בית שמש תחדש קשריה עם העיר נורדהאוזן?

יחסי החוץ בין בית שמש לנורדהאוזן בשיקום. השבוע הגיעו אורחים מנורדהאוזן למפגשי סיור בעיר ועמדו מקרוב על תנופת ההתפתחות. ווליצקי המארח ליווה צמוד את האורחים.

האורחים בחברת ווליצקי
האורחים בחברת ווליצקי

השבוע התארחו בבית שמש אורחים חשובים מהעיר התאומה נורדהאוזן אשר בגרמניה. האורחים, מר הולגר וינקלר והכומר הוק מיינהולד סיירו בסביבות העיר, שמעו על ההתפתחות העירונית בשנים האחרונות, ואף 'טיפסו' אל ראש העיר ירמות. עם התרחבות הבנייה ברמת בית שמש אל עבר התל, הוכרז האתר הקדום פארק לאומי כדי למנוע פגיעה בו.

האורחים הגיעו לביקור בישראל והיה חשוב להם לבקר בבית שמש, העיר התאומה. ימים טובים לקשרי החוץ ידעו שתי הערים האלה כאשר ביניהם התחלפו משלחות תושבים אשר אירחו אלה את אלה. בימי כהונת אבוטבול נקטע המסע המשותף הזה. האם הביקור הזה יחד קשרים עתידיים? יש תקווה.

צבי ווליצקי הממונה על קשרי החוץ ליווה הדריך והסביר לאורחים בעלותם על העיר הקדומה. האורחים היו צריכים הרבה דמיון להיכנס לראשו של צבי שדיבר על החומה המקיפה את העיר, את הארמון, ואת מרכז העיר הקדומה. שכן החפירות טרם הושלמו. ווליצקי הפגין ידע רחב והכרה של החומר. האורחים הקשיבו בקשב רב לכל מילה שיצאה מפיו.

עוד עמד צבי ווליצקי על מיקומה של העיר וההשפעה שהייתה עליה מהקרבה לאם דרך הים מארץ פלישתים. ממרומי העיר צפו האורחים לכיוון הרי חברון (גוש עציון נראה מצויין), בואכה הר גילה ועד הרי ירושלים. ווליצקי סרק את תמונת הנוף המעגלי, ממערב את תל עזקה מבלי לדלג על ניצחון דוד את גוליית בעמק האלה, את ארץ גת.

האורחים התעניינו בתנופת הפיתוח הגדולה של בית שמש, ראו מקרוב את שכונה ד', השכונה למרגלות התל הקדום. קיבלו ידע רחב על העיר הגדולה בית שמש, ועל המשך כוונות הפיתוח הנמרצות. סקרנותם נגעה גם למנזר בית ג'מל, ועל הגדר החוצצת בין אדמות המנזר למתחמי הבנייה הסמוכים לו. שמעו על החלטות המנזר למכור אדמותיו כדי להמשיך להתקיים.

מר הולגר ידיד קרוב של העיר, היה שותף בעבר מתוקף תפקידו כעוזר ראש העיר נורדהאוזן וממונה על קשרי קהילות בינלאומיות לארגון חילופי המשלחות בין שתי הערים.

את האורחים ליווה במהלך שהותם בארץ מנהל היחידה לקשרי חוץ, משה ליפשיץ.

נושאים: נורדהאוזן, בית שמש, ברית ערים תאומות, צבי ווליצקי
האורחים בחברת ווליצקי
האורחים בחברת ווליצקי
האורחים בחברת ווליצקי
האורחים בחברת ווליצקי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: