לעזאזל התדמית, העיקר הכסא?

כותרות שליליות המכתימות עיר שלמה. וכל האתרים וכלי התקשורת מביאים צילומים ותיעודים, חלקם בלעדיים, חלקם מאומצים, המסבירים מה שהתחולל כאן אתמול. צילומים שלא מביישים התנגדות אלימה במחנות הפליטים ג'נין או שועפט. מה התוצאה של בליץ' תקשורתי כזה? איזו בושה. בושה!! בושה!

הכותרת למהומות ב-y-net
הכותרת למהומות ב-y-net

היום התקשורת הארצית עוסקת בנושא חילוצה של ראש העיר עליזה בלוך מבית הספר בשכונה רמת בית שמש ב בידי קומץ, 100-200 קיצונים סיקיריקים כהגדרת ישראל מנדלסון חבר מועצת העיר אצל ענת דוידוב ואורי סגל. רדיו 103 fm

y-net כותב על המהומה בבית שמש, ראש העיר חולצה ממבנה אחרי שהמונים ניפצו את רכבה. ומפרט בכתבה את השתלשלות האירועים, כולל תמונות מהשטח.

אתר וואלה הקדיש כתבה ארוכה בנושא: "מחאה אלימה בבית שמש: עשרות חרדים יידו חפצים לעבר מבנה שבו שהתה ראש העיר, החרדים יידו חפצים לעבר המבנה ואף הציתו קרשים סמוך למתחם ביה"ס. בשל אלימות המפגינים, בלוך הייתה נצורה בתוך המבנה למשך כחצי שעה. ההמונים אף ניפצו את שמשות רכבה של בלוך והשחיתו אותו. בעקבות זאת, כוחות משטרה הוזעקו וסייעו לבלוך להתפנות מהמקום. ברקע ההתפרעות האלימה נמצאים כמה אירועים מהזמן האחרון, שהעלו את גובה הלהבות בין חרדים וחילונים בעיר. אתמול בבוקר עיריית בית שמש הרסה יסודות של בית כנסת שנבנה ללא היתר, על שטח שמיועד ככל הנראה לחינוך מיוחד. בנוסף, שלשום התפרסם סרטון ובו מצולם חילוני מאחת השכונות ברמת בית שמש שאומר "כאן לא יהיו חרדים", "אתם תסבלו פה עד שתעופו מכאן" - אמירות שהחרדים בעיר מייחסים לאג'נדה של ראש העיר בלוך".

-N12ראש העירייה עליזה בלוך הוטלה במצור על ידי מאות חרדים קיצוניים. כמה מפרי סדר נעצרו לאחר שניפצו את חלונות רכבה והציתו מדורה במקום. המתפרעים יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה, שוטר נפצע בראשו. לאחר ששוחררה, מסרה בלוך: "זה היה מאוד לא נעים, אך לא ניתן להם להשפיע על העשייה שלנו".

בחדרי חרדים: הקיצוניים שזעמו על הגעת ראש העיר ד"ר עליזה בלוך לסיור ב'חיידר' שהוקם ברמה ב' בעיר בית שמש, התקבצו סביב המבנה, הבעירו מדורות וגרמו נזקים קשים לרכבה שהושבת. בסיוע כוחות משטרה שהגיעו למקום, חולצה ראש העיר מיציאה אחורית. תוך שהוא ממליץ לצפות בתיעוד מהמקום.

וכל האתרים וכלי התקשורת מביאים צילומים ותיעודים, חלקם בלעדיים, חלקם מאומצים, המסבירים מה שהתחולל כאן אתמול. צילומים שלא מביישים התנגדות אלימה במחנות הפליטים ג'נין או שועפט. איזו בושה. בושה!! בושה!

מה התוצאה של בליץ' תקשורתי כזה? כותרות שליליות המכתימות עיר שלמה. ובעיקר מוחקות ומבטלות כל מה שנעשה כאן בארבע השנים האחרונות, השתדלות לצמצם או למחוק את הנזק התדמיתי בהפגנות סיקריקים. עכשיו, מאתמול, זוכרים ומזכירים, הם כאן, לא בעשרות אלא במאות, לפי הרב מנדלסון. מאה או מאתיים או רק קומץ, שמה של העיר שוב עולה לכותרות שליליות.

האם אפשר היה להימנע מכך? להימנע מסיור מיותר של בלוך, שרק רצתה לראות בעיניים שלה ולא להאמין למבקרים- מוסרים אחרים. יכולה הייתה להסתפק בשליחות הממונה על החינוך ישעיהו אענרייך, הוא היה דמות טבעית לבדוק, לבחון, לראות. או את 'המרוקאי אלמליח' שיספר לה מראה עיניים, ואז לא היתה אולי כל המהומה. וכל הכותרות לא היו נכתבות. חשבה על זה? לא יכול להיות שלא. ואם לא שני פוליטיקאים, למה לא את המנכ"ל יוחנן מאלי, עליו היא סומכת ובו בוטחת.

בית שמש בכותרות שליליות, ולי זה נראה בעיקר בשל הבחירות, ולא ממש בשל הרצון להעניק ל'ויזניץ' בי"ס. אגב מה היה קורה אם שליח ויז'ניץ היה בודק בעצמו את המתקן ומעיר הערותיו או הארותיו.

כשזה קורה בכותרת אחת, אפשר להתנחם. אבל כאשר מהדורות החדשות פותחות בתקרית החמורה הזו, ולא סתם באיזה אתר זניח, אלא במהדורות הכי נצפות, קרי כל השתדלותה של ראש העיר שזכתה לשבחים גם אצלנו על שיפור התדמית, על העלמתם כביכול של הקיצוניים, כבר אינה ממשית.

בלוך לא החליטה ללכת לבד לסיור הזה, הוא היה מתוכנן, תוכנן עד כדי צירוף חבר מועצת עיר ספרדי, מהקואליציה העתידית שלה. מישהו מבלבל אותה, מישהו מעודד אותה להעמידה במרכז הדיון הציבורי במקום את עשייתה או את העובדה שחסרות בעיר עוד מאות כיתות לטובת ילדי כל העיר החרדית- המעצמה החרדית המתפתחת בבית שמש.

במעשה אחד, בסיור אחד, שוב הוכח כי בית שמש אינה עיר של כולם, אינה יכולה להיות לפחות עיר לכולם. גם מתוך דברי הגינוי שנאמרו מתוך לבם של חברים חרדים מתביישים בהתנהגות הגסה והברוטלית של קהילה חרדית לעומתית קטנה אבל קיימת.

נושאים: תדמית העיר, בית שמש, עליזה בלוך
הכותרת למהומות ב-y-net
הכותרת למהומות ב-y-net
הכותרת למהומות ב-y-net
הכותרת למהומות ב-y-net
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: