המסורת נמשכת- טכס זיכרון לגיבורי מלחמת שש המים

כבר שש שנים מתקיים הטכס השני בחשיבותו בעיר ברחבת הזיכרון בכניסה לבית העירייה הישן ברח השבעה. תנועת הצופים מצדיעה וזוכרת.

האנדרטה בשבעה
האנדרטה בשבעה

שש שנים מתקיים טכס מרגש ברחבת האנדרטה ברח השבעה, מול בית העירייה הישן. הבית ללא סימנים לאומיים, הדגלים הורדו מהתורן כאשר העירייה עברה לביתה השכור בקניון נעימי. העציצים רועננו, דגלים כחול לבן בשפע, נרות זיכרון, ובעיקר נוכחות.

טכס שנולד בצנעה לפני שש שנים תופס לו מקום מרכזי בסדר היום של ליל הזיכרון, ורבים רבים רואים בו טכס חשוב לא רק בשל יראת הקודש המתקיימת בו, אלא בשל אופיו. הטכס מנוהל בידי בני נוער, תנועת הנוער הצופים מרכינה ראש, בכבוד גדול, ביראת קודש, בהצדעה ובאמירת המנון. גם המנון התנועה. לא רק...

היו שם נאומים, היו שם דקלומים, היו שם תפילת יזכור, והיו שם גם הנחת זרים. הכל לפי כללי הטכס המקודשים של הזיכרון הנהוגים בארצנו.

הקראת שמם ומקום נפילתם של החללים, שבעה חללים ממלחמת ששת הימים. נופלים בקרבות, הר אדר לשחרור ירושלים, מבואות עזה, אבו טור, רפיח ורמת הגולן.

בסה"כ שמונה חללים מהעיר נפלו בקרבות ששת הימים. מונצחים רק שבעה. מי חסר? שמו מתנוסס בכל חוברת זיכרון לנופלים, אבל כאן על האנדרטה איננו. סלמה דוד ז"ל. נפל בקרב ברפיח ב-5 ביוני במלחמת ששת הימים. שם הרחוב אגב אינו כולל את סלמה, הוא רחוב השבעה לא השמונה.

נזכור את כולם בימי נפילתם

יוסף גילה בגדדי, טוראי בן מרים ושלמה נפל כ"ז באייר תשכ"ז 6.6.67

יששכר דב אופנהיימר סמל בן עטרה ואליעזר נפל א סיון תשכ"ז 9.6.67

אברהם (אלברט) מורלי טוראי בן מזל טוב ואליהו נפל כז אייר תשכ"ז 5.6.67

יצחק (חביב) ממן בן גרציה ויצחק נפל כז אייר תשכ"ז 6.6.67

אברהם עמר טוראי, בן שמחה ושלום נפל כז אייר תשכז 5.6.67

פנחס קריספל טוראי, בן יקוט ומשה, נפל כח אייר תשכ"ז 7.6.67

חיים אוחיון בן שלמה ותמר נפל כז באייר תשכ"ז 5.6.67

דוד סלמה טוראי, בן חיים ומרסדס נפל כז'אייר תשכ"ז 5.6.67

וחזרה לטכס, הלל, אדיר, שחר, רז שירה זיו, הם מדריכים בוגרים בתנועת הצופים. בטוב טעם, בחן הובילו את חניכיהם לעשות פעולה מכבדת וזוכרת. הנחו, הובילו, הצדיעו, ושרו. איריס בן שימול ריגשה עד דמעות בשירה. קולה הרעיד את הסביבה, וגם עוברי אורח, עצרו לשמוע ולהקשיב.

ראויים לכבוד מובילי הטכס, תודה וברכה.

נושאים: זוכרים, ליל הזיכרון, מלחמת ששת הימים, בית שמש
האנדרטה בשבעה
האנדרטה בשבעה
האנדרטה בשבעה
האנדרטה בשבעה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: