכום, הכל תלוי בכם ההורים אם תקפידו על בריאות ילדכם בבית, בדרכו לגן ובשובו ממנו, בבדיקת שהייתו בגן, והכל יימצא בסדר, המשק יוכל להתקדם הלאה לקראת פתיחה עוד יותר. בהצלחה לכולנו.

נושאים: קורונה, חינוך, בית שמש, עליזה בלוך
עדיין עם סימני ראש השנה על הקיר
עדיין עם סימני ראש השנה על הקיר
עדיין עם סימני ראש השנה על הקיר
עדיין עם סימני ראש השנה על הקיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: