4 תכניות תעסוקה ואף לא אחת למגזר הכללי

ארבע תכניות תעסוקה מיועדות לציבור הרחב, מבלי לכלול את המגזר הכללי. זה קורה בבית שמש, העיר הכי פלורליסטית בעולם... רק אם אתה חרדי או עולה מאתיופיה או מארה"ב. מה עם מי שאינו מוגדר כזה?

עם השלוחות
עם השלוחות

במהלך החודשים האחרונים החלו לפעול בעיר בית שמש כארבע תוכניות תעסוקה חדשות המוצעות לציבור הרחב. השבוע, ראש העיר, ד״ר עליזה בלוך נפגשה יחד עם ממונה מסחר ותעסוקה, ישראל מנדלסון עם רכזות התוכניות, כולן תושבות העיר, על מנת לשמוע מקרוב על התוכניות, ועל האופן בו התוכניות מונגשות לציבור. הרחבת שירותי התעסוקה בעיר היא תוצאה של מיצוי משאבי ממשלה ופילנתרופיה שנשאו פרי, בשל עבודה מאומצת של המינהלת העירונית לתעסוקה בהובלת אסתי מוסקוביץ.

לציבור הרחב? לא ממש, כל התכניות מיועדות לציבור החרדי בלבד. גם המפעילות הן כאלה, ולא תמצאו למשל פרוייקט הפועל במסגרת הציבור הכללי. בכל ממקרה ביקשנו נתונים לדעת כמה נשים השתלבו בתחום התעסוקה.

בהודעת הדוברות, שמן הסתם היא הודעת יח"צ, מפרטים את התוכניות: "אמצע הדרך" - רכזת התוכנית, זיוה פרויליך. תוכנית ממשלתית של משרד העבודה המיועדת לבנות ולבני 50 -67 השואפים לחזור למעגל העבודה. התוכנית מנוהלת בעיר על ידי מינהל רווחה, ובקרוב ישתלב בתוך "מרכז הזדמנות" המוקם בעיר.

"למרחק"- רכזת התוכנית, תמר בטיטו. תכנית בת של תוכנית "היוזמה" הארצית, שייכת למשרד העבודה. התכנית מיועדת ליוצאי אתיופיה בגילאי עבודה, בעלי השכלה גבוהה או תעודת מקצוע, העובדים בעבודה לא מקצועית וזקוקים לסיוע במציאת תעסוקה ההולמת את השכלתם וכישוריהם. התוכנית ממוקמת בתוך מרכז הצעירים בעיר.

״לאופק״- רכזת ומלווה את הצעירות היא שרי טלצ'ר, המגיעה מתוך הקהילה. תוכנית עירונית מקומית, מבית 'קרן שמש' המתאפשרת תודות לתרומה של פדרציית ניו יורק. התוכנית מיועדת לצעירות מרקע חרדי אשר סיימו את לימודי תיכון או סמינר ומחפשות סיוע בכניסה לשוק התעסוקה.

תוכנית עירונית מקומית מבית 'קרן שמש' ו'לאופק' המתאפשרת תודות לתרומה של פדרציית ניו יורק. השירות ניתן באנגלית על ידי דניאלה מנדוסא, אשת מקצוע בתחום ההשמה של אקדמאים התוכנית מציעה שירות תמיכה תעסוקתי לקהילת עולים דוברי אנגלית בבית שמש אקדמאים ובעלי השכלה גבוהה המתקשים במציאת תעסוקה.

הנה לכם, אין- תכנית אחת לכלל האוכלוסיה במגדר הכללי, או אתה דובר אנגלית, או אתה בעל זהות חרדית.

נושאים: תעסוקה, בית שמש, ישראל מנדלסון, עליזה בלוך
עם השלוחות
עם השלוחות
עם השלוחות
עם השלוחות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: