בלוך מתפטרת, במקומה נכנסת חרדית- האישה החרדית הראשונה בארץ

לאחר התפטרותה של ד"ר בלוך נכנסת תמי זוסמן למועצת העיר. "אני נרגשת לברך את חברתי תמי זוסמן שתהיה חברת המועצה החרדית הראשונה בישראל"

עליזה בלוך
עליזה בלוך

זה היה צפוי כבר ביום שישי. כאשר ראש העיר היוצאת ד"ר עליזה בלוך שיגרה הודעות טלפוניות לתושבי העיר ובהם היא נפרדה מהם. אמנם לא כל הטקסט הארוך שפרסמה בפייסבוק, מקצתו הגיע לאזני ההמונים והיא שנעצבו, היו שנעצבו מאוד, והיא גם ששמחו לשמוע . הנה מה שהיא פרסמה ברשת החברתית: .

"לפני חמש שנים יצאנו למסע. מסע שהיה בגדר חלום. היו רבים שתמכו אבל חשבו שזה בלתי אפשרי, שלא נוכל להשפיע. אתגרים רבים הונחו לפתחנו, אתגרים רבים שיכולים היו לגרום לנו שלא להצליח – קורונה, מערכות בחירות ארציות חוזרות ונשנות, הסכם גג בעייתי לעיר, קצב התפתחות מטורף. למרות הכול בחרנו לא לוותר ולהמשיך לפעול למען מציאות טובה יותר. יחד הפכנו חלום למציאות.

מידי בוקר קמתי בתחושת שליחות בשמחה רבה, ובהתרגשות גדולה כדי לשרת אתכם עד השעות הקטנות של הלילה, עשיתי זאת באהבה גדולה ובאמונה אמיתית שאנחנו עושים את הכי טוב שאפשר.

העיר שלנו היום הרבה יותר נקיה. החלטנו שזה חשוב, והשקענו בזה יום וליל כדי שכל תושב ותושבת ירגישו שמכבדים אותם ושהמרחב הציבורי ראוי.

פגשתי אתכם תושבים יקרים מדי יום. נפגשנו בהצגות בהיכל התרבות, התרגשנו יחד באירועי אגף קהילה, בפסטיבלים בפארקים המדהימים שלנו, באירועי ספורט, בחנוכת עשרות מוסדות החינוך ברחבי העיר, בפתיחת מקוואות בשכונות העיר, בחנוכת כבישים ומחלפים, בהצגת תוכניות של התחדשות עירונית, בחנוכת אזורי תעשייה, במחצלות בלילות, ובבית הספר להורות בקהילה, חנוכת מנהלת התעסוקה. נפגשנו באירועי חירום בימי הקורונה ומלחמת "חרבות ברזל" ובעיקר באלפי מפגשים מקריים ברחובה של עיר. נטענו יחד הרבה מאד נטיעות וכולנו נראה אותם יחד בעוד שנים מספר נושאים פרי.

במשמרת שלנו גדלה העיר בית שמש מעיר בת 119 אלף תושבים, לעיר עם כמעט 180 תושבים.

בצד ההישגים הגדולים שלנו והקמת השכונות החדשות, יש עוד הרבה דברים שלא הספקתי שנמצאים בתהליך, כמו מבנה לצופים ולתנועת אריאל, טיפות חלב, בריכה שחייה בעיר הוותיקה, בריכה בנווה שמיר ובשכונת המשקפיים, ספורטק, מתנ"ס נווה שמיר, מגרשי ספורט, פרוייקט של דיור להשכרה, פארק אורי וישעי, מע"ר צפון ועוד. אני מעריכה שביצועם יימשך בתקופה הקרובה ושעוד תהנו מהם

בחרתי לראות בכם כשותפים שלי ולא רק כלקוחות שצריך לשרת. ולכן הבחירה שלי לקיים ימי ניקיון, האקאתון, מפגשי שתוף ציבור, ועוד באה כדי שתהיו יחד איתי חלק מהפיתוח ומהעשייה בעיר.

כל מפגש עמכם היה עבורי פגישת ייעוץ. נדהמתי בכל פעם מחדש מהשותפות, מהמסירות, מהעצות הטובות, מכך שבכל פעם בחרתם לשתף אותי בחזון שלכם עבור העיר היקרה שלנו. שמעתי אתכם מביעים אמונה בצדקת הדרך. זכיתי כראש עיריית בית שמש, זכתה עיריית בית שמש וזכתה העיר בית שמש בכם תושבים מדהימים. זכינו לגור בעיר מופלאה שמשלבת בתוכה עולים וותיקים, חרדים ודתיים, מסורתיים וחילונים, צעירים ומבוגרים, עיר של קהילות.

לעיתים חשנו שהאתגרים יוצרים מתחים אך לא חששנו והתמודדנו עמם תוך בניית גשרים בין הקהילות, לא כי זו הדרך הטובה ביותר אלא כי זו הדרך האפשרית היחידה.

יחד עמכם תושבי העיר, הצלחנו להפוך את בית שמש מעיר שהייתה לסמל הקונפליקט, לעיר המקדמת חינוך, תרבות ופיתוח כלכלי.

יותר מכל ההישגים, אני בעיקר שמחה שבסוף המשמרת שלי, אנחנו גאים להיות תושבי העיר בית שמש. הפכנו את השונות להזדמנות לחיים משותפים, בית שמש היום שקטנה ונעים לחיות בה. עיר שנמצאת על המפה כעיר בצמיחה. אחת העדויות היא יזמים רבים שרואים בה מקום עם פוטנציאל ואכן לא מעט הגיעו הנה. ביניהם דלוייט, שיבולת, ריט 1, אירוקה, פוקס, רמי לוי ועוד.

כמות תושבים גדולה מאד מהארץ ומהעולם, שראו את התהליך שהעיר עוברת בחרו לחיות כאן, בעיר שלנו.

אני נפרדת מכם בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל, מלחמה שנכפתה עלינו ובמהלכה שילמנו ב 13 בנים יקרים. משפחות שכולות שאיבדתם את היקר לכם, הייתם עבורי השראה גם ברגעים הקשים. חורשת הנופלים וגינת הכלניות שהקמנו אם איתות מתמיד עבור כולנו לעשות הכל כדי שנהיה ראויים למחיר ששילמתם, שנבנה פה יחד חברה אמיתית ערכית וצודקת.

כראש עיר הקפדתי מידי יום שישי לבקר בגני הילדים בעיר, לקרוא איתם סיפור ובעיקר להזכיר לכולנו שאנחנו מחוייבים לדור העתיד שלנו.

ילדי בית שמש, הלב הפועם של העיר שלנו, המשיכו לחלום ובגדול אתם ההשקעה הכי טובה שלנו.

היום אני נפרדת מתפקידי כראש עיריית בית שמש, אך איני נפרדת מכם, אני נשארת תושבת העיר בית שמש העיר שאני כל כך אוהבת.

היו שלום !אוהבת אתכם,

" ביום שישי עוד התלבטה אם להגיש מכתב התפטרות היא שקלה לשרת את התושבים הרבים שהאמינו בדרכה ובחרו בה, 42.5% האמינו בה. שמואל גרינברג ניהל מו"מ עם נציגי הסיעה, קיבל מכתב עמדה ועד יום שישי לא השיב , או לפחות לא החליט. גרינברג העדיף את הליכוד במקום להשיב לצוות עיר מאוחדת. משראתה בהתכתבות בינים כי לא יצא דבר, החליטה היום להגיש את מכתב ההתפטרות לראש העיר.

בהתאם להוראות סעיף 43 (א1) לפקודת העיריות הודיעה היום רה״ע לשעבר ד״ר עליזה בלוך על התפטרותה ממועצת העיר בית שמש ומרשימת ׳בית שמש מאוחדת׳. במקומה תכנס הגב׳ תמי זוסמן לכהן כחברת מועצת העיר בית שמש.

רה״ע לשעבר עליזה בלוך: ״הגשתי היום את התפטרותי ממועצת העיר בית שמש. יש לי תחושת סיפוק אדירה על ההישגים הכבירים שהבאנו לבית שמש בקדנציה האחרונה ואני מאחלת הצלחה גדולה לראש העיר הנכנס שמואל גרינברג בהמשך מימוש היעדים שהצבנו. אני נרגשת לברך את חברתי תמי זוסמן שתהיה חברת המועצה החרדית הראשונה בישראל וגאה במגוון האנושי המופלא של רשימת ׳בית שמש מאוחדת׳ - אין עוד רשימה בישראל שמכהנים בה בהרמוניה נציג חילוני, רב דתי לאומי עולה מאתיופיה ואישה חרדית.

החברה הישראלית נמצאת כעת בנקודת שבר קשה ביותר ואני אעשה ככל שביכולתי כדי לתרום ולסייע לטובת אחדות העם וחוסנו. אמשיך לשרת את הציבור בכל מקום שאליו אדרש מתוך אמונה גדולה ואהבה לעם ישראל בכלל ולתושבי בית שמש בפרט. ״

נושאים: תמי זוסמן, עליזה בלוך, עיריית בית שמש
עליזה בלוך
עליזה בלוך
עליזה בלוך
עליזה בלוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: