אסיפת עובדים מחר במפעל מלט הר טוב- צעד ראשון לבחירת הנהגה חדשה לעובדים

הנהגת העובדים פרשה במסגרת פנסיה מוקדמת למרות היותם רחוקים מגיל הפרישה והותירה את העובדים המופתעים ללא הנהגה ובעיקר מאוכזבים על הפגיעה באמונם

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
עובדי המלט בהפגנה
עובדי המלט בהפגנה

אסיפת עובדים אינה דבר בשגרה ואם היא מתקיימת במפעל עובדים הרי שיש סיבה. הסיבה הפעם מעט מוזרה, שכן מחר יתכנסו העובדים במפעל מלט הר טוב לראשונה זה זמן רב ללא נוכחות נציגות עובדים נבחרת. מה ואיך? הנה הפרטים.

בערב ראש השנה התכנסו העובדים במלט הר טוב להרמת כוסית כדרכם בקודש, אלא שאז ציפתה לעובדים הפתעה, נציגותם, שלושה חברי הועד, ששירתו את העובדים בקודש זה כמעט 11 שנים ברציפות, וללא עוררין, הודיעו שהם מסיימים עבודתם במפעל ויוצאים לפנסיה, פנסיה מוקדמת. כלומר סיימו תפקידם במפעל בגיל צעיר יחסית, בגילאי 52-58 ש'. הפרישה נעשתה גם ללא כל הודעה מוקדמת לציבור שולחיהם מה שנתפס אצל העובדים כפגיעה באמונם המלא.

בכל מהלך השנים האלה הביעו העובדים אמון מלא בהתנהלות הוועד, לא הטילו ספק ביושרם או באמינותם, מה שהביא לאהדה מתמשכת בכל השנים, עד כדי שלא הובעה כוונה או רצון מטעם אחד העובדים להחליפם.

הודעת הפרישה לפנסיה מוקדמת, הפתיעה גם את החברים הקרובים ביותר להנהגת העובדים. "לא היה שום סימן או סממן שיעיד על המהלך הצפוי הזה" אומר אחד מעובדי המפעל שחש אכזבה עמוקה מההתנהלות.

"ההתכנסות בערב ראש השנה הייתה אמורה בסה"כ לסיים שנה חדשה ולהתחיל עוד שנה והנה סורפרייז. ולמה הפתעה? לא בגלל היציאה כמו על המועד שבו התאפשר לשלושת נציגי העובדים לצאת לפנסיה מוקדמת. כולם באיזור החמישים פלוס, בין 53 עד 58, ויציאה לפנסיה כזו היא פרס שלא ניתן לכל עובד." אומר גורם במפעל.

לעובדים כמובן איש לא סיפר איך וכיצד נולד הרעיון, וזה הגדיל את חרושת השמועות בקרב העובדים. העובדים אגב ממלאים פיהם מים ואינם מדברים או מטיחים ביקורת על המהלך אם כי קיימת חשדנות מסוימת שתתבהר רק כאשר הוועד החדש הבא ייבחר ויתחיל לנבור במסמכים. העובדים חשו נפגעים מוסרית, בעיקר בשל אי הכנתם לקראת הפרישה הצפויה. "לו רק היו מודיעים לנו מבעוד מועד, מי יכול היה למנוע מהם לקבל צ'ופר כזה שכל עובד היה חולם לקבל" אומר אחד מעובדי המפעל, "אנחנו בטח לא היינו מונעים מהם את המעשה הזה".

סיום הפרשה העגומה תגיע לסיומה עם בחירת הנהגה חדשה לעובדים. מחר (יום שני) תתקיים אסיפת עובדים בנוכחות יו"ר ההסתדרות במרחב דני בונפיל ורחל אביב. מועד הבחירות להנהגת העובדים יקבע מחר באסיפה ולא מן הנמנע שזה יהיה מהר מאוד, בכוונת מכוון של העובדים לקבל מנהיגות חדשה, רעננה, שתצמצם את הנזק בהפקרת עמדת הנהגת העובדים במפעל.

אגב ניסינו לקבל תגובה מאחד מחברי ההנהגה היוצאת לגמלאות מוקדמת, ולא זכינו.

במפעל המלט הר טוב עובדים כ-70 עובדים בסה"כ.

נושאים: מלט הר טוב, הנהגת העובדים, הסתדרות, בית שמש
עובדי המלט בהפגנה
עובדי המלט בהפגנה
עובדי המלט בהפגנה
עובדי המלט בהפגנה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
אסיפת עובדים מחר במפעל מלט הר טוב- צעד ראשון לבחירת הנהגה חדשה לעובדים
אריה קייט
(5 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 03 באוקטובר 2021, 13:14

ציון יקירי כמו תמיד כייף לקרוא את הכתבה הזו. היא סולדית לא מזמינה נגיחות אבל מאירה את הנקודות החשובות באמת. מקווה שיהיה לה המשך טוב.