ד"ר עליזה בלוך וח"כ קטי שיטרית יקבלו את אות החלוצים החדשים

בין מקבלי האות, המוענק ביוזמת האיגוד הספרדי העולמי ובשיתוף שר התרבות ויו"ר קק"ל: קובי אוז, רוני סומק, נדב אבקסיס, יהודה פוליקר, יוסי אלפי, שמוליק עצמון, חיים ביבס, יאיר רביבו, שרים וח"כים בעבר ובהווה ועוד. 'שכחו' את דניאל וקנין ואת משה אבוטבול. גם הם ספרדים, לא?

תעודת כבוד
תעודת כבוד

לראשונה בתולדות מדינת ישראל: "אות החלוצים החדשים" לנציגי דור המייסדים, החלוצים החדשים בכל תחומי החיים, יוענק לאישים בולטים בתחום הכלכלה, האקדמיה, המשפט, החברה, התרבות והפוליטיקה, על שותפותם ותרומתם ותרומת משפחתם, במפעל החלוצי של הקמת ערי הפיתוח, המושבים, שכונות הערים ופיתוח אזורי הספר, בתקופת העליות הגדולות בשנים המכוננות של המדינה, בין 1946-1964.

ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך וח"כ קטי שיטרית (הליכוד) תקבלנה את אות החלוצים החדשים, יחד עם שורה של אישי ציבור, אמנים, אנשי עסקים ופוליטיקאים בעבר ובהווה. משום מה שכחו שם את ח"כ משה אבוטבול. האם בשל העובדה שהוא מש"ס לא זוכה לקבל את האות? אבוטבול היה כאן ראש עיר במשך עשר שנים. ואם מוזכרים ראשי ערים, אזי למה 'שכחו' את דני וקנין, ראש עיר במשך 15 שנה בעיר שגדלה וצמחה למימדים ענקיים בימיו.

את האות, ביוזמת האיגוד הספרדי העולמי בראשות נשיא האיגוד הפרופ' שמעון שטרית ובשיתוף שר התרבות והספורט, ויו"ר קק"ל, יקבלו השנה 73 אישים, כנגד שנותיה של מדינת ישראל.

פרויקט "אות החלוצים החדשים", הוקרה ראשונה מסוגה למייסדי ערי הפיתוח, המושבים ושכונות הערים בתקופת העלייה וההתיישבות בשנים המכוננות של המדינה 1946-1964, מבקש להעלות על נס את תרומתם של מאות אלפי העולים מארצות ספרד והמזרח ובני קהילות אחרות שתרמו לביסוס הארץ וצמיחתה בתחומי הבנייה, החברה וההתיישבות ותרומתם נדחקה לקרן זווית. חלוצים אלה התיישבו בערי הפיתוח ואזורי הספר, עברו את תלאות הקליטה, עבדו בסלילת כבישים, פיתוח היישובים, חקלאות ובניין, חינוך ושירותים רבים. מדובר בדור שהניח תשתית לביצורה של הכלכלה, החברה והמדינה וראוי עתה להוקיר לו תודה ולציין את תרומתו הגדולה לפיתוח הארץ ולהישגיה של הציונות.

הרעיון להענקת האות מבוסס על התפיסה כפי שהובעה בספרו של פרופ' שטרית "חלוצים בדמעה", 1991, כי כל דור והחלוציות שלו וכי דימונה, נתיבות, חצור, לוזית בזמנן הן כמו דגניה, חניתה, נהלל ויגור בזמנן.

"יש חשיבות אדירה במפעל זה של הענקת אות החלוצים החדשים, המבטא תיקון עוול היסטורי שנעשה לחלק עצום מגיבורי העלייה וההתיישבות, המהווים חוליה חשובה בשרשרת מעשי החלוציות וההתיישבות המסמלת את צמיחתה של המדינה והתפתחותה", אומר פרופ' שטרית.

רשימת מקבלי אות החלוצים החדשים המלאה המופיעה באתר האיגוד הספרדי העולמי

בשל מגבלות הקורונה, ייערכו לאורך החודשים הקרובים מספר טקסים להענקת האות לזוכים. הודעה על הטקסים תבוא בהמשך. פרופ' שמעון שטרית, נשיא האיגוד הספרדי העולמי: "הגיעה השעה לתת כבוד לחלוצים החדשים, למייסדי ערי הפיתוח, מקימי שכונות הערים והמושבים מארצות ערב והמזרח וקהילות אחרות, אשר תרומתם לבניין הארץ נדחקה לאורך השנים לקרן זווית".

נושאים: יוצאי ספרד, עליזה בלוך, שמעון שיטרית
תעודת כבוד
תעודת כבוד
תעודת כבוד
תעודת כבוד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
ד"ר עליזה בלוך וח"כ קטי שיטרית יקבלו את אות החלוצים החדשים
אלון שמחהנכתבה ביום חמישי, 03 בדצמבר 2020, 01:53

עד כמה שזכור לי לפני כשנה מר אברהם עמר קיבל את "התואר" נציג הפדרציה בבית שמש והיו נוכחים כל הציבור הנכבד, אז מה קרה שהוא לא בין הרשימה ובעיקר שהוא מוותיקי העיר.

ד"ר עליזה בלוך וח"כ קטי שיטרית יקבלו את אות החלוצים החדשים
משהנכתבה ביום שלישי, 24 בנובמבר 2020, 13:59

בלוך ? במקומה הייתי ניגש לתושב הראשון מרחוב ביאליק ומוסר לו את תעודת הכבוד. עורך קרן אור היה ראויי יותר מבלוך לקבל אות והערכה לחלוץ החדש.

ד"ר עליזה בלוך וח"כ קטי שיטרית יקבלו את אות החלוצים החדשים
בית שמשינכתבה ביום שלישי, 24 בנובמבר 2020, 05:19

על זה אומרים במרוקאית בזעט ..