בלוך לגרינברג: "אני מאמינה בך שתדע לשמור על הקיים".

החלפת תשורות ובעיקר כוונות, בלוך העניקה לגרינברג תמונת 'למענם' שלא ישכח לעולם מי נלחם שם לקיומה של העיר, והוא העניק ספר כוחה של נחישות.

מחליפים
מחליפים

לפני כשעה הסתיים טכס חילופי גברי בלשכת ראש העירייה, הנכנס והיוצאת, במעמד נבחרי ציבור, תקשורת ואורחים ומקורבים למיניהם החליפו הצדדים גם תשורות. ראש העיר היוצאת ד"ר עליזה בלוך בחרה למסור בידי ראש העיר תמונה אותה ביקשה לתלות במקום מכובד, בתמונה תמונות 13 החללים ממלחמת חרבות ברזל תחת הכותרת למענם. ד"ר בלוך מסרה גם את ספרה השני, המתמצת את הקדנציה הראשונה שלה ומהווה מעין סיקרה על עבודתה המאומצת בחמש וחצי השנים האחרונות. מסרים שמאחוריהם תזכורת למה אנחנו כאן ולמען מי במיוחד אנחנו נלחמים ועושים ביום יום.

היה משהו שונה במיוחד בין כניסתה של בלוך לתפקידה לפני חמש שנים ואפילו בין כניסתו של אבוטבול לתפקידו לפני יותר מחמש עשרה שנה, השניים האלה הגיעו בלי בן/בת הזוג. הפעם גרינברג אולי כדי לספר לנו לשים לב לעזר כגדו, יוכי אשת חינוך.

"אני נפרדת מתפקידי אבל אני ממשיכה להיות כאן, לפני חמש שנים יצאנו למסע מסע שהיה בגדר חלום. ביום חמישי האחרון התראיינתי בערוץ 13 ואני חייבת לספר. בפעם הראשונה כשהתראיינתי היו ברקע לכל ריאיון תמונות של הפגנות, פחים בוערים, הפעם שמתי לב התמונות אחרות, תמונות של פארקים, של כיכרות מלאות צמחים, של עיר נקיה. החלטנו שזה חשוב והשקענו בזה יום וליל כדי שכל תושב ותושבת ירגישו שמכבדים אותם והמרחב הציבורי ראוי. אני מקווה ומאמינה בך שתיקח את המקום הזה ותשמור עליו. אני מצפה גם שתמשיך במודל של חיים משותפים, כי בסופו של דבר זאת העיר שלל כולנו". ראש העיר החדש, שמואל גרינברג, פתח את דבריו בציווי של רבי אלימלך מליז'נסק: "תֵּן בְּלִבֵּנוּ שֶׁנִּרְאֶה כָּל אֶחָד מַעֲלַת חֲבֵרֵינוּ וְלא חֶסְרוֹנָם, וְשֶׁנְּדַבֵּר כָּל אֶחָד אֶת חֲבֵרוֹ בַּדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָרָצוּי לְפָנֶיךָ, וְאַל יַעֲלֶה שׁוּם שִׂנְאָה מֵאֶחָד עַל חֲבֵרוֹ חָלִילָה.". כשהוא מכוון כמובן לשבחה של ראש העיר היוצאת, שיש בה מעלות רבות, חריצות, נחישות ועוד. גרינברג העניק שי לראש העיר היוצאת ספר בשם כוחה של נחישות. בספר מבחינה הכותבת בין אנשים הנוטים לחשוב בתבנית חשיבה מקובעת ביחס ליכולותיהם וכישרונותיהם, לבין אלה שתבנית החשיבה שלהם מתפתחת, היודעים שכישרונות ויכולות אפשר לבנות ולפתח עם הזמן.

ראש העיר, שמואל גרינברג: "אני נכנס היום לתפקיד ראש העיר בית שמש ביראת כבוד ובחרדת קודש, אני תפילה לבורא עולם שאהיה שליח ציבור נאמן ושתצליח דרכי. כבר היום אפגש עם נציגות עובדי העירייה ומנהלי האגפים והמנהלים אנחנו מתחילים לעבוד מיד". עוד הוסיף ראש העיר: "אני מבקש לומר לתושבי העיר, הדלת שלי פתוחה בפניכם, יש לנו עיר מדהימה והמשימה שלי ושל הנהגת העיר זה לגשר ולתת לכולם, בית שמש היא של כולם ואהיה ראש העיר של כולם. עבודה רבה לפנינו ובעזרת השם נעשה ונצליח". גרינברג ניצל את ההזדמנות לספר על תכניותיו להרחבת הקואליציה, בשלב זה מונה כבר 20 חברים. מחדר הישיבות עבר ראש העיר ללשכתו למפגש עם עיתונאים. גרינברג הודה גם ליוחנן מאלי המנכ"ל היוצר על הימים האחרונים בהם שיתף אותו בהחלטות ובהתלבטויות.

ראש העיר גרינברג פתח את יומו במסוף התחבורה הציבורית ואמר, "המשימה הראשונה - שיפור התחבורה בעיר". ראש העיר המכיר את הנהגים, דרש בשלומם, הקשיב ושאל על האתגרים בשטח, "הציבור מצפה לשינוי ולבשורה ואנחנו נפעל להביא את הבשורה הזו".

לאחר מכן הגיע גרינברג לביקור במרכז יום לקשיש, פגש את ציבור הוותיקים והבטיח לעמוד לימינם. "לא בכדי אני פותח כאן את יומי הראשון בתפקיד. הגעתי לפה כדי לומר אני כאן בשבילכם, העירייה תתן את מלוא תשומת הלב לציבור הגיל השלישי".

גרינברג קיים סיור נרחב בבניין העירייה, עבר בין האגפים, פגש את העובדים ומנהלי המחלקות וסייר במוקד העירוני. הצוות שליווה את ראש הבוקר: רמ"ט רה"ע הגב' רבקה רביץ, מנהלת הלשכה הגב' מיכל לוי ועוזרו הבכיר של רה"ע, אבי מייערס. בימים הקרובים ישלים ראש העיר גרינברג את סבב מינוי אנשי לשכתו והצוות המקצועי בלשכת ראש העיר.

נושאים: בחירות 2024, בית שמש, שמואל גרינברג, עליזה בלוך
מחליפים
מחליפים
מחליפים
מחליפים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: