הסכם: אבוטבול יפרוש מראשות יהדות התורה במקרה של הפסד

ראשי ש"ס הארציים התחייבו לפני יהדות התורה המאוחדת: אבוטבול במקרה של הפסד מפנה מקומו מיידית בראשות יהדות התורה, במקרה של ניצחון, נציג ש"ס שייבחר ברשימה יתפטר ובמקומו יוכנס נציג יהדות התורה שלא נכנס

משה אבוטבול
משה אבוטבול

הפרשה סביב שיבוצו של משה אבוטבול בראש רשימת ג- היהדות התורנית החרדית ממשיכה לעורר סערה. והסערה הזו תגבר עוד יותר בימים הקרובים כאשר תתברר הבקשה לפסול את מועמדותו של משה אבוטבול בראש רשימת יהדות התורה מהסיבות שכבר פורטו כאן, שיבוצו ברשימה לאחר שנפסל ברשימה אחרת בראשה הגיש מועמדותו רשימת דרך השמש.

לפני שיבוצו ברשימת יהדות התורה סוכם על דעת כל הנוכחים בחדר, חדרו של שמעון גולדברג, מנהל שפ"ע, סוכמו פרטים חשובים שראוי שהציבור ידע אודותם. יהדות התורה נפגעת מכך ששיבצה את הנציג החרדי הספרדי בראשה, ודואגת ליום אחרי הבחירות. בבחירות הקודמות מיהר אבוטבול לבנות חומת הפרדה בין השכונות נחלה ומנוחה, לבין שכונת מגדל המים, הפעם התחייב אבוטבול שכמות החברים ברשימת יהדות התורה לא תיפגע.

הסכם ראשון אומר שבמקרה ויהדות התורה תנצח ולא יהיו לה מספר החברים הדרושים להיות הרוב החזק בקואליציה, יתפטרו נציגי ש"ס שייבחרו למועצת העיר, עד האחרון ברשימה. במצב כזה יכניס ב"כ הרשימה, חיים ביטון (לא תושב העיר) מפעילי ש"ס הארציים, את הנציג הבא ברשמת יהדות התורה החרדית. ההסכם נעשה מאחורי גבם של מועמדי ש"ס שהוגשו ואושרו שעה קודם לכן אצת וועדה הבחרות המקומית. במצב כזה תנועת ש"ס תימחק כליל, אבוטבול יכול לשמש ראש עיר אבל בלי תנועה בכלל!!! מצב אבסורדי מבחינת ציבור מצביעי ש"ס שכבר שמעו איומים מצד עמיתיהם החרדים בסיעה החרדית יהדות התורה.

הסכם שני, או סעיף שני בהסכם הנ"ל אומר במקרה שאבוטבול מפסיד בבחירות בשם יהדות התורה הוא מתפטר ממיקומו ברשימה המאוחדת, והבא ברשימה שלא ייכנס למועצה יוכנס במקומו. כך תישאר תנועת ש"ס על שרידיה כתנועה הנמנסה לשקם עצמה מההריסות אותם הותיר להם משה אבוטבול.

החדשות האלה גורמים לזעזוע עמוק בתוך ש"ס שלא יודעת כיצד המצב החדש ישפיע על עתידה. בכנס שהתקיים בשבוע שעבר, במעמד מנהלי מוסדות החינוך, אפילו ניסו להסתיר את העובדה שאבוטבול ביקש להתמודד בראשות רשימה עצמאית בשם דרך השמש ולא כנציג מטעם ש"ס.

ביקשנו התייחסויות, אחד הגורמים הבכירים המשובצים ביהדות התורה ידע לאשר לנו שאכן היו הסכמים: "עולה על דעתך להכניס את אבוטבול ברגע האחרון, לרשימה שחלקיה סולדים ממנו באופן גלוי כבר חודשים רבים, מבלי שיקבלו הבטחות או ערבויות".

גם בסוף השבוע התייחס לכך העיתונאי הוותיק יוסי אליטוב בעיתון משפחה. אליטוב הרחיק לכת וניסה לתאר כאילו מדובר בתרגיל מבריק (צירופו ברגע האחרון להגשת הרשימות) של אבוטבול. תרגיל שבסופו של יום, התוצאה שלו היא הפקרת התנועה של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל לחסדי הרבנים האשכנזים. זה נראה רע במקרה הטוב, זה נראה גרוע מבחינת הבוחר והפעיל הפוטנציאלי של ש"ס שמתלבט עתה בדרכו הפוליטית, האם להיות נתון לחסדי חברי היהדות החרדית או לעשות חשבון לעצמו ולדאוג לעצמו ולרוץ לסגור דיל עם עליזה בלוך.

נושאים: שס, יהדות התורה, משה אבוטבול
משה אבוטבול
משה אבוטבול
משה אבוטבול
משה אבוטבול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הסכם: אבוטבול יפרוש מראשות יהדות התורה במקרה של הפסד
חחחחנכתבה ביום שבת, 06 באוקטובר 2018, 17:43

מקווה שלא לקחו בחשבון פרט קטן בתרגיל המסריח ויאבדו הכל הדוש ברוך הוא לא נותן יד לרשעים גנבים