אזרח אחד מעל כולנו- העולה יהונתן פולארד

לפני שבע שנים, החליטה מועצת העיר בבית שמש לכבד את מאבקו של יהונתן פולארד בישיבת מועצת העיר מן המנין מס' 51. בתאריך 26.6.2013 והעניקה לו פה אחד אזרחות כבוד. יפה אם ראש העיר שלנו תזמינו לביקור לאחר עלייתו ארצה

יהונתן פולארד עם רעייתו מתוך סרטון ש"ס
יהונתן פולארד עם רעייתו מתוך סרטון ש"ס

לבית שמש יש 135,500 תושבים פעילים נכון, ליום 21.7.2020. אזרח, אחד, אזרח כבוד של העיר לא נמנה במספר הזה. והוא ג'ונתן פולארד. יהונתן בשמו העברי הוא הכתבר לעשרות האלפים שמתגוררים כאן בעיר, הוא לא עלה עדיין לארץ, אבל מוגדר כזרח הכבוד של העיר בית שמש.

ראש עיר אחד העניק לו את הכבוד בשמנו, ראשת עיר יכולה לסגור מעגל ולהזמינו לדור עמנו או לפחות לבקר אצלנו. הנה כל הפרטים.

לקראת ביקורו של הנשיא אובמה בישראל בחודש מרץ 2013, התגברה הפעילות הציבורית והעיסוק התקשורתי בנושא. במרץ 2013 העניקה עיריית ירושלים לפולארד את אות חירות ירושלים. מליאת הכנסת העלתה את הנושא לסדר יומה עם קונצנזוס חוצה מחנות. למעלה מ־200,000 איש חתמו על עצומת אינטרנט הפונה אל הנשיא אובמה בבקשה לקצוב את עונשו של פולארד, בהם אישי ציבור רבים. במקביל, הגיע לישראל תת־שר ההגנה של ארצות הברית מר לורנס קרוב בתקופת משפטו של פולארד. קורב הבהיר שפולארד מעולם לא הואשם בבגידה, ושהעונש שניתן לו היה מעבר למה שהגיע לו. קורב אף אישר שהאשמות החמורות שיוחסו לפולארד בוצעו למעשה בידי סוכנים אמריקאים אחרים שנתפסו לאחר מכן והודו בכך. קורב אישר עוד שהמידע שהעביר פולארד עסק בסכנות לישראל ממדינות ערב.

ישיבת מועצת העיר מן המנין מס' 51. התאריך 26.6.2013.

לפני הישיבה מקבל ראש העירייה פניה ממשפחת פולארד, באמצעות אחד ששמו שמאי גליק. "שלום רב, רציני לפנות לכבודו בבקשה להעניק לאחינו יהונתן פולארד אזרחות כבוד של העיר". במקביל, מבי לדעת בכלל על הבקשה הזו החל חבר מועצת העיר ריצ'רד פרס להחתים חברי מועצה על הצעה לסדר למליאת מועצת העיר. פרס הגיש את הבקשה, ואולם זו נפלה על אזניים קשובות. לא היה צריך לנהל בכלל דיון או ויכוח אם כן או לאו. הנה מה שמצוי בפרוטוקול העירייה מאותה ישיבה: סעיף 8 לסדר היום.

ראש העיר משה אבוטבול: קיבלתי בקשת משפחת פולארד וכן מוועד הפעולה של משפחת פולארד (כנראה מטה הפעולה לשחרור פולארד. ס.צ.) וגם מידידי ריצ'רד להעניק אזרחות כבוד לג'ונתן פולאד. ההצעה שלי היא להתאחד פה אחד ללא מחלוקת, לתת לאיש היקר הזה, מר פולארד, שהקריב את עצמו למען מדינת ישראל- אזרחות כבוד של העיר בית שמש פה אחד.

ריצ'רד מעיר: זו הצעה שלי.

ראש העיר אבוטבול מסכם: ההצעה שלך היא כמו של המשפחה. מועצת העיר מאשרת הענקת אזרחות כבוד למר יונתן פולארד".

כל חברי מועצת העיר שנכחו במליאה ההיא הצביעו בעד.

לכבודם, הנה שמותיהם: משה אבוטבול ראש העיר. מאיר בלעיש סגן ראש העיר ומ"מ. מר שמואל גרינברג סגן ראש העיר. מר דוד ויינר, יגאל חדד, ראובן כהן, ישעיהו אענרייך, מר מרדכי דירנפלד, מר משה מונטג, גב' ילנה פרוקלוב. מר אלכס שלפצ'נקו, מר ג'קי אדרי. גב' אילנה ירחי, מר נתן שיטרית. מר שלום לרנר, מר ריצ'רד פרס, ומר מוטי כהן.

הנה אכן, אנחנו עומדים בפני רגע היסטורי בו יהונתן, וכמה סמלי שראש העיר קרה לו כבר בשמו העברי, יהונתן, משוחרר לעלות ארצה אם ירצה. יפה, מכובד, גדול, יהיה אם ראש עירנו תזמינו לבקר בעירנו ולהיות אורחה לשעה קלה.

נזכיר בכבוד הזה של אזרח כבוד זכה רק עוד אזרח אחד, הנשיא המנוח שמעון פרס.

יהונתן פולארד יחליט מן הסתם בשבועות הקרובים על המשך חייו אם לעלות לישראל או רק לבוא להשתטח כאן על קברי אבות ולבקר בכותל המערבי. בכל מקרה, הזמנתו לבית שמש בידי ראש העיר שלנו יכול לסגור מעגל.

זכה, זכינו. בימיו תיוושע יהודה ישראל.

בראשית חודש אפריל 2014 נכרכה בכלי התקשורת אפשרות שחרורו של פולארד בהסכמתה של ישראל לשחרר רוצחים פלסטינים נוספים ובהם אף ערבים ישראלים, לצורך המשך קיום המשא ומתן המדיני עם הרשות הפלשתינאית פולארד התנגד לשחרורו תמורת שחרור מחבלים, ואף סירב להתייצב לדיון בוועדת השחרורים שהזמינה אותו לראיון. היום כבר אין שום דבר מעכב, ויהונתן אזרח חופשי לעשות כרצונו וכלבבו.

נושאים: יהונתן פולארד, משה אבוטבול, ריצרד פרס, עליזה בלוך
יהונתן פולארד עם רעייתו מתוך סרטון ש"ס
יהונתן פולארד עם רעייתו מתוך סרטון ש"ס
יהונתן פולארד עם רעייתו מתוך סרטון ש"ס
יהונתן פולארד עם רעייתו מתוך סרטון ש"ס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
אזרח אחד מעל כולנו- העולה יהונתן פולארד
בית שמשינכתבה ביום שלישי, 24 בנובמבר 2020, 05:21

ראשת העיר עסוקה בקטיפת אותות המעצימים את האגו הסופר נפוח שלה,קטן עליה.

אזרח אחד מעל כולנו- העולה יהונתן פולארד
משהנכתבה ביום שני, 23 בנובמבר 2020, 05:00

פסטיבל מיותר,האיש לא ראויי לכל ההתייחסות הפניית הזאת,האמת מאחורי פולארד שריגל לטובת ישראל ועוד כמה מדינות ,פעל ממניע של בצע כסף ושום אידאולוגיה לא הייתה לו.בזמנו הגיש בקשה לבית המשפט בישראל שיכירו בו כפעיל ולוחם ציון,אך בית המשפט דחה את בקשתו .האיש הזה ריגל נגד מדינתו בעבור בצע כסף,בית המשפט בארצות הברית פסק לו שנים רבות בכלא. ופה בארץ עושים ממנו גיבור לאומי,חרטה של גיבור,אני ורבים מאזרחי המדינה לא שותפים לפסטיבל הנלוז הזה. הכיפה שלו שהונחה על ראשו כשיהיה בכלא לא מרשימה. צר לי עליך יהונתן....לא על גבינו כבודך.....