מי שאינו תושב העיר ישלם מחיר כמעט כפול למנוי בהיכל התרבות העירוני

היכל התרבות העירוני ייפתח בחודש הבא ומספק את אחת האפליות הבלתי מוסברות. ויש מנוי לסדרה מרוקאית, למה אין סדרה בשפה הרוסית או באידיש או באנגלית?

היכל הפיס העירוני
היכל הפיס העירוני

במי תבחרו כאשר תיאטרון ירושלים חוגג 50 שנה לעומת היכל התרבות המקומי המצוי בשלבי לימוד?

נתחיל בכך, הפייסבוק עובד, ועובד טוב. שתי דקות הספיקו לתמר נרקיס ממחלקת השיווק של היכל התרבות העירוני בבית שמש לשוב לפניה. זמן מצויין, שאפו. והלואי וכך תמיד יהיה. תיאטרון ירושלים לעיתים צרים להמתין דקות ארוכות, מורטות עצבים מיותרים...

ורק זה ההבדל? כנראה שכאן עצרנו מלשבח בבית שמש. למה?

בלחיצה אחת על השורה המפנה לקבלת פרטים לא תקבלו את כל הפרטים שתמר באדיבותה פירטה לפנינו. למשל עלות המנוי להיכל התרבות. תמר מסבירה באדיבות שיש שש הצגות בשדרת המנוי הראשון, 6 מתוך 6, דהיינו אין זכות בחירה. מי קבע? הנהלת ההיכל, וועדת ההיגוי שהוקמה לא מזמן עדיין לא בתמונת הפעילות. נקבעו שש הצגות ותמורת צפייה בהם תשלמו או תיפרדו מכמה מאות שקלים.

היכל התרבות מקדם עתה סדרות במינויים, סדרת הצגות למבוגרים, סדרת מנויים למרוקאים- בשפה המרוקאית, למה אין הצגות לדוברי האנגלית או הצרפתית? או אולי ברוסית או באידיש? ויש גם סדרת הצגות לילדים, לא במסגרת מנויים עדיין, וכן סדרת הצגות ל... נשים. הפמיניזם הגיע גם לכאן. יש גם סדרה למופעי מוסיקה. וזה יפה!! כבר בשנתו הראשונה מנסה ההיכל לתת מגוון רחב וגדול כמעט בכל תחומי אמנות הבמה. אז למה לא מנוצל ההיכל להקרנת סרטי קולנוע איכות? שאלה שבהיכל עדיין בודאי לומדים איך ואם בכלל ניתן ואפשר לתת שירות כזה.

בקיצור אנשי בית שמש צפו לשיפור בחיי התרבות שלכם תוך כמה הסתייגויות.

אם אתה חובב תיאטרון ואינך תושב העיר תצטרך לשלם 980 ₪. ואם אתה תושב בית שמש, תשלם הרבה פחות. מה זה הרבה פחות, רק 510 ₪, 85 ₪ ממוצע לכרטיס כניסה להיכל. 470 ₪ הפרש בין תושב העיר לבין תושב קיבוץ צרעה למשל או אחד ממושבי האזור שירצה להיכנס להיכל. מעניין אם קיים הפרש כזה בין תושב העיר לבין אורח נוטה לראות הצגה בערים אחרות? נניח אני תושב בית שמש ורוצה לעשות מנוי בתיאטרון בירושלים, אין כזה הפרש בין מנוי ירושלמי לבין מנוי מבית שמש. מעניין אם הסוגיה הזו קיבלה 'ברכה' משפטית.

בדקנו בהיכל התרבות השכן, מטה יהודה. לא היה הבדל בין איש מטה יהודה לבין תושב בית שמש. אז למה שאנשי מטה יהודה ישלמו כמעט כפול מאיש בית שמש? לתשומת לב ולידיעת מפעל הפיס, הגורם שבכספיו נבנה ההיכל.

התוכן המוגבל, רק 6 מתוך 6 עלול לפגוע בסיכוי שלי ליהנות מכל המנוי, שכן אם צפיתי כבר בהצגה אחת מתוך השש המוצעות, מוצע להמיר את החסר בהופעות מתוך הסדרה המרוקאית. ומה יקרה אם אינני אוהב הצגות כאלה? אז מוצע לי להמיר להצגה מוסיקלית ואו קונצרט. ואם גם זה לא מוצא חן בעיניי? האם אני עלול להפסיד את יתרת הכרטיסים שלא נוצלו? תמר אומרת במפורש: "אנחנו בשלבי למידה".

אגב עלות מנוי לאזרח ותיק תחייב את הארנק שלך רק ב-490 ₪. לא הרבה להצגת איכות.

ויש אפשרות לקבל הנחה מוועדי עובדים, אם ועד העובדים מוכן לממן לך הנחה אין בעיה מצד הנהלת ההיכל. הוועד יעביר את ההפרש לקופת ההיכל זה בתנאי והגיע אותו ועד להסכמה. רשימת הוועדים שהגיעו להסכמה עם ההיכל מפורטת ומצויינת בעת רכישת המנוי.

מחיר המנוי להצגות מרוקאיות עומד על 290 ₪ לארבע הצגות, אזרח ותיק זוכה להנחה של 10 ₪.

אגב האירוע הראשון בהיכל יתקיים בתאריך 19.10.21 עם העלאת ההצגה עבדאללה שוורץ עם קושניר ווקסמן. יפה ושווה לראות.

בהיכל אגב לא חשבו על תפעול יום, או בוקר. למשל הבאת הצגות לגמלאים, ויש לא מעט גמלאים בעיר ובסביבתה. ההיכל פנוי ומתאים לאירועי תרבות גם לתלמידים, האם ההיכל יהא שמיש גם לתלמידי מוסדות החינוך? אם כן כיצד?

אז שווה לחכות? בהחלט. ושווה עוד יותר לראות איך יתפעלו את ההיכל, כאשר אין אזכור כלל לציבור החרדי או החרדלי שאולי אינו מורגל כל כך במופעי תרבות מסגנון זה אבל תמיד יהיה מי שירצה לשים יד בהיכל ולפס על קירותיו כדי להשמישו גם לרוב האוכלוסיה בעיר.

נושאים: היכל התרבות, מפעל הפיס, בית שמש, מטה יהודה
היכל הפיס העירוני
היכל הפיס העירוני
היכל הפיס העירוני
היכל הפיס העירוני
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: