וידוי בלוך: "רק אז הבנתי שיש אירוע", מחייב בדיקת היערכות העיר בימי הקורונה

הופעת בלוך בסרטי שרקי לשיקום התדמית החרדית גם אם היתה רהוטה לא הוסיפה דבר טוב לעיר. וגם, הסרטים מוכיחים עד כמה מחויבת הקמת וועדת בדיקה ציבורית.

ראש העיר אצל שרקי
ראש העיר אצל שרקי

אנחנו עדיין בקורונה, הנגיף כאן וביתר שאת במערכת החינוך. מי שהקדים וסיכם את התקופה הקשה הזו מתוך מבט על הציבור החרדי הוא יאיר שרקי מערוץ 12. עליזה בלוך, ראש העיר שלנו כיכבה במהדורה המרכזית בשתי ההדורות שהוצגו השבוע.. יועצה החרדי לתקשורת הלך והוציא את הקטעים הרלבנטיים להופעת בלוך וחיברם לסרטון אחד בו מתמצתת את התנהלותה בימים הקשים שעברה בית שמש.

מי שיצפה בסרטון שאורכו בסה"כ דקה ו-46 שניות לא יכול לגבש מסקנות לגבי ההתנהלות בבית שמש. הסרטון המנתק את דבריה של בלוך מכל מה שהתכוון שרקי להעלות עושה טוב לבלוך, אבל לא לבית שמש. הנתונים קשים, העובדות, התפקוד השוטף, ניהול המאבק בנגיף, יש בו הרבה טעון תיקון. יש מי שהגדיר זאת אפילו ליקוי מאורות עד כדי כך שהגיע למסקנה שבימי חירום אין על מי לסמוך בעיר בית שמש.

בכל זאת, בסרטון, זו פעם ראשונה בה בלוך מודה ברבים שהבינה שיש אירוע רק כאשר התקיימו כאן אירועים המוניים בשעה שבכל הארץ נזהרו ונדחקו להצטופף בגרעין המשפחתי.

מתי הגיעה בלוך למסקנה שמתגלגל משהו לא טוב, זה היה כאשר נחשפו הסרטים על אירועים המוניים בחתונת בנו של האדמו"ר. "אני לא רוצה לצאת נגד הפסיקה הרבנית, אבל אם מישהו רוצה להתאבד, למה שייקח איתו מאתיים איש". אמירה קשה של בלוך. חשוב לציין זה היה בשבוע השלישי של חודש מרץ. המגיפה צריך לזכור המגיפה החלה בסוף פברואר, הכינוס הראשון של מליאת וועדת החירום המקומית התקיימה רק ב-15 למרץ. האם לא היה צריך להקדים תרופה למכה? בודאי שכן. בדיעבד קל להדביק לחרדים את עובדת הגידול החמור במספרי החולים, היערכות מקדימה של הרשות הייתה מונעת חלק מהאסון המקומי. האם אפשר היה להיערך אחרת? בודאי. ומתוודה בלוך שהיא ניהלה שיח עם רבנים ועם ראשי קהילות. מי מנע ממנה לעשות זאת לפני ה-15 במרץ?

בלוך לא מדברת בסרטון על נטילת האחריות על כתפיה. לבד. יש לה קברניטים חרדים, אלה לא שותפו בכל הדאגה כביכול לציבור החרדי. לאן נעלם אענרייך? סגן ראש עיר. לאן נעלם שמעון גולדברג- ממונה על ההנדסה ודמות מפתח אצל בלוך. מדוע סילברסטין הממונה על הבריאות שולה רק בשלהי המערכה, כאשר הוציא סרטון הסברה לציבור שולחיו. ויש לזכור סילברסטין ממונה על הבריאות. בעניינים האלה שרקי לא טיפל, וגם אין ציפיה ממנו ל העלות זוזית מקומית. אנחנו כן רוצים לדעת מה השיקול שקבע שהמנהיגות החרדית לא נשלחה לחזית במהלך הקרב הגדול.

המספרים, 548 חולים, מתוכם כיום כ-55 חולים פעילים, ושלושה נפטרים, מתוכם אחד לא מבית שמש, הורה של אחד מתושבי העיר.

שרקי עשה עבודה מצולמת מצויינת למטרה לה התכנס, לשקם תדמית החרדים. האם הוא משקם תדמית בית שמש? בלוך יכולה לזקוף לעצמה אולי מיני הישג בעובדה שקיבלה במה, במה שאפשר היה לוותר עליה והיה צריך לוותר עליה כאשר מדובר במטרה לה התכנס שרקי, שיקום התדמית החרדית.

בית שמש סומנה כעיר אדומה, בית שמש זוהתה לעיר חרדית ברשימה אחת, עם ירושלים, בני ברק ואלעד וערים חרדיות בהם בלטה המגיפה. מה שקיבע בעיני התודה הרחבה שעירנו עיר חרדית.

עכשיו בלוך תזדקק להרבה שעות מסך לשכנע את הציבור שלמרות כל הסרטונים והצילומים שיצאו בימי הנגיף, בהם נראתה העיר בכיעורה, אינם מעידים נכונה על המציאות כפי שהיא רואה אותה. שם אשר נפגע קשה לשקם.

ומעניין לעניין ועדיין באותו עניין. הנגיף עדיין כאן, תודה לאל, אנחנו נמצאים בשלבי היציאה ממנו. עם כל זה לא יזיק אם בלוך , בהיעדר וועדת ביקורת, תקים לעצמה וועדת בדיקה וביקורת לבדוק את ההתנהלות בימי הנגיף. בדגש על היערכות ומוכנות הרשות המקומית להתנהלות במצב חירום. עליה גם לבדוק לבחון דרכים לשת"פ ואמון מלא בשותפיה להנהלת העיר.

נושאים: קורונה, בית שמש, עליזה בלוך, יאיר שרקי
ראש העיר אצל שרקי
ראש העיר אצל שרקי
ראש העיר אצל שרקי
ראש העיר אצל שרקי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: