בעזרת אחים צויין יום הבין לאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות

גם בחברה שלנו יש אנשים עם מוגבלות. כמה? לא ברור ולא ידוע במדויק ואולי טוב שכך. ארגון אחד מלא פעילות למען האנשים האלה. זה לא כתבה של יחסי ציבור זו כתבה לתאר פעילות מכל הלב למען... קראו ותחשבו היכן אתם יכולים לתרום

אירוע של עזרת אחים
אירוע של עזרת אחים

לרגל היום הבין-לאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות שחל השבוע נותרה הזדמנות להציץ אל עולם נפלא וקסום מלא רגש בעשיה מכל הלב ולמען המוחלשים בחברה שלנו.

מרשם אנשים עם מוגבלות- הוא מסד לאומי חדש וייחודי שהוקם בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפני כארבע שנים. מטרת המרשם היא לאסוף מידע מבוסס ואמין ממשרדי ממשלה שונים כדי להפיק נתונים סטטיסטיים שוטפים ומגוונים על אודות אנשים עם מוגבלות. במרשם נכללים אנשים שמוסדות המדינה מכירים במוגבלותם וניתנים להם שירותים או קצבאות בגינן. המידע המוצג בהודעה זו מבוסס על נתוני הקבצים האלה בלבד: קובץ נכי צה"ל ממשרד הביטחון וקבצים ממשרד הרווחה והביטחון החברתי: נושאי תעודת עיוור/לקוי ראייה, לקויי שמיעה הזכאים לקבלת שירותי תמיכה בתקשורת (סל תקשורת), אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ואנשים על הרצף האוטיסטי. הלשכה פועלת כדי לכלול במרשם גם את נתוני המוסד לביטוח לאומי, אך לפי שעה ההודעה אינה כוללת נתונים אלו. בשנת 2020 היו במרשם אנשים עם מוגבלות כ-145 אלף אנשים עם מוגבלויות שונות, שיעור של 15.7 ל-1,000 נפש. שיעור הזכרים גבוה פי 3 משיעור הנקבות (23.6 ל-1,000 נפש לעומת 7.9 ל-1,000 נפש בהתאמה)

ברוב פאר והדר ערך 'עזרת אחים' מסיבות חנוכה ייחודיות לילדים ונוער מיוחדים, כהצדעה לגיבורי הכח השותפים בפעילות. מאות משתתפים בימי החנוכה במסיבות הגדולות של 'עזרת אחים' לילדים ולנוער מאגף הילד המיוחד של 'עזרת אחים'.

בכל יום היה האירוע המיוחד לאותו היום, כך שכל שכבה מצאה עצמה בפעילות ייחודית.

ביום שני, חגגו בני הנוער, הבנים הבוגרים, עם אבותיהם ובני משפחותיהם, ועם המתנדבים היקרים המלווים אותם כל ימות השנה.

ביום רביעי, היה את הארוע לילדים ולילדות, כאשר מלווים אותם אמהותיהם גיבורות כח, שקיבלו אתגר לא פשוט, ועומדות בו בגבורה יום אחר יום. לצדן השתתפו במעמד המרגש גם בנותיהן, אחיותיהם של הילדים המיוחדים ואחיהם הקטנים,

אלא שהפעם לא נדרשו האימהות לטפל כל אחת בילד המיוחד שלה, הפעם הגיעו כל מתנדבות 'עזרת אחים' בצוות מתוגבר ובכוחות מחוזקים, ולכל אחד ואחד מהילדים המיוחדים הוצמדה מתנדבת מסורה שליוותה אותו וטיפלה בכל מהלך האירוע, מתחילתו ועד סופו.

כך התאספו כולן אל האולם החגיגי ורחב הידיים, למסיבת חנוכה שלא תישכח מהן לעולם. מסיבה שכל כולה הצדעה לאימהות היקרות, שקיבלו העצמה יוצאת דופן שתלווה אותן עוד זמן רב בסייעתא דשמיא, בהתמודדות הלא פשוטה שנדרשת כל אחת ואחת מהן להתמודד עם גידול הילד המיוחד, האוצר הנפלא שניתן לה משמים, ושמגיע עם חבילת דרישות לא פשוטות של טיפול ודאגה בלתי פוסקת לרווחת הילד ולהתפתחותו.

ולא רק בחנוכה, "אנו ב'עזרת אחים', משקיעים כל ימות השנה בילדים המיוחדים", מדובר בהשקעה יומיומית בלתי פוסקת, כי כשמדובר בילדים מיוחדים, זה מצריך מערך ענק של מתנדבים ומתנדבות, הילדים האלו זקוקים בחלקם להשגחה צמודה, התכנית והיחס לילדים חייב להיות ברמה גבוהה, כללי הביטחות והנהלים במועדוניות בתקן מחמיר מאוד, כל ההתנהלות היא שונה וזהירה הרבה יותר.

"אנחנו יוצאים מתוך הנחה שאם לנו כארגון מדובר במשימה לא פשוטה, להורים בבית מדובר בהתמודדות מאתגרת מאוד, וזאת בלשון המעטה, לכן אנחנו מנסים לתת למשפחות כמה שיותר תמיכה, לא רק תמיכה טכנית ולוגיסטית כשאנחנו לוקחים את הילדים מהבית למספר שעות כל יום ומחזירים אותם לאחר מכן אחרי שאכלו ושיחקו ועשו פעילות וקיבלו טיפולי התפתחות בהכוונתם של מיטב המומחים בתחום, אלא גם תמיכה רגשית ומנטאלית.

"מסיבת החנוכה", "זה רק אחד ה'דובדבנים שבקצפת'. זה אחד מאותם אירועים מיוחדים שאנחנו עושים במשך השנה, כדי לתת לאימהות במיוחד ולמשפחות בכלל, את הכח להמשיך בהשקעה ובטיפוח הבלתי פוסק של הילדים המיוחדים".

שמעה של פעילות 'עזרת אחים' יצא לתהילה, והאירועים שעורך הארגון מעת לעת, ובמיוחד אלו הנוגעים לילדים המיוחדים, זוכים לתהודה רחבה בקרב פרנסי העיר.

במהלך האירועים נשא דברים יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ, סיפר על מסירות הנפש של המתנדבים המתנדבות והצוות, על ההירתמות שלהן למען הילדים המיוחדים בכל ימות השנה, בימי חג, בשבתות, בימי חופשה ובימי שגרה: "בלי המתנדבים היקרים, 'עזרת אחים' לא היה מצליח לעשות אפילו לא חצי מהפעולות הכבירות הללו", אמר הרב קאפ, "זה ארגון שכל הבסיס שלו יושב על טוב לבן של המתנדבים המסורים הללו, שמקדישים מזמנן הפנוי והחופשי, כדי לעזור לזולת, להאיר את חשכת חייו של עוד ילד מיוחד, להקל על ההתמודדות של הוריו עם האתגר הלא פשוט של הגידול שלו".

כמו כן הועלה על נס הפעילות המיוחדת של מועדונית הבנים, ואת התרומה העצומה של המתנדבים המסורים, בחורי הישיבות והאברכים שבאו ושעושים כל שלאל ידם כדי להעלות חיוך על פניהם של הנערים המתמודדים על מגוון רחב של לקויות, המקשות עליהם להשתלב בחברה הרגילה.

מנהלת אגף הילד המיוחד ב'עזרת אחים' הגב' איתן, הודתה להנהלת הארגון על העמידה לימין האגף בכל עת, בלי לחסוך בהוצאות ובהקצאת משאבים לרווחתם של הילדים המיוחדים. במיוחד הודתה הגב' איתן למנהלת הפעילות במועדוניות פנאי הגב' שרס, שיזמה והפיקה את המסיבה באותה מקצועיות ובאותה מסירות שהיא דואגת להפעיל את הילדים בכל המועדוניות של 'עזרת אחים', כל ימות השנה.

נושאים: עזרת אחים, בית שמש, רווחה, זכויות לאנשים עם מוגבלות
אירוע של עזרת אחים
אירוע של עזרת אחים
אירוע של עזרת אחים
אירוע של עזרת אחים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: