לאורך שנים העירייה הקפידה לאחר בהגשת התקציב

באיחור כרוני של ארבעה חודשים מציגה העירייה את תקציבה ממנו נגזרת תכנית העבודה. עד שהתקציב חוזר מאושר ממשרד הפנים, העירייה עובדת לפי חלקיות של 1/12 מתקציב שנה קודמת. הגידול לא משפיע על הצורך למתן שירותים נרחבים. אז מה הפלא שהעיר נראית מוזנחת?

אבוטבול וברדוגו
אבוטבול וברדוגו

היו שקיבלו בהפתעה את אי אשור תקציב העירייה לשנת 2018. אנחנו עלעלנו מעט בספרים ומצאנו כמה עובדות מעניינות. הכל מאת הממונה על הביקורת במשרד הפנים, זו שעקבה ועוקבת אחר תפקודה השוטף של עיריית בית שמש.

נלך שנה שנה ונבדוק מה כותבת הגב' עפרה ברכה הממונה על הביקורת, בדו"ח הביקורת שלה, דו"ח ביקורת של משרד הפנים הממונה על הרשויות.

שנת 2018: העירייה אישרה את תקציבה הרגיל לאחר המועד הקבוע.

שנת 2017: העירייה אישרה את תקציבה הרגיל לאחר המועד הקבוע.

שנת 2016: העירייה אישרה את תקציבה הרגיל לאחר המועד הקבוע. כאמור יש הוראות בעניין מועד אישור תקציב עירייה. חודשיים לפני סיום שנת העבודה השוטפת חייבת העירייה לאשר את תקציבה השנתי. קרי בחודש אוקטובר בכל שנה.

שנת 2015: העירייה אישרה את תקציבה הרגיל לאחר המועד הקבוע.

שנת 2014 העירייה אישרה את תקציבה הרגיל לאחר המועד הקבוע

שנת 2013: מועצת העיר אישרה את התקציב הרגיל שלה לאחר המועד החוקי.

שנת 2012: מועצת העיר אישרה את התקציב הרגיל לאחר המועד הקבוע בחוק.

שבע שנים רצופות, העירייה והאוחז בראשה לא מקפידים על הוראה פשוטה לכאורה הצגת תקציב במועד. לא נכנסנו לתוכן, ויש הרבה לדון. המועד להצגת תקציב חשוב ביותר. הבנה פשוטה זו גדולה כנראה על מנהיגות העיר הקיימת.

הציניקנים, ואלה שמעלימים עין או סוגרים את אוזניהם לבל לשמוע, זה פוגע בכם, קודם כל בכם. ינסו להציג זאת כך, נו אז מה, אז אישרה העירייה את התקציב שלה חודשים ספורים אחרי המועד הקובע. ממש לא ראשית, זו הפרה של החוק הקובע מועד מדוייק וממנו נגזרת תכנית העבודה של הרשות המקומית. מתווה העבודה מחייב בכל שנה לעמוד בתכנית וביעדים, זאת אומר גזבר העירייה. איך אפשר לעמוד ביעדים אם התכנית מאושרת בחודש פברואר, עוברת בדיקה במשרד הפנים, ומאושרת לבסוף בחודש יולי אוגוסט. בכל שנה הרי מתריע הגזבר כי העירייה תעבוד בחלקיות התקציב המאושר הקודם. בכל שנה נמצאת עיריית בית שמש 'מפגרת' בארבעה עד ששה חודשים בהפעלת תקציב מאושר. זה נראה לכם הגיוני? והרי אין שנה אחת דומה לקודמתה? מדוע, העיר בתנופת גידול, כאשר הפיתוח נשאר הרחק מאחור.

בית שמש אינה מנוהלת בסדר המקובל.. נקודה. אם התופעה הזו הייתה מתרחשת די במקרה, פעם אחת למספר שנים, היה אפשר למחול ולעבור לסדר היום. כאשר התופעה חוזרת על עצמה, ואיש לא קורא לסדר את האחראים על הכנת וגיבוש התקציב, אזי אין מנוס אלא אחרת, להחליף מי שעוסק בעניינים האלה.

נושאים: תקציב 18, בית שמש, משרד הפנים
אבוטבול וברדוגו
אבוטבול וברדוגו
אבוטבול וברדוגו
אבוטבול וברדוגו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: