בבחירות 2018 התמודדו 8 רשימות על הקול הציוני - הפעם כנראה נסתפק בשלוש

ההתלהבות לשמש כנבחר בצד הציוני דועכת, פחות ממחצית ממספר הרשימות שהתמודדו במערכות הבחירות הקודמות נעלמו מהזירה. כואב במיוחד היעלמה של מפלגת העבודה- שהתמודדה בעיר באופן מסורתי מאז קומה ועד 2018. מסביר משהו על השקפת עולם המתגוררים בעיר.

ריצ'רד פרס
ריצ'רד פרס

השוואה למערכות בחירות קודמות, בהם התמודדו רשימות עצמאיות ופוליטיות ארציות, הרי הפעם שיש צמצום ואפילו צמצם ניכר בכמות הרשימות המתכוונות להתמודדות. האם דועכת התלהבות להיות נבחרי ציבור בצד הציוני של העיר? התשובה נכון לעכשיו היא כן גדול.

בהשוואה למערכת הבחירות הסוערות שחווינו בבחירות הקודמות ובמערכה שלפניה בה הלכנו לבחירות חוזרות משהו מנומנם במערכת הבחירות הקרובה. אם בעבר התמודדו לא פחות מ-8 רשימות, הרי שהמניין עתה עומד על שלוש מפלגות בסה"כ, פחות ממחצית. שורדות הליכוד, הבית היהודי בצורה זו זו או אחרת, ומפלגה בראשות עליזה בלוך.

מי נעלם?

מפלגת העבודה כנראה לא תציג מועמדות למערכת הבחירות הקרובה. ריצ'רד פרס היה כנראה הפנאט האחרון של המפלגה הזו בעיר, אחרי שנזכיר היה ראש עיר מטעמה (עו"ד שלום פדידה). בבחירות האחרונות התמודד פרס בשם 'בית שמש שלנו', וזכה ל-1438 קולות שהלכו לפח בתום ספירת הקולות.

למעשה זו היתה שירת הברבור האחרונה של המפלגה שהתמודדה כאן באופן מסורתי בכל שנות קיומה של העיר, תחת מפאי, תחת העבודה, תחת בית שמש אחת, ונעלמה לבסוף תחת הסלוגן בית שמש שלנו. מצער, וצדק מי שחיבר את הסלוגן, בית שמש כבר לא שלנו.

רשימה נוספת שקולותיה הלכו לפח היו של רשימה מקומית שרצה תחת השם 'כולנו בית שמש'- רשימה בשם כולנו של משה כחלון. כחלון נעלם ואיתו גם מועמדי הרשימה הרשימה הזו. עוד 705 קולות שהלכו לפח.

רשימה שלישית ולא אחרונה, היא רשימת 'עתיד העיר' (ללא כל קשר ליש עתיד של לפיד) בראשות חבר מועצה לשעבר מוטי כהן. כהן בעל עסקים בעיר נעלם לגמרי מהזירה הפולטית. באחרונה נשאל והוא השיב שאין לו כוונה או מחשבה לחזור לפעילות הזו. 'זה היה וזה נגמר'. תגובתו. כהן בשם עתיד העיר קיבל 3.39% מהקולות שהם 1464 קולות. גם הקולות האלה הלכו לפח ולא נכללו בספירת הקולות.

רשימת של הרב דוד עסיס 'שבת אחים' היא הרשימה הרביעית, שקיבלה בבחירות הקודמות 1314 קולות. הרב עסיס, איש חינוך, שניהל בתי ספר, והתמודד גם על משרת ראש מינהל החינוך המקומי יצא למערכה בשנת 2018. היתה לו תקווה לשמש כנבחר לטובת ציבור דתי לאומי וחרדלי.

רשימה חמישית היא רשימה בראשות מאיר בלעיש, מי שהימר על תמיכה בראש עיר חרדי, והלך תחת הסלוגן 'דור אחר' זכה ב-1314 קולות כמעט 3% מקולות הבוחרים. לא הספיק לו והחליט לעקור מבית שמש לנסות מזלו במזכרת בתיה שם הוא מתמודד בשם ש"ס.

הנה לכם 6235 קולות אבודים למחנה הציוני שבספו של דבר זכה בראשות העיר אבל הפסיד רוב במועצה בגלל האבדן הזה.

נושאים: בחירות 2023
ריצ'רד פרס
ריצ'רד פרס
ריצ'רד פרס
ריצ'רד פרס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: