פעילות המועצה הדתית לקראת השנה הבעל"ט נתקעה ב... פורים תשפ"ג

זו התכנית לה מכוון המשרד לשירותי דת, מה בדיוק קורה בבית שמש אם בכלל? אתר המועצה הדתית מספר לנו על ניוזלטר מחודש מרץ כתוב בידי הממונה אתי מאיר. מה מאז? אולי בפסח נתעדכן על ראש השנה

אתר המועצה הדתית
אתר המועצה הדתית

מרחיבים את מעגלי העשייה; מיזם חדש במשרד לשירותי דת בתחום התמיכות לאירועי תרבות במועצות הדתיות יוצא לדרך. המיזם יאפשר למועצות הדתיות להנגיש לאזרחי ישראל יהדות במאור פנים ולקחת חלק, בין היתר, בסיורי סליחות, שמחת בית השואבה, אירועי הלימוד בהושענא רבה והקפות שניות. זה חלקו הראשון של הודעה לציבור מטעם המשרד לשירותי דת.

ואכן יש באחרונה כמה שת"פ בין המועצה הדתית, לבין אגף מורשת המזרח בעירייה, עליו כבר דיווחנו כאן.

במסגרת פעילות התקציב לשנת 2023 תומך המשרד בפעילות תרבות תורנית שנועדה לקרב לבבות ולהביא את שמחת החג ומנהגי החג לכלל אזרחי ישראל, מי שאמונות על הפעילות תהיינה המועצות.

הדתיות ולצורך כך העמיד המשרד לשירותי דת תקציב של כ-6 מיליון ש"ח, שיסייע למועצות הדתיות בפעילותן למען אזרחי ישראל.

מעיון במבחני התמיכה עולה כי הפעילויות מיועדות לקהל הרחב, חלקן בתשלום סמלי ומחלקן ייהנה הציבור ללא תשלום. מהן הפעילויות?

ציפינו אכן שאת מגוון הפעילות הזה נמצא באתר המועצה הדתית. מה מצאנו שם? הפתעה!!! העמוד מעודכן לפרשת השבוע, ניצבים וילך. אפילו מועדי כניסת השבת ויציאתו מעודכנים.

מה שכחו לעדכן באתר? את מגוון הפעילות שהמועצה הדתית מקיימת, או משתתפת בקיומה. מצאנו שם למשל ניוזלטר של הממונה אתי מאיר וברכתה לפורים שמח. חומר שנכתב ב-1.3.23, לפני חצי שנה!!! לא היה כלום מאז? לא סביר, יסלחו לנו אוהדי הרפורמה או מתנגדיה.

בשבוע הבא ערב ראש השנה, יש בודאי הודעות, מידע שצריך להעביר לציבור על מקוואות, על כפרות, על חג הסוכות הממשמש ובא. למה כל זה נעדר מהאתר?

האתר מופיע ומתופעל באופן עצמאי וגם כיחידת סמך של העירייה.

אז הנה הערנו לכם, וראינו לכם, חצי שנה מאז עזבה אתי מאיר, ויש יו"ר מועצה דתית בלי מועצה אמנם, אבל עדיין עם תקציבים. אז או לעדכן את האתר או להוריד אותו.

נושאים: מועצה דתית, המשרד לשירותי דת, בית שמש
אתר המועצה הדתית
אתר המועצה הדתית
אתר המועצה הדתית
אתר המועצה הדתית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: