לחאן יונס ולעזה היה בית עירייה- לבית שמש יש רק הבטחות

שלוש שנים עומד שלט המבשר על כוונת העיריה בראשות עליזה בלוך לבנות בית עירייה, מה שיכול היה לחסוך 6 מיליון שח שכירות בכל שנה. התכנון קיים, התשלום הראשון (ואולי גם השני) עבור התכנון הועבר. הבנייה תקועה. למה? תשאלו את גולדברג. מי שיחלץ אותו מסירובו לאשר כנראה יהיה המועמד לראשות העיר (שגולדברג תומך בו) שמואל גרינברג, המצהיר : "מי שיתנגד לא יהיה איתי".

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
בית העירייה בחאן יונס צילום דובר צהל
בית העירייה בחאן יונס צילום דובר צהל

העלאת תמונת בית העירייה בחאן יונס מעלה זכרונות על הבטחות לבנות בית עירייה בבית שמש. שנת 2019, שנה אחרי הבחירות, בחודש דצמבר אותה שנה, הציבה העירייה שלט במיקום תכנון בניית בית העירייה בקרבת מתנ"ס פסגות השבע..

אדריכל אחראי במשרד נופר: אמיל מיטראה קונסטרוקציה: שי ומשה רייפר, בניין עיריית בית שמש. מיקומו של בניין העירייה החדש של בית שמש בראש גבעה נישאת, הגבוהה ביותר ובמרכזה של העיר העתיקה, נובע מחשיבותו התפקודית וסימבולית. המבטים הנשקפים ממנו לכוון העיר החדשה כלפי דרום ולעיר העתיקה, מבטאים יותר מכל את הסמליות השלטונית בהצבתו הראויה של המבנה. המבנה מתוכנן בשתי אונות חובקות זו לזו, כמטפורה לעיר שחוברה לה יחדיו החדש והישן. התכנון של בית העירייה זכה בפרס ראשון בתחרות תכנון מכללה ובנין עירייה (עיריית בית שמש). אגב האם בתכנון יש גם מכללה? הנה כך התוודענו לרעיון (מבורך) להקים בעיר מכללה, עובדה שלא היתה ידועה לציבור.

עד כאן מהספר של דוד נופר משרד האדריכלים המעצב. עם נופר נחתם הסכם תשלומים עבור התכנון, חלק (כנראה מחצית לפני אישור תכנון) ומחצית בתום התכנון. האדריכל טרח ועבד לתכנן ולעצב את בית העירייה, 7640 מ"ר!!! בניין ענק שיהיה בו גם מרכז מסחרי, (להשכרה) וגם משרדים לבית עירייה. התכנון עבר את כל שלבי הביקורת המקומית, התשלום הראשון הועבר, התשלום השני, החלק הבא, העירייה עיכבה בהתאם להסכם, שרק אחרי מתן אישור בוועדת התכנון יועבר התשלום השני. אלא שבאגף התכנון בראשו עומד סגן ראש עיר, מקבל משכורת מהציבור, לא ממהר לאשר, כך גם התכנון לא מתקדם, כך גם התשלום מתעכב.

האדריכל פנה לעירייה בדרישה לקבל את התשלום השני שכן העיכוב נובע מאי רצון העירייה לקדם. כך לפי חבר מועצת העיר ישראל מנדלסון היושב בוועדה לקידום כלכלי בעירייה. כך יותר משנה וחצי חוזרים על הדרישה לאשר את התכנון.

וועדת התכנון בראשות שמעון גולדברג לא מאשרת ולכן לא ניתן להתקדם בבניית בית העירייה. כך השלט נותר יתום מביצוע הבטחה של עליזה בלוך לציבור הרחב. כך עיריית בית שמש ממשיכה לשלם מידי שנה שכירות בסכום של כמעט 6 מיליון ₪ בשנה. מרגיז? בהחלט.

גזבר העירייה, שר האוצר שלנו, רותח אבל ללא כל יכולת לעשות. זה אינו תלוי בו!!! זה תלוי בשמעון גולדברג. 6 מיליון שח מוציאה העירייה על שכירות בכל שנה, גולדברג ממונה על ועדת התכנון כבר חמש שנים וזה לא מזיז לו. 30 מיליון ₪ בחמש השנים האחרונות, עוד שלושים מאז שהעירייה שוכרת את בית נעימי והנה לכם סכום כספי לבניית בת עירייה.

ביקשנו התייחסות של גולדברג לשאלה למה אינו מקדם. גולדברג לא משיב.

שמואל גרינברג, מועמד לראשות העיר מטעם דגל, וחתום בהסכם שת"פ (תמיכה) עם גולדברג. מבהיר: אני בע"ה בקדנציה שלי חונך את בית העירייה, אלך על זה בכל הכוח. שותף אשר לא יישר קו לא יהיה שם. באים ביחד לנהל עיר וזה יהיה. ואם מישהו יעצור תהליך כזה לא יהיה איתי".

נושאים: בית עירייה, חרבות ברזל, בית שמש, שמעון גולדברג
בית העירייה בחאן יונס צילום דובר צהל
בית העירייה בחאן יונס צילום דובר צהל
בית העירייה בחאן יונס צילום דובר צהל
בית העירייה בחאן יונס צילום דובר צהל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
לחאן יונס ולעזה היה בית עירייה- לבית שמש יש רק הבטחות
ג.כ.
(5 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 28 בינואר 2024, 21:55

אדון גולדברג הדפוק חושב שהעיריה שלו ויעשה מה שחושב,אז לא,חייבים לעצור אותו מהר,היה עדיף לו שתוקם במקום בית עיריה ראוי,ישיבה,ויש כאלה הרבה פה,חשוב לעיר שיוקם בית עיריה ראוי לטובת התושבים כולם,לא למגזר אחד.