החלטה משפטית מעניינת בקביעת סדרים לפיצוי חולה גם כאשר הרוב חושב אחרת

דיון משפטי בפני רשם מקרקעין קובע כי גם אם הרוב חתם וסיכם כללים, ההסכם חייב לקחת בחשבון מקרה לפיו דייר במצב בריאותי חריג מחייב התחשבות יתר

בניין ברח המשלט
בניין ברח המשלט

מה הדין כאשר רוב בעלי בניין משותף חפצים לעשות עבודות חיזוק בבנין משותף ויש בעלי דירה אחת מתוך הבניין המתנגדת לאותו מעשה? נדייק, בסיפור שהתרחש והובא לפני מפקחת על רישום מקרקעין הפועלת כסמכות שופט בבית משפט שלום עולים פרטים מעניינים על מקרה בבית שמש בשכונה ותיקה בעיר.

בבניין מתגוררים 24 דיירים ב-12 דירות בבנין משותף. אחת מהדיירות מתנגדת להצעת הרוב לבצע חיזוק לבנין ע"פ ההסכם שנחתם בין רוב הדיירים ליזם. ההסכם הזה קובע את הכללים הפיצויים לדיירים במהלך הבניה תשלום דמי שכירות וכד'.

נוסיף אם כי להחלטה הזו אין כל משקל בהחלטת הרשמת. הועדה המקומית לתכנון ובניה מאשרת את הבקשה להיתר לביצוע עבודות החיזוק בתנאים.

המתנגדת להסכם שנחתם היא דיירת באותו בניין. התנגדותה לא השפיעה על הוועדה המקומית ובשל כך החליטו רוב הדיירים לשכור שירותיו של עו"ד (משרד עו"ד גדעון פרום רעננה) לטפל בהתנגדות אשר הובאה לדיון בפני המפקח על רישום מקרקעין במשרד המשפטים.

המתנגדת הגישה באמצעות עו"ד אלי בוטבול כתב הגנה ובו הודתה אכן שהיא בעלת הדירה המתנגדת לביצוע העבודות בטענות שונות. בעיקר טענה שמצבה הרפואי קשה, שהיא בעלת צרכים מיוחדים, ועל כן יש להתחשב במצבה במסגרת תנאי ההסכם.

עוד בטרם יתקיים דיון והכרעה הגיעו הצדדים להסכמה כמעט בכל הנושאים הטעונים במחלוקת זולת האם הנתבעת זכאית לדמי שכירות בתקופת הבניה מהחברה המבצעת את העבודות ואם כן האם היא זכאית לדמי שכירות מלאים או חלקיים.

לא נלאה אתכם בכל פרטי הדיון וגם לא בטענות הצדדים באשר למסמכים שהוגשו מצד הנתבעת.

סוף דבר הרשמת הגיעה להחלטה שהנתבעת זכאית לדמי שכירות בתקופת הבניה בין אם יושתו על כל הדיירים האחרים ובין אם על היזם, כדי שיתאפשרו לה לגור בדירה חלופית דומה לדירתה בבית שמש. החידוש בהחלטה זו ע"פ עו"ד ביטבול היא שהאחריות נופלת גם על הדיירים ולא רק על היזם. והיה והנתבעת תסכים שדירתה תסכים לכך שהיזם ישכיר דירתה בתקופת הבניה הרי שהיא זכאית לדמי שכירות מלאים לתקופת הבניה, ובמקרה ולא תסכים תקבל רק כמחצית מדמי השכירות. אגב את דמי השכירות תקבע שמאית לעניין.

נושאים: משרד המשפטים, רישום מקרקעין, קרן היסוד
בניין ברח המשלט
בניין ברח המשלט
בניין ברח המשלט
בניין ברח המשלט
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: