הראשון: הרב ראובן מנוחין הגיש מועמדות

המכרז תפור? הרב מנוחין מאמין בתקוה אחרת, מה שהקב"ה רוצה הוא אשר יהיה. עליו להשתדל וזה מה שהוא עושה ואומר: "יהיו הפתעות".

הרב ראובן מנוחין, איש של תורה ועשייה
הרב ראובן מנוחין, איש של תורה ועשייה

הרב ראובן מנוחין בן 36 נשוי + 4 מזה 13 שנה תושב בית שמש. הגיע מבני ברק.

בעל תעודת הסמכה לשמש בתפקיד רב עיר, וגם בעל תעודה לשמש כדיין בבית הדין. איש ספר, הוציא עד כה חמישה ספרים 'מנחת ראובן', ספרי הלכות, על סדר השולחן ערוך, בינתיים על הלכות שבת. וממשיכים הלאה. הרב מנוחין בעל תעודת סמיכה לשחיטה ורב קהילה מקומית ברמב"ש א

פעיל ציבור בעיקר בתחום הנוער, אוסף נוער במסגרת עצמאית לפעילות חיובית למען עצמם ולמען הכלל. מוסר שיעורי תורה באיזור רמה א ורמה ג, בבתי כנסת וכוללים.

נכון לעכשיו, מבן כל המדברים להתמודד על משרת המרא דאתרא, הוא היחיד שהגיש מועמדות באופן רשמי כולל תעודות, הסמכות, והמלצות לוועדת המועמדות במשרד לשירותי דת בירושלים. ועוד, הרב מנוחין מנהל בימים אלה סדרת מפגשים, במטרה להגיע אל לב כל חברי הגוף הבוחר. ". במפגשים האלה מציג את דרכו ומשנתו כיצד הוא רואה את התפקיד החשוב הזה. בשיח עולה גם בקיאותו והבנתו העמוקה בעולם ההלכה והיהדות

יש שנענו לבקשותיו להיכרות ויש שדחו אותו בנימוקים שונים ומשונים. אחד מהם למשל: " חבל לך על הזמן, הכל ברור וידוע ואנחנו יודעים במי לבחור

הנה כך הולכים לבחור את המרא דאתרא הבא של העיר בית שמש.

הרב מנוחין לא מתייאש גם מתשובות כאלה, כיהודי מאמין ובוטח בקל, הוא ממשיך לכתת רגליים מפגישה אחת לאחרת, ובכל אחת חוזר על משנתו ותפיסת עולמו. ביניהם והעיקרית היא לקרב רחוקים, ולדאוג לכל אותם בני נוער המשוטטים ומתעלמים מקיומה של עול תורה.

"לעניות דעתי יש לי כושר מנהיגות ואוכל לתרום לתפקיד, אני לא נותן הרגשה של מרות, אלה שסביבי אוהבים אותי. הכל בהבנה, בשמחה ובחיוך. אני מתחכך ומתחבר עם כל סוגי הציבור." מעיד על עצמו בשיחה במערכת.

"פגשתי חלק מנבחרי מועצת העיר, מרדכי דירנפלד, אלי כהן, ואברהם פרנקל, וגרליץ מיכאל נציג כוח ברשימת הגוף הבוחר". מספר הרב את דרכו בהתמודדות. כמו כן נקבעו לרב מנוחין פגישות עם ד"ר עליזה בלוך ועם חבר מועצת העיר ריצ'רד פרס. סטלה ולטר אמורה לשאול יועץ משפטי אם מותר לה או אסור לדבר עם מועמד. מעניין איך בוחרים בלי להכיר... הרב מנוחין כאמור מנהל שיח עם הרבה גורמים בקהילה, ויש בידו אמירות מבטיחות לטוב. כמה זה נכון ביום הדין? כמו הרב מנוחין יודע שהכול בידי שמים. הרב מנוחין נחוש ובוטח בקל, שהבחירות האלה יהיו מפתיעות והציבור בעיר יזכה ברב שיקרב ויאחד את הקהילות בבית שמש על כל רמותיה.

עם זאת, יודע הרב מנוחין כי המלאכה הגדולה עוד לפניו. מערכת הבחירות טרם הגיעה לשיאה שכן טרם הוכרזו כל שמות המועמדים באופן רשמי והעובדה שהוא פרץ את הים והמיד עצמו לבחירה ולבחינה של כל המועמדים חושפת אותו לבחינה ציבורית דקדקנית כדי לעמוד על טיבו.

אין ספק שמי שיעמוד ליד הרב מנוחין, יכול להבחין בכישוריו וביכולות לשמש בתפקיד כמו המרא דאתרא. השאלה הגדולה האם הפוליטיקה תגבר על הערך המוסף שיש בתפקיד החשוב הנ"ל.

נושאים: הרב מנוחין, רב העיר בית שמש, המשרד לשירותי דת
הרב ראובן מנוחין, איש של תורה ועשייה
הרב ראובן מנוחין, איש של תורה ועשייה
הרב ראובן מנוחין, איש של תורה ועשייה
הרב ראובן מנוחין, איש של תורה ועשייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: