חסידות גור הגיעה עתה לפתח בית העלמין,

התכתשות עם כוחות משטרה לא מנעה הצבת קרואן ללא היתר בפתח בית העלמין, המבנה שהוצב במקום ללא הרשאה חובר לרשת המים העירונית

הקרוואן בפתח בית העלמין
הקרוואן בפתח בית העלמין

קרוואן הוצב בפתח בית העלמין לטובת צעירי חסידי גור המתלוננים על חוסר יחס מצד העירייה בכל הקשור להקצאת מבנים תקניים

מצוקת השטחים בשכונת חפציבה (קנה בושם) הביאה את מחוסרי השטחים לעלות מדרגה ולהגיע ממש לפתח בית העלמין. אט אט 'נכבשה' שלוחת הגבעה הצופה לשכונה וקרוואנים המשמשים בתי תפילה, ישיבות, מוסדות חינוך תופסים כל חלקה טובה. הצופה מהגבעה יבחין כי אף על גג אחד המוסדות התקנים בשכונה נבנו כיתות לימוד מבניה קלה. מצוקה של ממש. עתה הגיעו לפסגת השלוחה ממש בפתח בית העלמין.

בליל חמישי האחרון הובא קרוואן שהוצב מול חניון סופרבוס, ממש בפתח בית העלמין. הקרוואן משמש ככולל וכבית תפילה למניין חסידות גור. שלט ענק מאיר עיניים מכריז על המבנה "בית החסידים דגור- צעירים חפציבה" ויותר על הזרם המאכלס את המבנה. מהשתלשלות העניינים ניתן להבין כי הקרוואן הוצב במקום ללא תיאום וללא אישור מצד עיריית בית שמש.

עיריית בית שמש התנגדה בתחילה להצבת הקרוואן, שאף הזעיקה למקום כוחות משטרה. התכתשות בין חרדים מהחסידות לבין כוחות משטרה נמשכה שעות ארוכות בהם ניהלו נציגי הפולשים מו"מ עם נציגי העירייה. לבסוף הוכרע כי הקרוואן יישאר במקומו, ואף חובר לרשת המים העירונית. צינור מים עובר על הכביש ומחובר למד המים.

ביממה שאחרי הלינו החסידים על יחסה המחפיר של העירייה. "מצער לומר, לא ניחנו בדעת ובחכמה, כי אם הייתה להם חכמה היו מבינים שלשכונה כמו שלנו צריך הרבה מוסדות מהסוג הזה והיו מתכננים בהתאם. בעירייה לא נערכים לגידול באוכלוסיה בשכונה". אומר בכנות אחד מהחסידים. אחר מוסיף בקצרה: "הם פשוט לא מקצוענים".

הקרוואן החל לשמש את בני הקהילה, עם אישור או בלי אישור, נסיגת המשטרה מהמקום וחיבור המבנה לרשת המים העירונית הם ההוכחה הטובה ביותר להסכמה להישאר במקום. אחד מהאברכים המתפלל שם שתהה לביקורנו ספק חמד לצון, ספק ברצינות: "אתם צריכים להיות שמחים שאנחנו כאן, באים אנשים לבית העלמין וחסר להם עשירי למניין, עכשיו יכולים פשוט להקיש על הדלת ולשלוף אחד מחברנו לומר קדיש.".

נושאים: בית שמש, בית העלמין האיזורי
הקרוואן בפתח בית העלמין
הקרוואן בפתח בית העלמין
הקרוואן בפתח בית העלמין
הקרוואן בפתח בית העלמין
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
חסידות גור הגיעה עתה לפתח בית העלמין,
הרב בריחנכתבה ביום שני, 12 במרץ 2018, 10:14

לא מספיק שהעיריה כבר אישרה לגלח חלק מהחניה לטובת עוד קברים וגם ככה אין מקום להגיע עם רכב להית הילמין אז גם מעלימים עין מעבריני בניה? העיקר נותנים דוחות חריגת בניה למי שמתאים להם... אין הוכחה יותר טובה לחידלון של עיריה שממנה לפי אורך הזקן את ראש העיר שלה...