חקירת מכרז ההיסעים מסתעפת

שני עצורים, ביניהם חבר מועצה בכיר. תגובה ראשונה של גורם בעירייה לפרשת העצורים והחקירות: ""העירייה פועלת בהתאם לנהלים ולחוקים, ומאמינה כי כך גם תאשר בדיקת המשטרה".

עיריית בית שמש
עיריית בית שמש

תגובה רשמית ראשונה של גורם בעיריית בית שמש על החקירה והפשיטה שביצעה אתמול מחלקת חקירות ההונאה של משטרת ירושלים (חלק מיאחה) נשמעה הבוקר מפי דובר העירייה: "העירייה פועלת בהתאם לנהלים ולחוקים, ומאמינה כי כך גם תאשר בדיקת המשטרה". קצר.

הדובר, מתי רוזנצוויג, הוציא את ההודעה הנ"ל לבקשתנו לתגובה. הוא אינו מתייחס כלל לרשימת האישים שנעצרו ואו נחקרו אתמול, ורבים נחקרו במשטרה, ביניהם גורמים בכירים ביותר. עצור אחד בפרשה הוא חבר מועצה בכיר שיש לו קשר למכרז המדובר.

גם היום זומנו גורמים בכירים למסור עדויות. ייתכן כי העדות תהפוך לחקירה באזהרה לאותם גורמים, שכן מסירת עדותם מתחייבת חקירת האמת.

בין הגורמים שמסרו או ימסרו עדות או נחקרו נמצאים כמעט חלק מחברי וועדת המכרזים של העירייה. אלו כאמור אישרו את המכרז המוטה לכאורה לפי חקירת המשטרה. המדובר הוא במכרז היסעים לשנת העבודה תשע"ז עליו הרבינו לכתוב כאן באופן בלעדי. והמשטרה ליקטה כבר חומר גם על מכרזי ההיסעים הקודמים למוקד הפרשה הזו, חומר ממנו קיבלה רקע לקראת כניסתה לפרשה. נציין עוד עובדה כי

הנה מה שפורסם כאן באתר זה כבר לפני כמעט חודשיים. קובי יונה מנכ"ל ובעלים שיגר מכתב תלונה קשה מאוד למנהל אגף הסעות במשרד החינוך. "מרגע הזכייה, החלה העירייה בהצבת מסכת מכשולים במטרה להוציא אותנו מביצוע העבודה ולהעבירה לחברת היסעים אחרת המועדפת על מר מ. רוזנברג "יועץ" העירייה" הלא היא החברה לפיתוח גוש עציון אשר בינו לבין חברת פסגות היסעים קיימים יחסי עבודה מזה עשור". בהמשך המכתב הארוך, בן 3 עמודים, מפרט קובי יונה את כל השתלשלות ההתקשרות בהתאם לזכייה במכרז ועד לביטול החברה הזוכה בידי העירייה. ההכנות, הביצוע לפי הדרישות, היערכות, וכל הליקויים בתפקוד מצד העירייה. הכול מפורט במכתב. אפילו על פגישה בנוכחות נציגי כל החברות בה דווחו על הנסיעות לפי התנאים הקבועים בכללים שהציבה העירייה. ויש במכתב כל את הפרטים האלה. קובי יונה, בחור מסודר כנראה, ומתועד להפליא, מזלו, יודע לציין את הימים והשעות במדוייק בהם התקבלו הפניות כולל התשובות.

להערכתו של קובי יונה: " המגמה של הרשות היא להקשות ביצוע העבודה על ידינו". ומאחר והמגמה היא כזו הוא מבקש ממשרד החינוך לבדוק ולהשיבו על השאלות הבאות:

האם, החברה שאליה הועברה העבודה, מבצעת את הנסיעות באותם תעריפים שאנו ניגשנו וזכינו כהצעה הזולה ביותר.

האם החברה המבצעת העמידה לרשות המכרז הנ"ל 160 כלי רכב ומתוכם 80 רכבים בבעלות החברה.

האם החברה המבצעת – תבצע 3 סבבים במחיר של מסלול נסיעה 1.

האם 100% מכלי הרכב שיבצעו את הנסיעות עבור הרשות מחוברים לניהול צי רכב באינטרנט ומותקנים בהם מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב.

קובי יונה מתלונן גם על פרישתו הפתאומית של כמיל עלי, מובילי הורדים, לסגת מזכייתו במכרז. ואיך זה הועברו כל העבודות לחברת ההיסעים המבצעת היום את העבודה?

מה משרד החינוך ענה? לא קשה להבין מתוך מה שאין לנו. משרד החינוך הודיע לעיריית בית שמש שאינו משלם לה יותר מאשר חברת מובילי הורדים הציעה. כלומר ל כל מסלול היא תשלם עד 150 ₪. ומה להפרש? הכול בא מהקופה העירונית. העירייה התחייבה הרי על פי הסכם עם חברת לפיתוח גוש עציון, עכשיו היא צריכה לאתר מכספה שלה סכומים המתבטאים במיליונים.

החברה לפיתוח גוש עציון העדיפה לא להגיב.

תגובת מנכ"ל העירייה: באשר לתשלומי משרד החינוך, העניין לא הסתיים. אנחנו מקוים שמשרד החינוך ילך לקראת העירייה ויבין את מצוקתה כמו שהוא עושה בכל שנה".

עכשיו הסיפור הזה בידי המשטרה בחקירה גלויה.. נכון להיום יש כבר שני עצורים, אחד כנראה יובא להארכת מעצר בשעות האלה ממש, השני הסגיר עצמו בידי המשטרה אתמול בערב .

בהערכה מוחלטת ניתן לומר כי החקירה הזו פותחת צוהר ענק לפני המשטרה שתגלה כיצד מתנהלת עיריית בית שמש. רשימת הנחקרים רק תלך ותגדל, ואין ספק כלל שהחקירה הזו תסתעף גם אל מחוץ לגבולות בית שמש ואם המשטרה תתאמץ מעט היא תחדור לעוד מכרזים ולעוד פרשיות המחייבות התערבותה.

נושאים: משטרת ישראל, בית שמש, מכרז ההיסעים.
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: