האם המועצה הדתית הופכת כלי עזר לסיעת האם בעירייה בערב בחירות?

המועצה הדתית רקמה פעילות משותפת עם מורשת המזרח בעירייה. המוע"הד לא שיתפה פעילות עם שום מחלקת תרבות אחרת, לא ת"ת, לא פנאי וחן חרדי, ולא אגף מעמד האישה. האם הפעילות עברה תחת עינו של היועמ"ש?

כותרת הפרסום המשותף
כותרת הפרסום המשותף

שיתוף פעולה מתחדש בין המועצה הדתית לבין עיריית בית שמש. בשיתוף הפעולה הזה פועלת מחלקת מורשת המזרח, המחלקה תחת הממונה איש ש"ס יצחק אלמליח. בראש המועצה הדתית עומד היום ממונה מטעם השר לשירותי דת, גם הוא איש ש"ס. המועצה הדתית משרתת את כלל האוכלוסיה, ויש בעירייה מחלקות תרבות תורנית תחת איש הבית היהודי אלישיב גוטמן, מחלקת ח"ן ופנאי חרדי, מחלקה המטפלת במעמד האישה. אף מחלקה כזו לא זכתה לשיתוף פעולה עם המועצה הדתית, דווקא מורשת המזרח? שאלה מעניינת ומסקרנת אותה הצגנו לפני הממונה יצחק אלמליח. "תרכז את כל השאלות שלך ונעביר אותם לדובר". עונה לי יצחק אלמליח. מעניין שחבר המועצה מעם ש"ס צריך פתאום דובר כדי לדברר אותו. בכלל למדנו כאשר ממונה מפנה לדובר יש לו סיבה טובה לכך. מה הסיבה, האם השיתוף הפעולה הזה עבר את כל הבחינות האפשריות?

כזכור חדשות קרן אור חשף בעבר דרך מימון עקיפה לשיתוף פעולה בין המועצה הדתית לבין העירייה, דרך לא חוקית, לא עברה מבחנו התבחיני של היועץ המשפטי. דרך אשר לאחר חשיפתה ודכנו הגורמים לעצור את השיטה. האם אנחנו עומדים בסוגיה דומה?

מעניין שדווקא בין שני נציגי ש"ס נרקמה מערכת פעילות משותפת. שיתוף פעולה די מוזר בערב בחירות. האם המועצה הדתית הופכת כלי עזר לסיעת האם בעירייה?

כאשר הממונה על מחלקת הנשים והרווחה מבקשת לקיים פעילות כלשהי, בעירייה 'נלחמים' בה בכל העוז ועוצרים אותה מלקיים פעילויות. והרשימה שבידינו ארוכה מאוד. איך מחלקה תחת ממונה של איש ש"ס, זוכה לקיים שורה של אירועים מבלי שמישהו יעצור אותו? אין ספק ריח בחירות נודף מהאישור אם ניתן.

שאלנו את הגורמים הרלבנטיים לכתבה. יצחק אלמליח: רכז את כל השאלות ונעביר אותם לדובר. "מנסה לחשוב מה מפריע לך? שהמועצה הדתית התחילה לעשות פעילות או שלא נתנו לך פרסום?".

בעניין הערתו האחרונה תשובת המערכת: בכל ארבע וחצי שנות פעילות של מורשת מן המזרח קיבל חדשות קרן אור מודעה אחת שפורסמה במאי 2022 וגם היא טרם שולמה!!!

האם הפעילות המשותפת מגיעה לכלל הבתים בעיר? האם כלל הציבור נהנה? גם בשאלה הזו יש לדון, איך התושבת בשכונת 'יפה נוף' יודעת על קיום הפעילות הזו ? ואיך ברמה ב' שכונה חרדית אשכנזית שמעו על הפעילות הזו?

מטבע הדברים, מורשת מן המזרח תעניין בעיקר נשים מזרחיות, ואולי כמה אמהות פלורליסטיות, לא כל הנשים.

נחדד, ערב בחירות חייבת כל פעילות לעבור תחת עיניו הבוחנות של היועץ המשפטי לעירייה עו"ד מיקי גסטוירט. ביקשנו התייחסות הדוברות בעירייה, מזכירות המועצה הדתית וכאשר אלו יגיעו נצרף אותה כאן.

נושאים: המועצה הדתית, אגף מורשת מן המזרח, עיריית בית שמש, יצחק אלמליח, עוד מיקי גסטוירט
כותרת הפרסום המשותף
כותרת הפרסום המשותף
כותרת הפרסום המשותף
כותרת הפרסום המשותף
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: