היערכות לעוד גל חום בדרך

בארגון המתנדבים הלאומי - איחוד הצלה, נערכים להעניק מענה רפואי מקצועי לנפגעים מגל החום הקיצוני, שיורגש בכל חלקי הארץ לאורך סוף השבוע.

לא משאירים ילד ברכב
לא משאירים ילד ברכב

גל החום הכבד שבפתח, מהווה סיכון רפואי עבור קשישים, ילדים ועובדי חוץ. לכן, הנחה ארגון המתנדבים הלאומי - איחוד הצלה את מתנדביו, להתייחס בתשומת לב רבה לסימני התייבשות ומכת חום, בהגעה לאירועי חירום רפואיים בימים הקרובים ולטפל בהתאם בכל חשד שכזה.

ליעד אוחנה, הפרמדיק הראשי של איחוד הצלה, הנחה את המתנדבים לאחסן את שקיות העירוי במקום קר ומוצל ככל הניתן, אך להימנע מלהצמיד את ערכת העירוי לקרח כך שתישמר בטמפרטורה תקינה. כמו כן, הנחה אוחנה את הפרמדיקים והרופאים בארגון, לאחסן את מלאי התרופות שברשותם במקום קר ומוצל ככל הניתן.

סימנים להתייבשות ודרכי טיפול: "התייבשות, הוא מצב של מחסור בנוזלים בגוף״, מסביר ליעד אוחנה, הפרמדיק הראשי של איחוד הצלה. ״לעתים קרובות, הנפגע מתייבש דרך אידוי והזעה במזג אוויר חם, אך התייבשות יכולה להתרחש גם בסביבה שאינה חמה. ״

״בהתייבשות קלה, מאבד אדם נוזלים בנפח של עד כ-5% ממשקל הגוף, כלומר בין שניים לשלושה ליטרים במבוגר. הסימנים להתייבשות קלה הם: צמא, דופק מהיר, בחילה ואי שקט. ״

"בהתייבשות בדרגה בינונית, מאבד אדם נוזלים בנפח שבין 5% עד 10% ממשקל הגוף, כלומר בין 4 ל-7 ליטרים במבוגר. הסימנים להתייבשות בינונית הם: סחרחורות, כאב ראש, הקאות, יובש בפה, קוצר נשימה, חולשה ועור חיוור וקר. ״

"בהתייבשות קשה, מאבד אדם נוזלים בנפח של כ-11% ממשקל גופו, כלומר מעל 7 ליטרים במבוגר. הסימנים להתייבשות קשה הם: ירידה ברמת ההכרה, הפרעות בראיה, הזיות וסימני הלם תת נפחי. ״

דרכי טיפול: בארגון המתנדבים הלאומי - איחוד הצלה, קוראים לציבור להזעיק עזרה רפואית בכל מקרה של התייבשות, אפילו קלה. יש להשכיב את הנפגע במנוחה מוחלטת ובמקום מוצל.

במקרה של התייבשות קלה, כאשר הנפגע אינו מקיא, ניתן להשקות אותו במים או בשתיה ממותקת בכמויות קטנות. בהתייבשות בינונית או קשה ובמידה והנפגע מקיא, אין לאפשר לו לשתות ויש להמתין להגעת הצוותים הרפואיים.

באיחוד הצלה שבים ומזהירים וקוראים לציבור לנקוט בכל כללי הבטיחות והזהירות בימים חמים אלו ולא להשאיר ילדים או פעוטות בכלי רכב ללא השגחה אפילו לא לרגע. כמו כן, מומלץ לפקוח עין על רכבים חונים ולבדוק האם לא נשכחו בהם ילדים או פעוטות.

נושאים: גל חום, איחוד והצלה, ישראל, בית שמש
לא משאירים ילד ברכב
לא משאירים ילד ברכב
לא משאירים ילד ברכב
לא משאירים ילד ברכב
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: