הנצחה מושלמת? גם שלט בכניסה או ביציאה

ברור לנו שכולם יודעים היכן היא גבעת שרת, מיהו אותו שרת שעל שמו נקראת השכונה? עיריית בית שמש אינה מיטיבה לכבד ולהשלים החלטותיה לכבוד מנהיגים

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
שכונה ע"ש משה שרת
שכונה ע"ש משה שרת

היום, יום שישי מתקיים טכס אזכרה ממלכתי למי שהיה ראש הממשלה השני של מדינת ישראל ושר החוץ הראשון שלה, משה שרת ז"ל. משה שרת ממנהיגי היישוב לפני קום המדינה וראש המחלקה המדינית של הסוכנות היהודית, ניהל את המערכה לקבלת החלטת החלוקה בעצרת האום מיום כ"ט בנובמבר ושימש כשר הטקס של הכרזת העצמאות ב-14 למאי 1948 והיה אף אחד ממנסחיה של מגילת העצמאות זכה להנצחה בעירנו. שכונה שהוקמה בשנת 1977 התכבדה לשאת את שמו- גבעת שרת.

היכן היא גבעת שרת? כל נהג אוטובוס או מונית או רכב פרטי יודע בדיוק, אפילו כל דייר או ילד בשכונה. ובכל זאת, לגבי אורחים או מבקרים בעירנו, אין עבורם שלט ראוי בכניסה או ביציאה ממנה לבשר שהנה הגעת לשכונת גבעת שרת.

אגב זאת, לא רק גבעת שרת נתייתמה משלט מבשר גם רמת עובדיה, ע"ש הרב עובדיה יוסף זצ"ל גם רמת אברהם ע"ש אברהם רביץ ז"ל החדשות, גם שכונת פסגות השבע- (ע"ש שבע הבנות שנספו באי השלום נהריים) שעד היום מוכרת בתיאור שכונת מגדל המים. שכונת קנה בושם היא שכונת חפציבה, הבאים לעיר יודעים היכן היא, היא מצויה בשלטי רשות הדרכים הירוקים על ציר 10. שכונת נווה שמיר זכתה לשלט מזמין לרכישת דיור למגורים. ביום בו ירד השלט הזה , ביום בו יושלם האכלוס והשיווק כבר לא יידרש גם שלט זה יוסר.

הנה הזדמנות לתקן, הזדמנות לכבוד מנסח מגילת העצמאות ביום אזכרתו ה-57 לציון פטירתו בט' תמוז. טוב יהיה אם במבואות השכונות יוצבו גם שלטי הסבר על פועלם ותרומתם של האישים למדינת ישראל או לבית שמש למען הבנים ובני הבנים אשר יסתובבו כאן לדעת ולכבד.

לתשומת לב וועדת השמות העירונית, לתת שם או להציע שם זה כבוד, להנציח בשלט מבשר זה כבוד גדול יותר.

נושאים: וועדת שמות, גבעת שרת, פסגות השבע, רמת עובדיה, רמת אברהם
שכונה ע"ש משה שרת
שכונה ע"ש משה שרת
שכונה ע"ש משה שרת
שכונה ע"ש משה שרת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הנצחה מושלמת? גם שלט בכניסה או ביציאה
יוסי
(5 / 5)

נכתבה ביום שישי, 08 ביולי 2022, 03:43

בבית שמש לא יודעים לשמור על המורשת הלאומית. רמת בית שמש א' נקראת על 3 מנשיאי ישראל וייצמן שז"ר ובן צבי. העירייה כבר שנים מתעלמת מכך ואין להנצחה זו כל זכר. רק למי שהעירייה מסיבות פוליטיות רוצה לקדם לדוגמא נווה שמיר