האם מותר לקיים הילולא לרחל אמנו ביום ציון רצח רבין?

השנה יצאו האירועים האלה חופפים בתאריך, ומשום מה בעיריית בית שמש החליטו לשלב בין ההילולא לרחל אמנו לרצח רבין. מין שאינו מינו. טעם לפגם...

בין רחל ליצחק
בין רחל ליצחק

עוד מפגש בזום, לא הרבה. בסה"כ עוד מפגש בזום, אבל מעורר סערה זוטא. למה? השם, השם שניתן בידי מארגנת הערב הזה, גורם לשאלה מביכה מה הקשר בין רחל אימנו ליצחק רבין. הדרך אינה אותה דרך, המרחק בין השניים שמיים וארץ ואלפי שנות גלות חורבן ובנין. אחת בכתה על בניה בדרכם לשבי, השני מצביא משחרר ירושלים.

אז מה מצאה המשוררת הדגולה, לחבר, בין השניים כדי להגדיר פעילות משותפת, פעילות בזום, שוב בזום בסה"כ.

אגב מעניין אם בכלל מותר לחבר בין הדמויות, גם אם יש כוונה להסתיר.

החוק מחייב קיום אירוע זיכרון במוסדות החינוך בנושא רצח רבין, והוא חל השנה ביא בחשוון, ה-4 בנובמבר. 25 שנה לרצח הנתעב ההוא.

סעיף 5 לחוק קובע כי "בבתי הספר יצוין יום הזיכרון: (א) בפעולות שבהן יועלו דמותו ופועלו של יצחק רבין; (ב) בפעולות שתוקדשנה לחשיבות הדמוקרטיה בישראל ולסכנת האלימות לחברה ולמדינה".

יפה שרוצה עליזה בלוך לערוך את האירוע הזה יותר ציבורי. כלומר בנוכחות המון. זה עשוי ללמד ולחנך את עצמת המעשה הנורא ההוא.

בעיריית בית שמש הגו רעיון, לא אגף האירועים, אלא יוזמה שברור מי עושה ומי הגה אותה. הבעיה היא שאל האירוע הזה מחברים אירוע ציבורי אחר, מהווי אחר, נחגג בצורה אחרת, בדגש נחגג ולא מקיימים בו דיונים, אם כי מותר. מה קרה שמחברים, יום הילולת פטירת רחל אימנו. מין שאינו בן מינו. נוהגים ביום הזה לערוך הילולא ביום פטירת רחל אימנו, עשיר בסגולות, תפילות ותחנונים מבקשות לילד זכר ועד לזיווג נאה ולהצלחה בעסקים. והמשתתף בה יש לו סגולות.

רוצה לשאול, האם כוונת המשורר היא לקיים הילולא לרחל אמנו מותר ביום ציון רצח רבין?

כנראה שטראומת השמות מנווה שמיר חרוטה כל כך על שולחן השולחת או מבקשת או מאשרת את האירוע שהיא מנסה בכל דרך להמעיט מהחגיגה התקשורתית שהגדירה אותה כמאכזבת השנה, ולקשור כל אירוע לתוספת המדגישה אישיות נשית.

הפעם זה ממש לא לעניין.

נושאים: רחל אמנו, יצחק רבין, עיריית בית שמש, עליזה בלוך
בין רחל ליצחק
בין רחל ליצחק
בין רחל ליצחק
בין רחל ליצחק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: