דרמה חרדית: אגודת ישראל מתפרקת- חלק יתמוך באבוטבול וחלק בגרינברג

החלטת האדמ"ור מויז'ניץ מכוונת את משה אבוטבול להשיג ניצחון בהתמודדות המשולשת על ראשות העיר בבית שמש. העיניים צופיות להכרזה של חסידות גור.

משה אבוטבול בעמק הירדן
משה אבוטבול בעמק הירדן

בקרב החרדים מכנים זאת דרמה, החלטה גורפת וחד משמעית של האדמו״ר מויזניץ חבר מועצת גדולי התורה לתמוך ולפעול בכל הכוח למען משה אבוטבול בבית שמש. אנחנו נוקטים בזהירות כי עדיין לא קיבלנו כל אישור לכך ממטה אבוטבול או מגורם פוליטי נוסף. חסידות ויז'ניץ היא רק חלק ממרכיב גדול יותר הכולל את אגודת ישראל שברור כי לא תלך מאוחדת למערכת הבחירות הקרובה. אגף אחר- שלומי אמונים כבר חתמו עם שמואל גרינברג, מועמד דגל.

נעיר כי יש עוד חסידויות לא מעטות המרכיבות יחדיו את סיעת אגודת ישראל, עכשיו נותר לראות מה יעשו שאר החסידויות, האם יצטרפו לקריאת האדמ"ור מויזניץ או שאולי גם ינהלו מו"מ עצמאי מול המועמדים. ההכרזה על הדרמה היא הכרזה בעיתונות החרדית, אנחנו יכולים רק לצטט למרות שמבחינה מספרית שום דבר לא סגור ולא בטוח עד הבחירה עצמה. מי שמחפש צידוק שייזכר מה היה כאן בערב הבחירות הקודמות וכיצד זה נגמר.

הדרמה תהיה שלמה כאשר חסידות גור תצטרף אף היא להכרזה לתמוך במשה אבוטבול מועמד ש"ס לראשות העיר בבית שמש. במטה ש"ס טרם התחילו לעבוד וממתינים להוראת ראש התנועה אריה דרעי. הבחירות אצלם בינתיים על אש קטנה. מה שכן כבר פורסם הוא כי אריה דרעי נפגש השבוע עם האדמו"ר מגור. מה היה בפגישה? יש מי שטוען כי בפגישה הזו לא דיברו על בחירות מקומיות ויש מי שמדבר באופן הכי מפורש שבפגישה הזו נסגר הדיל לתמוך באבוטבול בבית שמש. סדר גודל של כוח גור ויז'ניץ נאמד לפחות בחצי כוח החסידויות כולן ביחד העומד בהערכה על כ- 10,000 מצביעים.

הפיצול הזה יפגע למעשה בשמואל גרינברג שמבחינתו נגמרו לו המקורות מהם יוכל לגייס מצביעים זולת שלומי אמונים שגם היא לא ממש שלמה עם המועמדים המציגים אותה.

מקורות מצביעים נוספים אליהם לוטש אבוטבול כדי להכריע את המערכה הם אלה שהביעו אכזבה מהתנהלות עליזה בלוך, הצלע השלישית בהתמודדות על ראשות העיר.

בליכוד חיכו לראות לאן מנשבת הרוח, ועכשיו שגילו שיורד גשם, קרוב לודאי שיכריזו על תמיכה באבוטבול הקרוב אליהם מבחינת השקפת העולם וגם מהסיבה שאבוטבול כבר הוכיח אדיבות ובעיקר נדיבות בתפקידים.

במצב זה של ש"ס + ליכוד+ חצי אגודת ישראל, העיניים יהיו נשואות לעבר סיעת ביחד. הסיעה שתשגר כנראה את האישה(עו"ד רינה הולנדר) היחידה בקואליציה המתגבשת החדשה.

נושאים: משה אבוטבול, האדמור מויזניץ, בחירות 2024, אגודת ישראל
משה אבוטבול בעמק הירדן
משה אבוטבול בעמק הירדן
משה אבוטבול בעמק הירדן
משה אבוטבול בעמק הירדן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: