העירייה בעתירה לבגץ: שירותי הדת בעיר במשבר

מי אחראי על הטיפול במשברים בעיר? האם לא זו העירייה שממנה את נציגי המועה"ד? ומה עשו נבחרי העיר לטפח פינה עזובה זו? מודה ועוזב ירוחם...

מועצה דתית
מועצה דתית

שימו לב מה אומרת עיריית בית שמש בעתירתה לבית משפט עליון, אמירות שלכל בר דעת ברור כי הן חייבות להיות נכונות. האם הן גם מוצדקות? העירייה מודה באותה עתירה מיותרת, שבבית שמש מצויים שירותי הדת במשבר ארוך ומתמשך והעיר חייבת שימונה לה רב עיר.

ממתי החל המצב הזה? מאז שנת 2013!!!. כך כותבת העירייה בעתירתה: "מבחינה פורמלית נטולה העיר בית שמש רב עיר מכהן בתפקיד מזה מספר שנים, דה פקטו המשרה לא מאוישת מזה כ-5 שנים לפחות. היעדר איוש לתפקיד רב העיר מביא בפועל לתפקוד לקוי וחלקי ביותר של שירותי הדת בעיר עניין ממנו סובלים תושבי העיר כולם".? רק בשנת 2016 החלה העירייה בהליך לבחירת רב, כאשר מינתה נציגיה לועדת הבחירות. הודאה בכישלונה שלה.

למי ששכח נזכיר, אנחנו ביולי 2018, חמש שנים ויותר אחרי, מה עשתה העירייה כדי להיטיב את שירותי הדת? ואותה עירייה בה מכהנים ראש עיר ונבחרים מכל גווני הקשת הפוליטית, לא עמדה במבחן הצורך לארגן את מערך שירותי הדת בעיר. למי הם יכולים לבוא בטענות? שלא ינסה איש להתחמק, נבחרים רבים היו שם, אוהבי שררה לא מעט, 19 נבחרים במועצת העיר ועוד 9 נבחרים במועצה הדתית, שכל אחד רצה או ביקש או הומלץ או נתבקש להיות שגריר לשירותי הדת. בפועל חמש שנים תמימות אין שירותי דת מלאים לעיר בית שמש. חמור שבעתיים, איש לא עמד על רגליו האחוריות כדי לשנות או להשפיע לשינוי. איש לא ינקה מהחטא הנורא הזה.

שירותי דת למי שמבקש לדעת, מדובר במקוואות, עירובין, נישואין, גירושין, בריתות, קבורה, ובכלל, מתן מענה לכל שאלה הלכתית נדרשת.

מודה ועוזב ירוחם. העירייה מודעת לצורך אבל לא עשתה, ואם עשתה כנראה לא מספיק, שהרי היא בפה מלא מודה כי שירותי הדת לקויים ואף חלקיים. באה העתירה לבגץ וחשפה עוד יותר את ההתנהלות הלקויה הזו שמוגדרת מתן שירותי דת. מינוי חשב מלווה, תקציב גירעוני, בעיות ניהוליות שמאפילות על המשך קיומה של המועצה הדתית. דיון מיוחד אחד במליאת מועצת העיר לא הוקדש לצורך הזה. אפילו קריאה לסדר של האחאים במועצה הדתית לא נשמעה.

העירייה שמודעת לקושי התקציבי של המועצה הדתית, מודעת היטב לעובדה שבמועצה יש חשב מלווה, יש גירעון תקציבי מצטבר ואין מקורות מימון למשרתו של רב אחד מציעה למשרד לשירותי דת לנצל את סמכותו ולמנות רב שני!!!.

ולמה עתירה מיותרת? עוד יוכח ואם לא מחר אז מחרתיים, כי ההוצאה הזו על העתירה שהוציאה העירייה מקופתה המדולדלת, הייתה העתירה הכי מיותרת. מי שקורא את חוות הדעת של היועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת מבין היטב כי אין זה הזמן לקיים בחירות לרב, הנימוקים שם. אז מה אצה הדרך למשה אבוטבול לדרוש לחייב את המשרד לשירותי דת, המשרד האמון על קיום שירותי דת במדינת ישראל, לזירוז הליך הבחירות? האם הוא או סביבתו היועצת מנותקים מהוראות היועץ המשפטי שקובע כי בעת סמוכה לבחירות אין לפעול לכל מינוי אלא במקרים דחופים. האם מינוי רב הוא צורך דחוף וחיוני כל כך 'להטיב' אותו בזוהמת הבחירות? בר דעת שקול היה דוחה לנקות סביבה רוחנית מפגיעת ברק פוליטית. חטא שלא יסולח.

נושאים: שירותי הדת בית שמש
מועצה דתית
מועצה דתית
מועצה דתית
מועצה דתית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: