כל התפקידים המרכזים במועצה הדתית בידי ש"ס

תוך שלושה חודשים הצליחו למחוק את מורשתו של מתן כהנא. ש"ס משתלטת על חיי הדת בעיר, יו"ר מועצה ממונה, אחראי מקוואות, ממונה כשרות, ממונה בית העלמין ועוד... וכל העיניים נשואות למועד מינוי רב מקומי

מלכיאלי עם הרבנים
מלכיאלי עם הרבנים

הבוקר נערך טכס במועצה הדתית במעמד השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי לרגל מינויו של אלדד גדסי ליו"ר המועצה הדתית בעיר. מי נכח חוץ מכבוד השר? ניחשתם, נציגי סיעת ש"ס במועצת העיר, רמתי, חד ואלמליח. מינויו של גדסי עבר בשקט, כמעט ללא ביקורת מהדרג הפוליטי המקומי. בשונה מהמינוי של אתי מאיר, עמדו כולם ומחאו כפיים. ראש העיר עליזה בלוך קיבלה את העובדה הזו כמובנת מאליה. בלוך הבטיחה את המועצה הדתית לש"ס במסגרת הסכם קואליציוני, והנה הגיע האיש, מלכיאלי שמשלים את האירוע וממנה את אלדד גדסי. לא מינה נציג ש"ס מהעיר, אלא הביא לכאן, איש מרחובות. יהיו כישוריו אשר יהיו, האם אין בבית שמש אדם ראוי ומתאים? ולפחות על זה יכולה הייתה בלוך להתערב ולומר מילה אחת...

בלוך בירכה אמרנו. הנה הדברים מפיה: "אני מברכת בברכה והצלחה את הרב גדסי ואת רבקה אדרי. הרב גדסי מכיר את העיר בית שמש וקהילותיה ופעל בה ואני מברכת על שובו. יחד עם רבקה שמביאה עמה ניסיון מקצועי רב ובעבודה משולבת עם עיריית בית שמש נחזק ונקדם את שירותי הדת לטובת כלל תושבי בית שמש."

בהודעה באתר המשרד מצאנו את סיכום החודשים הראשונים לתפקודו של מנכ"ל המשרד, ומלכיאלי כשר לשירותי דת. "בתקופה קצרה, יחד עם המון סייעתא דשמיא ובשיתוף פעולה נדיר עם ידידי מנכ"ל המשרד, יהודה אבידן, הצלחנו למחוק את מורשתו של כהנא אשר נלחם ברבני ישראל ובתורת ישראל, הישגים אלו לא היו מתאפשרים ללא עצה נכונה על כל צעד ושעל עם מרן הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א ומרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט"א אשר הם הריבון היחיד בהובלת מדיניות המשרד".

מינויו של גדסי אינו האחרון. היום פורסם כי מונה רב למקוואות בעיר. והרי יש שניים, הרב דוידוביץ והרב שינקולבסקי. מה דינם? האם הממונה החדש, הרב פדידה, מצטרף אל השניים או אולי מחליף אחד מהם או את שניהם? מינוי שעובר ללא כל הודעה לעיתונות. שאלנו את חבר מועצת העיר איציק אלמליח (ש"ס) והוא מבהיר: הרב פדידה יעבוד (בהתנדבות) במקביל לשני הרבנים האחרים, כך שמעכשיו תהיה שלישייה שתנהל את המקוואות בעיר". כמה מקוואות יש בעיר? לפי הנתון הרשום במועצה הדתית יש תשעה מקוואות, שלושה לכל רב.

וכדאי לזכור שיש עוד תפקידים בידי ש"ס, ממונה הכשרות, ממונה בית העלמין ועוד.

המשרה החשובה ביותר, שראש העיר הקודם משה אבוטבול ביקש למנות- משרת רב העיר, קרובה מאוד גם 'ליפול' ברשת ש"ס. מתי? לא בסבב הנוכחי, הקרוב, בו ימונו ארבעה רבנים בארבעה ישובים ועירנו לא בתוכם. בית שמש תמתין מעט, הפוגה בין מינוי למינוי. בינתיים תתחילו לעכל טוב את שורת המוניים מבית מדרשו של מלכיאלי המוחק מורשתו של כהנא.

נושאים: המשרד לשירותי דת, מועצה דתית, בית שמש, עליזה בלוך.
מלכיאלי עם הרבנים
מלכיאלי עם הרבנים
מלכיאלי עם הרבנים
מלכיאלי עם הרבנים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: