דובר עיריית בית שמש ממשיך להפר את הקוד האתי

גם הפעם אין מי שינזוף, אין מי שיקרא אותו לסדר. ומר לחמנוביץ ממשיך להביע דעות פוליטיות בעודו משרת בשירות ציבורי מקצועי הממומן מכספי כל הדעות.

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
הטור במעריב מיום 31.3.2013
הטור במעריב מיום 31.3.2013

איננו נוהגים לחזור לתוכן ידיעה שכבר פרסמנו, הפעם אנחנו נאלצים, כי זה חמור, זה בניגוד לכללי האתיקה שלדוברי הרשויות. זה מוכיח מה שאנחנו כותבים ומשדרים כבר הרבה זמן. חוסר מינהל תקין בעירייה, התעלמות לגמרי מהכללים הברורים, לפעמים כללים משפטיים (חוקים והחלטות משפטיות) ולעיתים קוד אתי.

באמצע נובמבר 2022 פרסמנו כאן ידיעה על דרכו של דובר העירייה, שבינתיים 'התקדם' והפך להיות מנהל אגף יחסי חיבור ודוברות של העירייה, מר רועי לחמנוביץ. כתבנו אז כך:

'... מנהל יחסי ציבור ותקשורת עסק, עוסק ובאם זה לא ייעצר ימשיך לעסוק לא מעט בכתיבת מאמרים, מאמרי דעה בעיתונות הציבורית הארצית.', והשבוע הופיע טור של לחמנוביץ תחת הכותרת 'כללי משחק חדשים'. וכך בכותרת המשנה: דרוש לנו קמפ דייויד חברתי, : מהלך אינטנסיבי הרחק מאוד מהזרקורים שיעביר את החברה הישראלית משיח של הכרעה לשיח של הסדרה". תרומת הבנתו לפיתרון בעד ונגד לרפורמה.

לחמנוביץ מחפש כללי משחק חדשים כנראה גם בקוד האתי שקבע וקיבע כללים ברורים מה תפקידו של דובר ברשות מקומית.

מה אומרת האתיקה המקצועית של איגוד הדוברים?

שאלנו באיגוד הדוברים כהאי לישנא: האם דובר מקצועי ברשות מקומית, רשאי לחבר מאמרים בעד ונגד עמדות פוליטיות?

התשובה מאיגוד הדוברים חד משמעית: אסור לדובר לכתוב מאמרים בנושאים פוליטיים באופן גורף

אז מי מתיר לו לעסוק בעניינים שהם אינם צורך העיר בית שמש

בקוד האתי המתפרסם באיגוד הדוברים מובאים כללי הקוד האתי: הדוברים בשירות הציבורי הינם עובדי ציבור ומשרתיו, ולפיכך הם נדרשים לשרת במסירות ובנאמנות את אינטרס הציבור וזכותו לדעת, במסגרת הגוף הציבורי בו הם עובדים, ולעמוד בסטנדרטים מקצועיים וערכיים ההולמים את ערכי היסוד של מדינת ישראל.". אינטרס הציבור, בעיר עד כמה שידוע בכלל הציבור יש כמה וכמה גוונים. דעתו היא דעה פרטית על הציונות הדתית או על החברה בישראל. יכול ואדם אחר יראה אחרת את המציאות. לחמנוביץ אינו מייצג את כולם ואו את הכל. ולכן נמנעת ממנו הבעת דעתו הפרטית בשעה שהוא בתפקיד כפקיד ציבורי.

הקוד האתי נועד לקבוע עקרונות וכללים אשר ינחו את דוברי השירות הציבורי ואנשי צוותם במילוי תפקידם. המחלקה המשפטית בעירייה ערה לפריצת הקוד האתי של איגוד הדוברים. והוא מצפצף. הבוקר שוב שאלנו את היועמ"ש עו"ד מיקי גסטוירט שאמור לאכוף את הקוד האתי על עובדי הרשות בכל תפקיד ותפקיד. "תפנה למנכ"ל העירייה". אז פנינו. אנחנו מחכים לתשובה. כאשר תגיע נפרסם...

נושאים: הקוד האתי, דוברי הרשויות, בית שמש, דר לחמנוביץ
הטור במעריב מיום 31.3.2013
הטור במעריב מיום 31.3.2013
הטור במעריב מיום 31.3.2013
הטור במעריב מיום 31.3.2013
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
דובר עיריית בית שמש ממשיך להפר את הקוד האתי
גד
(5 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 02 באפריל 2023, 07:33

בבית שמש מהמקפצה....