דרך הפרגים במרחק דקות נסיעה מהבית

על אם הדרך בכביש 44, במצפה הראל, מולכם ניבט הצבע האדום הקורץ להגיע אליו בריצה. אל תמהרו, לאט לאט, תהנו מהסביבה, סעו לאט, או לכו מהר, עד שתגיעו לשדה האדום הראשון. אל תיחפזו להוציא את המצלמה, חכו, בהמשך שווה יותר

שדה פרגים בדרך בורמה
שדה פרגים בדרך בורמה

יום העצמאות מתקרב, להלך בשבילי הארץ ולהיזכר מעט בהיסטוריית הקמתה, וגם ליהנות ממראות אביב נעימים. הנה הזדמנות קרובה מאוד, דרום אדום קרוב מאוד, כאן בקרבת קיבוץ הראל על אם הדרך בכביש 44 לכיוון רמלה. רבע שעה מהבית ואתם בחלום שלא תרצו לשכוח.

שדות בפריחת פרגים, חרדל השגה, חבלבל השדה וצמחים נוספים בצמוד לשבילי נסיעה, או הליכה. המלצה ראשונה קיבלנו בידיעות אחרונות של שישיבת, ואנחנו יצאנו לראות לבדוק ולהמליץ. אדום וצהוב יחדיו, ברקע ירוק בעצי ברוש, אורן, חרוב והרבה הרבה עצי זית.

נוף פשוט מדהים, מזג אויר אביבי, סיפור היסטורי מרתק, דרך בורמה, סיפור השיירות, תצפיות לכיוון המסרק, לטרון ונוף השפלה. מטעי זיתים, יערות חורש ים תיכוני בטיפוח ידי קק"ל, הכל בכל מכל. פינות ישיבה ומנוחה לפיקניק, פינות משחק לילדים, והרבה הרבה מקומות להנציח. אז לא תצאו? בקיצור שווה.

איך תגיעו?

נוסעים על כביש 38 לכיוון צומת נחשון (איקאה) פונים לכביש 44 (רמלה), אחרי כ-6 ק"מ על הכביש פונים ימינה לכיוון מצפה הראל. בצומת משאבת מים של מקורות. עולים עם הכביש ישר, בעיקול תראו כרמי גפן, סדורים שכבר החלו לצמוח ולהניב ענבים, עד למפגש התצפית של קק"ל.

מולכם ניבט הצבע האדום הקורץ להגיע אליו בריצה. אל תמהרו, לאט לאט, תהנו מהסביבה, סעו לאט, או לכו מהר, עד שתגיעו לשדה האדום הראשון. אל תיחפזו להוציא את המצלמה, חכו, בהמשך שווה יותר.

המשיכו עוד כק"מ ואז לפניכם פרושה האגדה הקרויה דרך הפרגים בדרך בורמה. בשונה משדות פרגים בעמק עדולם, אלו פרגים טבעיים, הצומחים במשולב עם חבלבל השדה. לא קשה לזהות. לא תלכו לראות? הפסדתם...

נושאים: מצפה הראל, דרך בורמה, פרגים ועוד. טיול קרוב
שדה פרגים בדרך בורמה
שדה פרגים בדרך בורמה
שדה פרגים בדרך בורמה
שדה פרגים בדרך בורמה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: