בחירות 2023- חודש אוגוסט, חודש של הכרעות

האם יהדות התורה תצא למערכה מאוחדת, מה גורל החטיבה הדתית לאומית, האם תקום רשימה חדשה? שאלות מעניינות שקובע לו"ז הבחירות

בחירות
בחירות

בחודש אוגוסט יתקיימו מספר פעילויות חשובות לקראת הבחירות. לו"ז שפורסם קובע מה ואיזה פעולות צריכות להתבצע.

להלן סקירה כללית , לא יאוחר מ-60­ יום לפני יום הבחירות תבחר המועצה ועדת בחירות שתהא מורכבת מנציגי הסיעות המיוצגות במועצה והם בעלי זכות בחירה באותה רשות מקומית; מספר נציגי כל סיעה בועדה כמספרם במועצה? כן תבחר המועצה אחד מחברי הועדה להיות יושב ראש.

כל סיעה במועצת העיר תגיש לראש המועצה, לא יאוחר מהיום ה-65 ­ שלפני יום הבחירות רשימה של נציגיה בועדת הבחירות ושל ממלאי מקומם, על שמות משפחותיהם, שמותיהם הפרטיים ומעניהם. התאריך הקובע הוא ה-25.8, בעיריית בית שמש קיימות הסיעות הבאות, דגל התורה, עץ- בני תורה, ש"ס- מפלגת אגודת ישראל, הליכוד, הבית היהודי ועיר מאוחדת. נכון לעכשיו אין שום ידיעה על אפשרות הקמת מפלגה או תנועה חדשה.

לאחר שראש המועצה העביר את השמות למשרד הפנים, יוכרזו הסיעות במועצת העיר.

העיניים נשואות כמובן למגזר החרדי, איך יכריזו, האם יכריזו על רשימה מאוחדת בשם יהדות התורה או שאולי יכריזו על סיעות נפרדות תחת דגל התורה ואגודת ישראל. מבט חשוב יהיה לעבר הסיעה הדתית לאומית- הבית היהודי. האם תתפצל הרשימה ונראה שם שתי סיעות חדשות ישנות- הבית היהודי בשיתוף עצמה יהודית וסיעה של הציונות הדתית עם חב"ד. צפו להפתעות.

כל סיעה רשאית ככל עת, על ידי הודעה ככתב לראש הרשות המקומית ולפקיד הבחירות שנתמנה ­לפי סעיף 29 להחליף את בא ­כוחה ואת ממלא מקומו. המועצה יכולה לאשר או לדחות כל בקשה לשינוי בתפקידי ב"כ הסיעה.

רשימה חדשה יכולה להגיש מועמדות להיבחר בהצגת לפחות 200 תומכים, או במקרה והיא מיוצגת בסיעת אם בכנסת. למשל, אם יבחר מאן דהוא הציג עצמו כמועמד מטעם יש עתיד אין חובה עליו להציג רשימת תומכים של 200 איש.

בסוף אוגוסט, ההודעה האחרונה שתתפרסם תהיה על הכרזת המועד לפרסום המועמדים להתמודדות לראשות ואו למועצת העיר.

נושאים: בחירות 2023, בית שמש, משרד הנים
בחירות
בחירות
בחירות
בחירות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: