טיוטת התקציב: הארנונה בשנת 2021 תניב בדיוק כמו שנת 2020

השינוי: סעיף ההנחות והפטורים יגדל ב-12 מיליון ויעמוד על 60 מיליון. שורה תחתונה, הארנונה השנה לא תניב הכנסות חדשות מעבר למה שהכניסה בשנת 2020.

עיר בבנייה
עיר בבנייה

סעיף ההכנסות מארנונה בכל רשות הוא חזות תכניות העבודה של השנה שבפתח. רשות מקומית תולה יהבה בגיוס ההון העצמי שמגיע מארנונה לעסקים, מארנונה למגורים ומארנונה לתעשייה. ההכנסות מהתעשייה כמעט עומדות כבר שנים ארוכות למרות ההבטחות הרבות בהבאת מפעלי תעשיה לעיר.

האם שנתה השלישית של עליזה בלוך מבשרת משהו חדש? משהו שאולי לקח לה להפיק מהשנים הראשונות לכהונתה. במבט לעבר טיוטת הארנונה שהונחה לפני חברי מועצת העיר, בית שמש לא תעלה על דרך ההצלחה, לפחות מבחינת הפעילות והיוזמה לשינוי. מבחינת הציבור גם השנה עדיף לא להיכנס לאשליות. בשפה אחרת בית שמש ממשיכה לבנות בתים בלי תשתית תעשייתית עתידית להכנסות.

בשנת 2021 צופה העירייה להכנסות בסעיף הארנונה של 276 מיליון ש"ח. בשנה קודמת (2020) הופיע הסעיף הזה, סעיף ההכנסות מארנונה בסכום של 253 מיליון. גידול משמעותי מאוד של 23 מיליון ₪ שיכולים לשפר מעט את ההוצאה הכספית ש העירייה לפעילות יזומות.

אלא שזה לא יהיה , למה? שימו לב. בשנת 2020 הנחות ופטורים לזכאי הנחות מארנונה עמד על 48 מיליון ₪ בעוד השנה גדל הסכום הזה ב-12 מיליון והוא יעמוד על 60 מיליון ₪. כלומר מתוך ה-276 מיליון 60 מיליון בכלל לא נכנסים לקופה.

סעיף נוסף שמופיע הוא סעיף מותנה של 5 מיליון ₪. לא ברור במה שהוא מותנה? במזג אויר? בסערת מחודשת של הקורונה? אולי באיזה וירוס חדש שיפגע בגבייה או אולי בכלל בפתיחת עסקים חדשים תלויים ועומדים. בספר התקציב, סליחה טיוטת ספר התקציב לא מופיע במה הוא מותנה.

ואם מותנה הרי לא בטוח כלל שהוא ייכנס.

ועוד, העירייה תקבל סכום של 10 מיליון ₪ מהמדינה כשיפוי לקורונה.

שורה תחתונה, הארנונה השנה לא תניב הכנסות חדשות מעבר למה שהכניסה בשנת 2020. בשנת 2020 הארנונה הניבה סכום של 187 מיליון ₪, בשנת 2021 תניב הארנונה 189,5 מיליון ₪. מה שאומר מה שהיה הוא אשר יהיה, אין מפעלי תעשיה חדשים, אין עסקים חדשים, עסקים חריגים מניבים הכנסות, ואולי גם הדיירים הבאים עלינו לטובה יזכו לפרחים ולפטורים מתשלום ארנונה.

נושאים: ארנונה, משרד הפנים, עליזה בלוך, תקציב, אריה ברדוגו
עיר בבנייה
עיר בבנייה
עיר בבנייה
עיר בבנייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: