הנחיה חדשה להרכב המועצות הדתיות ברחבי הארץ

מבחינת בית שמש, בקדנציה הבאה תשרתנה לפחות 3 נשים בהרכב

המועצה הדתית בית שמש
המועצה הדתית בית שמש

הנשים כבר לא תלוייות בחסדי הגברים באשר להרכב המועצות הדתיות ברחבי הארץ. לפי ההנחיה החדשה שיצאה זה עתה בחוזר המנכ"ל של המשרד לשירותי דת, במועצה הדתית הבאה בבית שמש תהיינה לפחות שלוש נשים, ולא כפי שהיה עד היום, בלי נשים בכלל. משרד המשפטים הנחה לתקן את העוול הזה ולתת לנשים ייצוג הולם יותר.

הבהרת חובת ייצוג הולם לנשים בהרכב המועצה הדתית. הייצוג לנשים במועצות הדתיות יהיה בהתאם למספר החברים בהרכב. ככל שמספר החברים גדל, כך ממש גם מספר הנשים. והתיקון קובע כי בהרכב של 11 חברי מועצה דתית יהיו לפחות שלוש נשים. שום תירוץ לא יתקבל כי לא נמצאו הנשים המתאימות והראויות.

כמו כן התיקון החדש קובע כי בכל מקרה בן מתפטר חבר מועצה דתית, לאחר מתן תוקף לתיקון, תיכנס במקומו אישה עד להשלמת המכסה לפי התיקון. במקרה של בית שמש אם חבר מועצה יתפטר עכשיו, תוכלנה עוד שתי נשים חדשות להצטרף להרכב המועצה הדתית.

השינוי הזה מהפכני, קולן של הנשים שווה הרבה יותר והם בהחלט ראויות להשפיע על שירותי הדתי הניתנים באמצעות המועצות הדתיות. עו"ד רינה הולנדר חברת מועצת העיר, ועד לפני כחודש חברה בודדה וראשונה במועצה הדתית מברכת על היוזמה של משרד המשפטים. "היום כשאני מכירה את עבודת המועצה הדתית מבפנים השינוי התחייב ואני בהחלט יכולה להביע סיפוק ההחלטה הנבונה שהתקבלה".

נושאים: המשרד לשירותי דת, משרד המשפטים, מועצה הדתית בית שמש
המועצה הדתית בית שמש
המועצה הדתית בית שמש
המועצה הדתית בית שמש
המועצה הדתית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: