משלוש יוצא אחד... הקרב המשולש שיהפוך לקרב שתי צלעות

ההערכה כי אחד המועמדים החרדים יפרוש- רוב הסיכויים שזה יהיה מי שהליכוד לא יחתום איתו. במצב הזה ייווצרו שני מחנות מאוד מעניינים. גפני יעדיף להתמסר מרצון מאשר להפסיד לדרעי. ואז ההכרעה עוברת שוב לעיר הוותיקה...

א' ב' ו-ג
א' ב' ו-ג
זוכרים את משחק הילדים הזה ששיחקנו בנערותנו. אז כן הוא מגיע לפוליטיקה, לפחות לפוליטיקה המקומית בבית שמש. משלושה, משה אבוטבול, שמואל גרינברג או עליזה בלוך, אחד מהם יכהן כראש העיר הבא של בית שמש. יש לנו אפילו שם מקורי למשחק: מי מנצח א' ב' או ג'... זה לא משחק על אותיות האלף בית, אלא פשוט הרישא של כל שם משפחה של המועמד. אבוטבול בלוך גרינברג.

האם זו בלוך שתלך הביתה בתום קדנציה מלאת רעשים, האם זה אולי סגן השר במשרד החקלאות, משה אבוטבול, שיחזור ללשכתו המוכרת והמרוהטת (בלוך לא החליפה רהיטים) או בכלל שמואל גרינברג מועמד מטעם דגל התורה ומחזיקי הדת. לא אמרנו יהדות התורה, אלא דגל התורה ומחזיקי הדת. מי חסר לכם שם להשלים ההרכב- אגודת ישראל. בזו מתנהל קרב אדירים ארצי בו הכל בוחשים בכל, מאשימים אחד את השני בהפרות ומעניין שכל צד טוען לבכורה כי הוא הגדול בסיעות המרכיבות של הליכוד החרדי. בסופו של יום אגב, שום זרם לא נפגע בעיר בית שמש, כולם מקבלים, כולם אוכלים, כולם נהנים, ולאף אחד לא חסר. מה רוצים? לשלוט!!!

שלושתם, א'ב'ו-ג מבטיחים כי ירוצו עד הסוף.

מה נכון לעכשיו?

שני המתמודדים החרדים הם תוצאה של יריבות מתפתחת קשה בין ראשי המפלגות החרדיות. אומר זאת במפורש אריה דרעי: הם נהגו בנו לא ביושר, אמרו נעשה מה שאנחנו רוצים, בסוף אריה דרעי יוותר". או בהמשך כפי שאמר לכיכר השבת: " נושיט את הלחי השניה". אריה דרעי החליט ללכת על כל הקופה. ולכן הציב מועמדים לראשות בבני ברק, העיר החרדית האשכנזית מאז ומעולם, באלעד בה שלט ללא עוררין בנו של מאיר פרוש- ישראל. בבית"ר, באשדוד, בצפת ובעוד מקומות אחרים.

הצהרה מפתיעה, האם הבחירות האלה הם בין אריה דרעי (ש"ס) לבין משה גפני (דגל התורה).

אבוטבול, נוגס אמנם בכל מיני זירות, בליטאים, בליכודניקים, בדתיים לאומיים, אבל בעיקר בעיקר בונה עצמו על ש"ס. מפלגה שהפתיעה ומפתיעה בכל מערכת בחירות. האם תפתיע גם בבחירות הקרובות? לאריה דרעי אין ספק, והוא בונה על כישוריו החבורתיים של אבוטבול, סגן השר עושה לגרד עוד ועוד תומכים, השבוע אפילו גרגר כמה מילים באמהרית להזכיר לחברים מתמול שלשום (אבוטבול נחשב אוהב בני עליה מאתיופיה -גלגלו בגוגל ס.צ), הכל לגבש כוח עולה לשכנע עוד קבוצה לחבור אליו.

בלוך בונה על כישוריה והרטוריקה הגדולה שהביאה אותה לכסא עם חזון פרטי משלה, עיר לכולם, מצפה ומקווה שהציבור 'שהתחנך' מחדש לחיות ביחד בימיה, ייתן לה את הרוב הנדרש. היא טוענת מה שכולם טוענים, כי הצטרפות צלע שלישית רק מחזקת את הבייס.

מבחינת בלוך התומכים המסורתיים הוא הציבור החילוני והדת"ל. החילוני זה ליברלים- אנשי ליברמן והמחאה נגד הרפורמה בראשות יהודה מוזס. אלו יצביעו בכל מקרה לבלוך. חרדי מבחינתם בודאי לא יזכה לקבל קולותיהם.

אחריהם מקווה בלוך למשוך לכיוונה את לייטנר ושות'- סיעת הדרך. הם הרי בשר מבשרם של החרדים, הם יצאו כי מאסו בשיטות, בהוראות מגבוה של פוליטיקאים עטופים בהוראות רבנים.

הרשימה השלישית שתומכת בבלוך במוצהר היא הציונות הדתית בראשות נתנאל גבאי וישראל מנדלסון.

הנה הישג גדול לבלוך- 3 רשימות תומכות בה ותוסיפו לה את מצביעיה, בלי לזלזל, זה כוח גדול שמשתווה לבסיס של ש"ס או דגל התורה.

אבל מה? כאן זה נגמר. בלוך עם שלוש סיעות תומכות עדיין לא מגיעה למה שהיא זקוקה לו- רוב. אצל בלוך הבייס מעורער, לא קצת, הרבה!!! יותר מאשר שיש בעדה במסגרת הציונית (לא ש"ס ולא דגל התורה ולא החרדים) יש נגדה!!! הרבה מתעבים מדיניותה הכושלת. הרבה הבינו כי בלוך סוליסטית שאינה מכבדת שותפים, ובעיקר בעיקר מה שמחריד את התושבים יותר מכל הפיכת בית שמש לחרדית, היום היא עובדה. בימיה (קדנציה אחת) נוספו לעיר למעלה מ-50 אלף חרדים!!! אז מה יהיה כאן בעוד קדנציה? מי זה הרבה? שתי סיעות במפורש יצאו נגדה- הליכוד והבית שלנו. האחרונה אם תרצו נקראה הבית היהודי עד אתמול או רינה הולנדר. השתיים האלה, הולנדר ובלוך צ'ילבות!!! פשוט לא סובלות אחת את השניה- והטענות הדדיות.

לפני שנסקור את הליכוד מעניין מה קורה בעיר מאוחדת- רשימתה של בלוך. כל קברניטי הניצחון ההוא מ-2018 אינם משחקים בזירה. בעלי ניסיון, היכרות שטח, קשרים אישיים, התחלפו בהצנחת בובות חדשות, 'ילדים' במושגים של פוליטיקה מקומית, לרשימה החדשה. כמה זה עזור? אמנם פראיירים לא מתים רק מתחלפים, ובכל זאת, מי יכול לתקוע כף לידינו שאכן חדש מול ישן תמיד טוב? לפחות לא כשמדובר ביין או בנציגות ציבורית.

הסיעה הגדולה ביותר שהביאה את בלוך לכסא, סיעת הליכוד מצהירה במפורש רק נגדה. אמרנו הסיעה, האם מצביעי הליכוד ילכו אחר המנהיגות- אם תרצו מבחן מנהיגות. אז מה יצביעו בוחרי הליכוד- מועמד חרדי (אבוטבול או גרינברג) ולא בלוך? בלוך מקווה שהבוחרים לא ילכו אחר נציגיהם, קרי מערערת את מנהיגות הליכוד, מה שהיא עשתה בשלבים שונים של הקדנציה הראשונה שלה. ציבור הליכוד בדילמה, אבל דילמה שיש לה פיתרון. איך? הזדמנות להחזיר מי שהיה להם הסכם איתו כבר בקדנציה קודמת, קרי את משה אבוטבול. אם זה קורה, והליכוד חותם עם אבוטבול, נגמרה המערכה. "הליכוד עם ש"ס לוקחים בהליכה את הבחירות. איש לא חושב שהליכוד יתמוך בגרינברג, אולי בודדים, אולי עשרות, מכסימום מאות. לא יהיו גלי תמיכה בקרב בני הבית הליכודי בגרינברג" אומר אחד ממצביעי הליכוד המסורתיים.

ולא סיימנו, במצב כזה, העיניים יהיו נשואות להחלטת רינה הולנדר. מוקדם לומר במי תתמוך, אפשר לנחש לדעת במי לא תתמוך. בין הולנדר לבין אבוטבול עברו גלים עכורים בימים עברו. האם השניים יכולים להתגבר עליהם? מה שברור הולנדר לא תתמוך בבלוך ויהי מה. מי שהקפיא לה, לדעתה של הולנדר, תקציבים, מי שמנע ממני תפעול שוטף היתה בלוך. אין סיבה הגיונית גלויה בעולם שהולנדר תתמוך בבלוך. אז נותר לה למעשה גרינברג כאופציה... אבל יש את הליכוד, ויש את שלום אדר, שימשכו את הולנדר לכל כיוון בו ילך הליכוד. עם מי אמרנו הולך הליכוד?... התמונה מתחילה להתבהר. קרובים סיכוייו של אבוטבול לנהל את העירייה בקדנציה האבה.

מה עם ג'? לא שכחנו את ג'- גרינברג, הוא הצלע השלישית במאבק.

במחנה דגל קיימת מהומה רבתי. לא רק בגלל אנשי דגל, מעשה הבגידה בישראל סילברסטין, הליכה נגד רבנים, בוגר מכון מנדל למנהיגות, הרבה בגלל השותף שאיתו חתם גרינברג- מאיר פרוש. הנה מה שפורסם באת הקבוצות: "״האיש שאנשיו הרסו את האחדות החרדית בבית שמש בידיים בבחירות הקודמות, כששלומי אמונים פעלו בזדון נגד המועמד החרדי המוסכם הרב משה אבוטבול והביאו להפלתו, תוך שהעדיפו אינטרסים אישיים על פני צורכי הציבור, בדילים והסכמים חשאיים - אנשים אלה לא בושים לעמוד ולהטיף ברבים על אחדות ושלום. הבושה איבדה את גבולותיה. לא נשכח ולא נסלח״. אז שלומי אמונים נכס או מטרד? אתם תחליטו. מחנה גולדברג בבית שמש מקבל תגובות שליליות לא מעטות על בוגדנותו מהבחירות הקודמות, עת תמך בשתיקה בעליזה בלוך- מעשה שנתן לחרדים הכל, הנדסה, חינוך, שפע ובעיקר הרבה בנייה- השלמת תכניות המגרה שהותיר כאן משה מונטג.

מה מקור הרתיעה של ש"ס מגרינברג? נזכור שאבוטבול חזר לזירה אחרי שגרינברג כבר הוכרז בעיתון יתד נאמן כמועמד החרדי מול בלוך. אחד מהכותבים משער שזה יחסו של גרינברג לסמינרים של ש"ס בירושלים.

גרינברג משדר אמנם התמודדות טבעית, הוא מול כל העולם ומצפה לנס, בו יחליט אולי אבוטבול לפרוש (לא יקרה- ראו הושטת הלחי השנייה של דרעי) אולי הליכוד יעדיף אותו (רחוק מאוד) ואו אולי הבית שלנו תתמוך בו. גם אם זה יקרה זה לא יהיה שובר שיוויון.

אז מה אנחנו מעריכים?

ההערכה כי אחד המועמדים החרדים יפרוש- רוב הסיכויים אם הליכוד חותם עם אבוטבול- זה יהיה שמואל גרינברג. במצב הזה ייווצרו שני מחנות מאוד מעניינים. בלוך- גרינברג, גפני יעדיף להתמסר מרצון מאשר להפסיד לדרעי.

וכיוון שהחיבור באלעד כבר מתחיל להתבהר, כי החיבור שם בין אגודת ישראל לבין דגל לא עומד מול יהודה בוטבול, שימו לב מי יברח מההסכם החתום בבית שמש? גולדברג יפנה עורף לגרינברג, יחסור לאבוטבול- אדרי והנה לכם מנצח חדש בעיר!!!

ההערכה לפי הדברים האלה ב-2 לאוקטובר יכתוב משה אבוטבול מכתב התפטרות מהכנסת וממשלת ישראל ויחזור להשלים קדנציה שלישית בתקווה לרביעית לשבור שיאו של דניאל וקנין שמילא כאן בעיר שלוש קדנציות- 15 שנה.

פתקא טבא.

נושאים: בחירות 2023, משה אבוטבול, שמואל גרינברג, עליזה בלוך, שלום אדרי, אריה דרעי, משה גפני
א' ב' ו-ג
א' ב' ו-ג
א' ב' ו-ג
א' ב' ו-ג
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: