הגיוס לצה"ל לא בסדר היום הערכי בעיר

בית שמש בתחתית רשימת הערים ומובילה את הערים החרדיות. שיעור הגיוס בעיר מגיע ל-52.7%.

גיוס לצה"ל
גיוס לצה"ל

דובר צה"ל פרסם אתמול (א') את נתוני הגיוס והשירות בערי ישראל לשנת 2023. משום מה התקשורת המקומית לא דנה בנתונים ואפילו דוברות העירייה התעלמה מהנתונים למרות שיש שם נתונים שיכולים מעט להעיר את תמונת המצב הדמוגרפית בעיר.

הנתונים מופיעים לפי חלוקה לגברים ונשים ומתייחסים לילידי שנתון 2001, שמרביתם התגייסו ב-2019 ומשתחררים השנה.

בקטגוריית הערים הגדולות הגיעה למקום הראשון העיר מודיעין, עם שיעור של 90.9% מתגייסים, השיעור הגבוה ביותר בקרב גברים ונשים.

בטבלת הערים הגיוס לגברים בית שמש הגיעה למקום 60, ללא שינוי משנה שעברה. בית שמש בתחתית, עם קבוצת ערים חרדיות, עד מקום 65, את הערים החרדיות. ירושלים, אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית ובני ברק אחרונה במקום ה-65. שיעור הגיוס בעיר הוא 52.7% מסך המועמדים בני גיל גיוס.

בגיוס לנשים שיעור הגיוס נמוך בהרבה מהגברים, ועומד על 20.6%, בית שמש ירדה שתי מקומות בטבלת הדירוג הכללית.

וכדאי לשים לב מי הערים המתקרבות למצבה של בית שמש, אשדוד ונתיבות. סימן לדאגה שם.

למקום השני בנתוני הגיוס לגברים, הגיעה רעננה עם שיעור של 80.7%. למקום השני בשיעור הגיוס לנשים הגיעה הרצליה עם שיעור גיוס של כ 78.8%.

בנוסף לנתוני הערים, צה"ל מפרסם גם את נתוני הגיוס בתיכונים ברחבי הארץ. התיכון המוביל בגיוס בקרב גברים הוא תיכון הראל ממבשרת ציון, ובגיוס בקרב נשים נמצא במקום הראשון תיכון מכבים ריעות.

ישיבת אמי"ת נחשון (נחם) מדורגת במקום ה-8 באחוזי גיוס במסגרת בתי ספר בינוניים – גברים לפני מקיף דתי שוהם ואחרי תיכון זכרון יעקוב ורמות ים (מכמורת) ואחרי ישיבת ב"נ לפיד מכבים רעות מקום 5.

נושאים: הגיוס לצהל, בית שמש, אמית נחשון
גיוס לצה"ל
גיוס לצה"ל
גיוס לצה"ל
גיוס לצה"ל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: