התחדשות עירונית ברמת לחי- שלב הריסת המבנה המסחרי של השכונה

חולקו מכתבי מעבר זמניים ל-60 מתוך 170בעלי הדירות. הממונה על העיר הוותיקה לא הוזמן לאירוע

רמת לחי החדשה
רמת לחי החדשה

שלוש שכונות מקודמות בבית שמש במסגרת תכנית התחדשות עירונית, ביאליק, רמת לחי והגפן. שפר גורלה של רמת לחי והיא החלה בביצוע. החלה, עדיין אין הגדרות בלו"ז מתי נראה שם מבנה ראשון. בינתיים החלו בשלב הריסת המרכזון המסחרי הוותיק של השכונה.

במהלך הטקס חולקו לכ-60 מתושבי השכונה מכתב מהיזם ובו עיקרי ההסכם והתנאים למעבר זמני של התושבים לצורך התחדשות השכונה תוך מספר חודשים. בשכונת רמת לחי נותרו על כנם 170 יחידות דיור, ל-110 עדיין אין מענה או אין הסכמה לגבי הדרישות. לא ברור מהודעת הדוברות שהוצאה לרגל ההריסות.

במהלך הטקס התקיימה הריסה חלקית של חלק ממבני המסחר בשכונה. שלב ההריסה מהווה אבן דרך במסע לקראת מימוש מתחם רמת לח"י החדש. השלב הרציני והקשה יותר יהיה התחלת הביצוע בהריסת המבנים- מדובר ב8-7 בניינים מלאי דיירים להם יידרש להימצא דור תואם בעיר.

הפרויקט עצמו כולל בניית 1,195 יחידות דיור חדשות, פי שבע מהנמצא, שיציעו אפשרויות דיור לתושבים. יחידות חדשות אלו לא רק יתנו מענה לביקוש למגורים, אלא גם יכללו תשתיות חיוניות ומוסדות ציבור כדי לתת מענה לצרכי הקהילה.

יוזכר כי רמת לחי עברה משברים פיסיים בהם נאלצו תושבים בשכונה להתפנות מדירותיהם עקב סדקים שנפערו בין הקירות ולנדוד לבתי מלון. השכונה בנויה בבנייה טרומית.

לטכס הוזמנו חברי מועצה, ומי לא הוזמן? הממונה על העיר הוותיקה, שלום אדרי. מה שמלמד שההצגה אתמול נועדה בין היתר לקידום יחסי ציבור לקראת הבחירות.

נושאים: בחירות 2023, רמת לחי, התחדשות עירונית, בית שמש
רמת לחי החדשה
רמת לחי החדשה
רמת לחי החדשה
רמת לחי החדשה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: